קידוש ה’: רבה של אוקראינה הגיע עם השטריימל לחגיגות העצמאות

הגאון רבי יעקב בלייך, רבה של אוקראינה, היה נציג היהודים באירועים הממלכתיים לציון יום העצמאות ה-33 של אוקראינה • הוא הופיע ביום השבת לבוש בשטריימל ובעקיטשע - ונשא תפילה לסיום המלחמה
נתן פרל
כ"ב אב התשפ"ד / 25.08.2024 21:33

אוקראינה ציינה בשבת האחרונה את יום העצמאות ה-33 שלה מבירת המועצות – בצל המלחמה המתמשכת מול רוסיה, שקיבלה בשבועות האחרונים תפנית דרמטית, נוכח הצלחת צבא אוקראינה לחדור לתוך שטח רוסיה ולכבוש שטחי ענק.

אל האירוע הרשמי הוזמנו ראשי כל הדתות, בהם רבה הראשי של אוקראינה, הגאון רבי יעקב בלייך, שהגיע לבוש בבגדי השבת החגיגיים – השטריימל והבעקיטשע.

כך, מתוך הפגנת זהותו היהודית, עורר רבה הראשי של אוקראינה קידוש ה’ באירועים הממלכתיים.

הרב בלייך התאכסן במלון הסמוך למקום החגיגות, למרות שהקהילה בראשה הוא עומד בקייב, מרוחקת מרחק הליכה של 40 דקות מהמקום.

באירוע השתתפו כל הבכירים האוקראיניים, נציגים רבים ממדינות זרות, כולל ראשי מדינות שהגיעו במיוחד להביע סולידריות עם העם האוקראיני. כולם צפו בכבוד שמקבל הרב בלייך מהנשיא וולדומיר זלנסקי.

צילום: לשכת נשיא אוקראינה

אחרי האירוע המרכזי, שהתקיים ברחובה של עיר, התקיים אירוע מצומצם יותר לסגל הבכיר, שם נאם הרב בלייך. הוא ציין בדבריו את הסבל הרב ואת הצער שחווים אנשים רבים כל כך מהמלחמה הארוכה, והתפלל לסיומה, מתוך ניצחונה ושמירה על עצמאותה של אוקראינה.

נשיא אוקראינה זלנסקי התייחס בנאומו, בין היתר, למתקפת הפתע של מדינתו בתוך שטח רוסיה,  והבהיר כי הפעולה תימשך עוד זמן רב. בנוסף, זלנסקי חשף כי נעשה לראשונה שימוש בנשק חדש מתוצרת אוקראינית, כטב”ם מסוג Palyanitzya. “האויב נפגע”, אמר הנשיא.

“כל מה שהאויב הביא לארצנו חוזר עכשיו לביתו. מי שרצה להפוך את אדמתנו לאזור חיץ, צריך לחשוב איך למנוע מהמדינה שלו להפוך לפדרצית חיץ. לכן גם אויבנו יידע מהו התגמול בדרך האוקראינית. תגובה ראויה, סימטרית, ארוכת טווח. אויבנו יידעו שבמוקדם או במאוחר תגיע תגובה אוקראינית לכל נקודה ברוסיה שהיא מקור לסכנה לחיי המדינה שלנו ואנשינו”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות