כמעט חודש לפני: עדיין לא מונה פרויקטור למסע ‘אומן ראש השנה’

רבבות חסידי ברסלב צפויים לנסוע לקראת ראש השנה לציון רבי נחמן באומן, אבל טרם הוחלט על הפרויקטור שיהיה אחראי על ניהול המסע הסבוך
חרדים 10
כ"א אב התשפ"ד / 25.08.2024 11:01

מאז פרוץ המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, הפכה הנסיעה של חסידי ברסלב לראש השנה באומן – ל”יעד מסוכן”.

המשחק שמטריף את הקיץ: האם תצליחו לענות נכון ומהר על החידות

בגלל המלחמה אין נחיתת מטוסים בשדות התעופה של אוקראינה, ובשנה שעברה נדרשו אלפי הנוסעים לציונו של רבי נחמן לנחות בשדות תעופה במדינות השכנות של אוקראינה – מולדובה, פולין, הונגריה ורומניה – ומשם לנוע ברכבים לאומן.

מדובר במדינות עם מעבר גבול קטן שבימי שגרה לא מספיק לעשרות אלפי אנשים.

בשנה שעברה ניהל המשרד ירושלים ומסורת ישראל של השר מאיר פרוש את הפיקוד על המשימה, יחד עם המל”ל ושגרירי ישראל במדינות אלו, והוביל לתיאום מול אותן המדינות לתגבור כוח האדם בגבולות.

אלא שבימים האחרונים דווח ברדיו קול חי, כי השנה אף משרד ממשלתי לא מוכן לקחת על עצמו את ניהול הפרויקט.

בשנה שעברה כללה התוכנית, בעלות של ארבעה מיליון שקלים, בין היתר, הקמת מתחמי ויסות קהל בגבולות, נוכחות של נציגים דוברי עברית לניהול המתחמים, סיוע לקידום הליכים בתיאום עם הממשל ואנשי הביטחון המקומיים, פעולות הסברה לקהל הנוסעים, הקמת חדר מצב ושליטה בישראל, סיוע בהכוונת קהל לגבולות ולמתחמים שיוגדרו לצורך ויסות ובידוק ועוד.

לפי דיווח באתר ynet, השנה עלולים החסידים להישאר ללא מענה – ועקב כך לשהות ימים ארוכים במעברי גבול לא מותאמים.

בשבועות האחרונים קיימו גורמים שונים פגישות עם אנשי ממשל במשרד הפנים המולדובני – האחראי על מעברי הגבול, וכן עם המשטרה וגופי ביטחון נוספים, ובמקביל נערכו פגישות בישראל שכללו נציגים ממשרד החוץ, האוצר, גורמי ביון ועוד, כדי לגשר על הפערים בין הצדדים ולקיים היערכות רצינית לקראת הנסיעות לאומן.

אולם, כפי שנראה כעת, אין התקדמות בעניין, כאשר אף גורם לא נוטל על עצמו את תיכלול מסע האלפים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות