קשיש נפל ביציאה מבית הכנסת ופוצה במאות אלפים מוועדי הבתים

עו"ד שירן כהן הגישה תביעה בשמו של קשיש כבן 75, תושב בת ים - נגד נציגויות שני בתים משותפים, לאחר שנתקל באבן שפה שבורה בשביל בין הבניינים ונפל, כשעשה את דרכו לביתו מתפילת ערבית בבית הכנסת • כמה כסף קיבל?
יוני גרין
כ"א אב התשפ"ד / 25.08.2024 10:35

לוועדי בתים, הגם שהם ממלאים את תפקידם בהתנדבות, יש אחריות מלאה על כל המתרחש בשטחו של הבית המשותף, בדיוק כפי שלרשות מקומית אחריות מלאה על כל המתרחש בשטחים הציבוריים שבתחומה.

המשחק שמטריף את הקיץ: האם תצליחו לענות נכון ומהר על החידות

בבית משפט השלום ברמלה התנהלה עד לאחרונה תביעה, אותה הגישה עו”ד שירן כהן, בשמו של קשיש כבן 75 תושב בת ים – נגד נציגויות שני בתים משותפים בבת ים.

על פי התביעה, לפני כשנתיים, עשה התובע את דרכו לביתו מתפילת ערבית בבית הכנסת. בהולכו בחשיכה בשביל בין הבניינים, אשר משמש בין השאר כחניית רכבים, נתקלה כף רגלו באבן שפה שבורה, הוא איבד את שיווי משקלו, מעד והוטח בעוצמה לקרקע ונחבט בצורה קשה בזרועו ובפניו.

לדברי עו”ד כהן, במקום המפגע לא הייתה תאורה כלל, ולא הוצב בו שום שלט המתריע מפני סכנה. הקשיש, שנחבל קשות בתאונה, זעק לעזרה, ועוברי אורח ניגשו אליו וסייעו לו לקום ממקום הנפילה.

אל המקום הוזעק אמבולנס אשר פינה אותו למחלקת המיון בבית החולים ‘וולפסון’, שם אובחן כסובל משברים באף, בחוליית הצוואר ובכף ידו השמאלית. מיד לאחר שאובחן, הוחלט לאשפזו במחלקה האורתופדית בוולפסון, לשישה ימים.

במהלך אשפוזו, עבר הקשיש ניתוח בהרדמה מלאה לקיבוע חוליית הצוואר ולקיבוע השבר בכף היד, באמצעות פלטה וברגים.

לדברי עו”ד כהן, בתום ששת ימי האשפוז, שוחרר הקשיש לביתו עם הנחיות לשימוש בצווארון מקבע, ביצוע פיזיותרפיה ביתית וריפוי בעיסוק, תרגול הליכה והמשך ביקורת ומעקב במרפאת כף יד ומרפאת עמוד שדרה.

בפועל, כך נטען, שוחרר התובע לביתו כשהוא מוגבל ביותר, לא מסוגל לבצע פעולות יומיומיות בסיסיות ביותר, ומסתייע במטפלת סיעודית.

לדברי עו”ד כהן, עד התאונה היה התובע איש בריא ונמרץ, שעבד למחייתו כמומחה מקצועי מבוקש. בעקבות התאונה, כך נטען, נפגע כושרו התפקודי, הוא מתקשה לבצע את עבודתו כתמול שלשום, וכתוצאה מכך נפגעה הכנסתו.

לכתב התביעה צורפה חוות דעת רפואית בתחום האורתופדיה, בה נקבע כי לתובע נכות משוקללת לצמיתות בשיעור של 59 אחוז בגין כל מגבלותיו.

בהמשך, לאחר שחברות הביטוח הגישו חוות דעת מטעמן, מונה מומחה מטעם בית המשפט, שפסק אף הוא לקשיש נכות גבוהה במיוחד של מעל 30%.

לדברי עו”ד כהן, השטח שבו נפל התובע, משמש מגרש חנייה של דיירי הבתים, ולפיכך, על נציגויות הבתים מוטלת החובה לדאוג לתחזוקתו התקינה, לרבות הסרת מכשולים ומפגעים. “משהדבר לא נעשה”, דברי עו”ד כהן, “הרי שיש לראות בהן כאחראיות למחדל”.

לאחר שעו”ד כהן הגישה תביעה נזיקית נגד ועדי הבתים, הגיעו הצדדים לפשרה, המבוססת על הצעת בית המשפט, לפיה נציגויות הבתים יפצו את התובע בסכום כולל של 128 אלף שקלים, שישולם לו באמצעות חברות הביטוח שלהן.

סכום זה הצטרף לפיצויים להם זכה הקשיש מהמוסד לביטוח לאומי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות