סמ”ר דוד משה בן שטרית הי”ד נפל משברי מיירט על ספינה בצפון

סמ"ר דוד משה בן שטרית הי"ד מהיישוב אדם נהרג משברי מיירט שנפל על ספינת חיל הים 'דבורה' - שהייתה במשימה מבצעית ליד חופי נהריה • באירוע נפצעו באורח קל ובינוני שני לוחמים בפלגה 914, זרוע הים • דוד משה הי"ד הוא החייל השני שנפל מהיישוב אדם בבנימין, בתוך שבוע
חיים טוויל
כ"א אב התשפ"ד / 25.08.2024 15:04

הבוקר (ראשון) נפל חייל צה”ל, סמ”ר דוד משה בן שטרית הי”ד, תושב היישוב אדם בבנימין – במהלך הלחימה בצפון.

הוא נהרג משברי מיירט שנפל על ספינת חיל הים ‘דבורה’, שהייתה במשימה מבצעית ליד חופי נהריה.

דוד הי”ד, בן 21, הותיר אחריו הורים ושלש אחיות.

זהו החייל השני שנפל מהיישוב אדם בבנימין, תוך שבוע.

בנוסף, באירוע בו נפל בן שטרית, נפצעו באורח קל ובינוני שני לוחמים בפלגה 914, זרוע הים.

בצה”ל ערכו תחקיר ראשוני לאירוע ממנו עולה כי מדובר ככל הנראה “בתקלה חריגה” שהובילה לנפילת המיירט על הספינה.

בצה”ל מעריכים כי המיירט פגע בסיפון האחורי של הספינה, ככל הנראה במקום לפגוע בכטב”ם. אפשרות נוספת היא שהכטב”ם טס בגובה נמוך מעל הספינה ושברי היירוט הם שפגעו בסיפון ובלוחמים.

במרכז הרפואי לגליל דיווחו, כי למרכז הרפואי לגליל הובאו הבוקר שלושה צעירים עם פגיעות רסיסים, כתוצאה משברי יירוט במרחב נהריה. האחד מהם, דוד משה הי”ד בן ה-21, הובא במצב אנוש, ועם הגעתו הוכנס לחדר ההלם, שם הונשם, ובהמשך הועבר לחדר ניתוח. חרף המאמצים להציל את חייו, נאלצו הצוותים הרפואיים לקבוע את מותו.

כמו כן הגיעו פצוע במצב בינוני, שהועבר לאישפוז במחלקה אורתופדית, ואמור להיכנס בהמשך לחדר ניתוח, ופצוע במצב קל, שטופל בחדר המיון ושוחרר לביתו.

ראש המועצה האזורית בנימין, ישראל גנץ: “בכאב גדול נודע לנו הבוקר כי דוד, בנם של שמעון ואיריס, עובדת המועצה ואח של תמר, שיר והודיה נפל בעת שירותו בחיל הים במהלך הלחימה בצפון.

“דוד אהב את המדינה והיה נחוש לשרת את עם ישראל ולהילחם למענו. זו מכה קשה לכולנו ובייחוד ליישוב אדם שבשבוע שעבר ליווה למנוחות את הלוחם מרדכי בן שועם הי”ד”.

הוא הוסיף: “אני מבקש למסור תנחומים להורים ולאחיות – כולנו איתכם! וכן לחזק את תושבי אדם. בזכות החיילים הגיבורים שלנו עם ישראל ינצח!”

צח”י אדם הודיע:

בצער רב מודיעים על נפילתו של גיבור ישראל דוד משה בן שטרית הי”ד, תושב היישוב, שנפל בפעילות מבצעית. בנם של איריס ושמעון, אחיהן של הודיה, דניאל ותמר.

דוד היה בחור חברמן וציוני, אדם של נתינה שחלם לשרת כדי לשמור על המדינה שהוא כל כך אהב. היישוב והמועצה מלווים את המשפחה בתקופה קשה זו.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות