ההורים סיפרו: ‘פתאום העולם חרב, זה לא כמו שום דבר שמדמיינים’

סיגל ונתן צדיקוב, הוריו של סמ"ר עמית צדיקוב הי"ד, החייל ה-700 שנפל במלחמת 'חרבות ברזל', סיפרו על בנם בריאיון ברשת ב • האם: "שתיגמר כבר המלחמה האיומה הזאת. ושיחזרו כל החטופים, וכל החיילים והחיילות. שהוא יהיה האחרון, באמת שהוא יהיה האחרון, זה מה שאני מתפללת"
חרדים 10
כ"א אב התשפ"ד / 25.08.2024 12:28

סמ”ר עמית צדיקוב הי”ד, בן 20 מבית דגן, לוחם בגדוד 202 של הצנחנים, נפל אתמול בקרב בדרום רצועת עזה. עמית הוא החייל ה-700 שנפל במלחמת ‘חרבות ברזל’.

אזהרה חריגה: אלה הדברים שאסור לכם להתקרב איתם לכל החופים

בריאיון לתוכנית ‘בחצי היום’ עם אסתי פרז בן עמי ברשת ב’, שיתפו הוריו של עמית הי”ד, סיגל ונתן צדיקוב, בכאבם העמוק.

“זה לא כמו שום דבר שמדמיינים”, פתחה סיגל, אמו של עמית. “למעשה אני לא הייתי בבית ובעלי קיבל את ההודעה לבד. קראו לנו להגיע הביתה ואחרי שראינו את הקצינים… האמת היא שמשיחת טלפון די הבנתי שזה מה שקרה, אבל כל הזמן פיללתי שאולי זו רק פציעה, אבל הבנתי שזה לא”.

נתן, אביו של עמית, תיאר את הרגע הקשה מנשוא: “אנחנו, אפשר לומר 11 חודשים מאז שהתחילה המלחמה האיומה הזו, בחרדות אין סופיות. כל טלפון, תמיד אנחנו קופצים, המחשבה היא תמיד הכי נוראית. ולא ציפינו, לא חשבנו, כמה אמרנו ‘זה לא יהיה, זה לא יקרה’. בסופו של דבר, פתאום בשמונה בערב אני פותח את הדלת, עומדים בפני שלושה קצינים, וזהו, העולם חרב. אי אפשר לתאר את ההרגשה הזו, זו התרוקנות מיידית. זה הלם מוחלט שאני לא יודע איך נוכל לצאת מדבר כזה”.

האזינו לריאיון המלא:

 

על פי המידע שנמסר למשפחה, עמית נפגע ממטען שהתפוצץ בקומה השנייה של מבנה שכבר טוהר.

“עמית ועוד חייל עלו לקומה השנייה”, סיפרה סיגל. “כבר אחרי שהם סיימו לטהר שהבית היה נקי, כנראה שהיה שם מטען שהתפוצץ. החייל השני נפצע, מי שקיבל את כל המטען זה היה למעשה עמית כי הוא היה עוד בחדר”.

ההורים תיארו את עמית כ”מלך העולם” ו”דובדבן בקצפת”.

נתן: “זה ילד שבלע את העולם, מלך העולם, אני קורא לזה. אין לו רגע שנייה שהוא היה בבית, תמיד היה יוצא ורק חברים וחברה ולבלוע את העולם כמה שאפשר. הוא ילד שידע לחיות וליהנות ואי אפשר לחשוב או לתאר. תמיד עם חיוך גדול, תמיד אמר ש’שום דבר לא קשה, הכל בסדר'”.

סיגל הוסיפה: “עמית הוא הקטן במשפחה, יש לו שלושה אחים, שלישייה, גדולים ממנו, בני 26. כל הזמן אמרנו שעמית הוא הדובדבן בקצפת. כי הם היו הקצפת והוא היה הדובדבן. והוא באמת היה דובדבן”.

עמית, שהיה חובש קרבי, התעקש להישאר עם חבריו ליחידה גם כשהיה חולה. “הוא לא הסכים להשאיר את הצוות שלו לבד”, סיפרה סיגל. “הוא היה חובש קרבי וכל פעם שהיינו אומרים לו ‘עמית, בוא תוציא ג’, בוא משהו, הוא היה אומר, ‘איך אני אשאיר את הצוות שלי לבד, אני לא יכול להשאיר אותם לבד, אני החובש'”.

נתן הוסיף: “תמיד הוא היה, כאילו, ‘אימא, הכול בסדר, אבא, הכול בסדר, לא קשה פה, הכול בסדר, זה לא מה שאתם חושבים’, תמיד הוא נשאר להרגיע אותנו”.

ההורים סיפרו על תחושותיהם הקשות: “קשה לאתר, קשה להבין את החיים, חיים עכשיו הלאה. קשה מאוד. קשה, חיים כי עמית היה רוצה שאנחנו נחיה”, אמרה סיגל בכאב.

“אנחנו אוהבים אותו והוא בליבנו לנצח תמיד,” סיכמו ההורים. “שתיגמר כבר המלחמה האיומה הזאת. ושיחזרו כל החטופים, וכל החיילים והחיילות. שהוא יהיה האחרון, באמת שהוא יהיה האחרון, זה מה שאני מתפללת”.

הלווייתו של סמ”ר עמית צדיקוב הי”ד תתקיים היום בשעה 16:00 בבית העלמין בבית דגן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות