החב”דניק שנקשר לעמוד לא נחטף: הוא רק עשה ‘דיל’ עם הנחת תפילין

מדוע הצעיר החרדי נקשר אל עמוד חשמל ברחוב תל אביבי - ועל עיניו בד בצבע צהוב? ניר כפתורי פתר את התעלומה • בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו חשף את 'הדיל' שביצע עם הרב מנחם מענדל גודמן - ואיך הגיעו להסכמה על העיסקה
יוני גרין
כ"א אב התשפ"ד / 25.08.2024 12:13

רבים לא הבינו את פשר הדמות החרדית הקשורה אל עמוד חשמל ברחוב – ועל עיניו בד בצבע צהוב. אך ניר כפתורי פתר את התעלומה.

אזהרה חריגה: אלה הדברים שאסור לכם להתקרב איתם לכל החופים

בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו חשף ניר את ה’דיל’ עם הרב מנחם מענדל גודמן – ואיך הגיעו להסכמה על עיסקה.

“מהי עיסקה? לפי האקדמיה ללשון עברית עיסקה זו הסכמה המושגת בין אנשים או גופים בעניין כלשהו שבה כל צד נותן משהו ומקבל משהו. הרב מנחם מנדל (מנדי) גודמן ואני הסכמנו לעיסקה.

“שנינו רוצים להביע את אחדות העם בעניין החשיבות והדחיפות בשיחרור החטופים, שיש לעסוק בכך יומם ולילה עד לשובם הביתה בהקדם האפשרי”, כתב ניר. “הרב מאמין שתפילות והנחת תפילין זו הדרך להשיג מטרה זו, ואני מאמין שלאזרחים יש את הכוח להשפיע על דעת הקהל, ואפילו להניע את הממשלה לפעולה על ידי מעשים”.

כפתורי סיפר: “הרב הסכים להצטרף למעשה שלי למרות שאיננו נוהג להפגין ככה בפומבי ואני הסכמתי להצטרף להנחת התפילין באותו בוקר ולקריאת שורות מהתפילה למרות שאין זה מנהגי.

“גם חברי הטוב, מיקי דותן, שנכח באירוע והשתתף בו, הסכים לעשות כבקשת הרב, לראשונה מזה 60 שנה, למען מטרה חשובה יותר. הרב היה מרוצה מהתוצאה. וגם אני מרוצה מכך”.

איריס אפטר כתבה: “שני שכנים שלי. ניר כפתורי ומענדי. את ניר אני פוגשת כל הזמן ברחבי השכונה, בשנה האחרונה נפגשנו לא מעט בקפלן. בשבועות האחרונים הוא יושב מכוסה עיניים וכפות ידיים בצומת. מענדי, חב”דניק, גר ממולי. רבתי איתו ביום כיפור את הריב הכי נורא שהיה לי בחיים. עברתי למדרכה השניה כשהייתי רואה אותו מרב זעם. בפורים התפייסנו.

“עכשיו ניר ומענדי יושבים בצומת זה לצד זה ואני אין לי כבר מילים לכתוב יותר, כמה כאב שתקוע בגרון, שרק יחזרו כבר החטופים, שרק תחזור השפיות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות