בג”ץ דורש מהמדינה לנמק: מדוע הצלב האדום לא יבקר את הנוח’בה?

אחרי עתירות שהוגשו על ידי ארגוני שמאל: בג"ץ הוציא הבוקר צו על תנאי הדורש מהמדינה לנמק מדוע ייאסר על נציגי 'הצלב האדום' לבקר מחבלים שנתפסו ברצועת עזה וביו"ש
חיים טוויל
כ"א אב התשפ"ד / 25.08.2024 12:38

בג”ץ הוציא היום (ראשון) צו על תנאי למדינה בדרישה לנמק מדוע נציגי ‘הצלב האדום’ אינם יכולים לבקר מחבלים שנתפסו ברצועת עזה וביהודה ושומרון.

אזהרה חריגה: אלה הדברים שאסור לכם להתקרב איתם לכל החופים

בנוסף, בצו הביניים שפורסם על ידי בג”ץ נכתב כי על המדינה “ליתן טעם מדוע לא יימסרו לוועד הבינלאומי של הצלב האדום פרטים באשר לכלל האסירים והעצורים הפלסטינים מרצועת עזה ומהגדה המערבית המוחזקים במשמורת הצבא ושירות בתי הסוהר”.

בחודש הבא יקיים בג”ץ את הדיון,  אחרי עתירות שהוגשו על ידי ארגוני שמאל.

לאורך השנים אנשי ‘הצלב האדום’ הורשו לבקר בבתי הכלא, אך מאז השבעה באוקטובר הוחלט על עצירת הביקורים, בשל העובדה שהצלב האדום אינו מורשה לבקר את החטופים ברצועת עזה.

לצד העתירה של ארגוני השמאל, ארגון ‘בצלמו’ הגישו עתירה בשם עשרה בני משפחות חטופים ועשרות הורים שכולים נפגעי השבעה באוקטובר – בקשה להצטרפות כצד להליך.

בבקשה נכתב, בין היתר, כי האיסור על ביקורי ‘הצלב האדום’ מלחיץ את המחבלים ויכול לזרז את עסקת החטופים. בנוסף נטען בעתירה, כי הדבר יפגע באופן קשה ביותר בביטחון ישראל במספר מישורים ויש לעשות הכל למנוע זאת.

עו”ד יהודה פואה, יו”ר בצלמו: “לא ייתכן שבג”ץ יפגע בביטחון ישראל והחטופים. בג”ץ דן בעתירות של ארגונים שרוב מימונם ממדינות זרות אך בוחר לא לשמוע את זעקת החטופים ובני משפחותיהם. אנחנו נמשיך וניאבק למען זכויות אזרחי ישראל החטופים ונפגעי האיבה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות