ראש מועצת מטולה רותח: “הדם שלנו שונה מדמם של תושבי המרכז”

דוד אזולאי, ראש מועצת מטולה, מתח ביקורת על ההתנהלות של צה"ל מול שיגורי חיזבאללה: "יש לי שם חדש למבצע - מבצע שלום תל אביב" • תושבים בצפון זועמים: "הסירו את איום הירי לת"א - אפשר להמשיך בשגרת מלחמה כאן"
חרדים 10
כ"א אב התשפ"ד / 25.08.2024 11:44

ראש מועצת מטולה דוד אזולאי התייחס הבוקר (ראשון), בריאיון לרדיו 103FM, למתקפת המנע של צה”ל בלבנון – ומתח ביקורת על התנהלות המדינה.

הרפורמה שתחסוך אלפי ש”ח בשנה למשפחה: כל מה שרציתם לדעת

אזולאי הציע: “יש לי שם חדש למבצע – מבצע שלום תל אביב. הדם שלנו שונה מדמם של תושבי המרכז. במטולה אין תושבים. 11 חודשים אנחנו חוטפים, מעל 40 אחוז מבתי התושבים נפגעו. את אותן התקפות אנחנו מקבלים, רק היום היה פי 4, הצלנו את תל אביב, חטפנו פי 4 בצפון.

“כל הזמן אנחנו ככה, עוד ועוד טילים. כל מה שעובר מדרום לצפון ולהפך עובר מעל מטולה, אנחנו מגרש המשחקים. רוב היירוטים מעלינו. יש פה חבל ארץ שלם שמדינת ישראל החליטה לוותר עליו בלי החלטת כנסת, לדעתי זה בניגוד לחוק והיועמ”שית צריכה לבדוק את זה.

“אין פה חקלאות, תיירות, אנחנו צריכים לפתוח שנת לימודים בעורף, אין פה שום דבר חי. יש פה חיילי צה”ל ששומרים על הרצועה, ויתרנו על חבל ארץ. שממשלת ישראל תחליט החלטה יותר משמעותית, שתוותר על השטח הזה כמו על ימית.

“כטב”מ של החות’ים על תל אביב – 1,800 ק”מ הגענו. איפה החות’ים נעלמו? הצד השני מבין כוח, רק כשנשמיד את שדה התעופה של ביירות ותחנות הכוח של לבנון נתחיל לראות שינוי. הוכשטיין מבזבז לנו דלק מטוסים, זה פשוט בזבוז זמן, כל יום שהוא מטייל ומנסה לעשות הסכם הוא לא רלוונטי”.

הוא הוסיף:  “ההסכם יהיה רק אחרי שנתקוף בעוצמות מטורפות. תנו לצה”ל לעשות את זה, קורא לראש הממשלה – תקבל את ההחלטה הנכונה, תעתיק את הכובד בצפון ולדעתי זה גם יפתור את הסיפור בדרום”.

לא רק ראש המועצה זועם. מתקפת המנע של צה”ל על משגרי חיזבאללה עורר תחושות קשות מאוד של זעם בקרב תושבי אזור הצפון, שחשים כי ישראל פועלת רק כאשר קיים איום ירי טילים על תל אביב ומרכז הארץ.

דבי, איש כיתת הכוננות באחד היישובים, אמר ל’ישראל היום’: “ברמה האישית התחושה היא שכל עוד לא כוונו הטילים למרכז היה אפשר להמשיך לעד את הפינג הפונג הזה. מרגע שזיהו משגרים מכוונים למרכז, יצאו למתקפת מנע נרחבת”.

גם צמח, תושב צפת, זועם: “ברמה של הזדהות יחידים אז יש תקווה, ברמה הלאומית יש אכזבה. לנו נדמה שבערוצי הטלויזיה יש התגייסות לקמפיין החטופים, ולמעשה ההשפעה ישירה על 100 אלף מפונים לצד 200 אלף מושפעים קשות מהפריפריה לא מעניינת אף אחד. כנראה הילדים לא ילכו לתיכון גם בשנה הזו”.

יהודית, בעלת עסק תיירותי: “אנחנו די בתחושה שעד עכשיו לא ממש עושים פה עבודה כדי לדאוג לתושבי הצפון. הבוקר חשבנו שהנה סוף סוף עושים משהו. אבל אולי זה רק בגלל שניסו לפגוע בתל אביב. אנחנו חיים פה במציאות הזויה אין לנו כוונה להתפנות, אבל הגולן בוער. כל יום מלא רקטות והכל מסביב שרוף וכלום לא קורה”.

שלמה: “חבל הארץ היפה הזה נשרף ומופצץ מידי יום. אנשים חיים בחוסר וודאות כבר 10 חודשים. אפילו באוקראינה חיים טוב יותר. ברמת המדינה יש משבר לאנשים פה. לכאורה אין גם ניסיון להפסיק את זה. אנחנו משחקים פינג פונג ולא חותרים לסיום. לכאורה אומרים לנו: ‘שבו בשקט, יש דברים חשובים יותר ממכם'”.

גם אורי, תושב האזור, רתח: “בושה וחרפה – מלחמת שלום תל אביב. הסירו את איום הירי לתל אביב – אפשר להמשיך בשגרת מלחמה בצפון. הזוי”.

ישראל, תושב צפת: “קשה להבין ואסור לקבל את מה שקורה כאן, לא ברור מה הממשלה רוצה ולא נראה באופק מבוגר אחראי שיתפוס פיקוד. בינתיים בוקה ומבולקה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות