צה”ל: פגענו באלפי משגרים, סוכל ירי לבסיסי 8200 והמוסד

הירי שסוכל: חיזבאללה תכנן ירי של כ-6,000 רקטות וכטב"מים לצפון - ולבצע ירי מצומצם של טילים מדויקים לעבר גלילות, שם ממוקמים מטה המוסד ובסיס 8200 • פיקוד העורף עדכן ההנחיות מגוש דן וצפונה • חיזבאללה: ירינו יותר מ-320 רקטות וכטב"מים תוך כשעה ותקפנו 11 בסיסים
חיים טוויל
כ"א אב התשפ"ד / 25.08.2024 09:11

צה”ל פתח לפנות בוקר (ראשון) במתקפת מנע מול חיזבאללה, לאחר שזוהתה היערכות של ארגון הטרור לשיגור טילים ורקטות לעבר ישראל.

המשחק שמטריף את הקיץ: האם תצליחו לענות נכון ומהר על החידות

בצה”ל מסרו כי מדובר באלפי קני שיגור שזוהו לאחר שכוונו לשטח ישראל, רובם לעבר הצפון – אך סוכל גם ירי מסיבי לעבר המרכז.

כ-100 מטוסי קרב של חיל האוויר ביצעו את התקיפה.

בצה”ל מעריכים שמאות התקיפות בלבנון מנעו שיגורים של כ-6,000 רקטות וכטב”מים לעבר שטח ישראל.

בין היעדים שהיו על הכוונת: חזבאללה תכנן לבצע ירי מצומצם של מספר טילים מדויקים לעבר מרחב גלילות בו נמצאים מטה המוסד ובסיס 8200.

גורם ישראלי אמר, כי ישראל העבירה מסר לפיו מבחינתה, התקיפה הסתיימה, אך הדבר תלוי גם אם יהיה המשך פעילות מצד חיזבאללה. לדברי הגורם, יציאת ראש המוסד ברנע לשיחות בקהיר מעבירה גם כן מסר בנושא.

פעולת המנע נגד חיזבאללה אושרה בדיונים שהתקיימו במהלך הלילה. ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט נמצאים בקריה.

במהלך כינוס ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שהתכנס בשעה 07:00, אמר נתניהו: “לפנות בוקר אנחנו זיהינו היערכות של חיזבאללה לתקוף את ישראל. בעצה אחת עם שר הביטחון והרמטכ”ל, הנחינו את צה”ל לפעול באופן יזום להסיר את האיום. צה”ל פועל מאז בעוצמה לסכל את האיומים. הוא חיסל אלפי רקטות שכוונו לצפון הארץ, הוא מסכל גם איומים רבים אחרים ופועל בעוצמה גדולה – הן בהגנה והן בהתקפה.

“אני מבקש מכם, אזרחי ישראל, להישמע להנחיות פיקוד העורף. אנחנו נחושים לעשות הכל כדי להגן על המדינה שלנו, להחזיר את תושבי הצפון בביטחה לבתיהם ולהמשיך לקיים כלל פשוט: מי שפוגע בנו – אנחנו פוגעים בו”.

אחרי שעה וחצי – הסתיים דיון הקבינט המדיני-ביטחוני.

חיזבאללה, מנגד, טען בהודעה רשמית כשעה לאחר תחילת המתקפה, כי ירה 320 רקטות וכטב”מים לצפון ותקף 11 בסיסים של צה”ל. לפי ההודעה,   זו התגובה לחיסול פואד שוכר. “השלב הראשון הסתיים בהצלחה. מדובר בשלב הפגיעה במוצבים ישראלים כדי להקל על מעבר כטב”מי התקיפה לכיוון המטרות בעומק, והם עברו. מספר הרקטות ששוגרו עד כה לעבר מוצבי האויב עלה על 320”.

האתרים שהותקפו ונפגעו, לדברי חיזבאללה, הם: בסיס מירון, נווה זיו, בסיס זעתון, זעורה, קלע בגולן, בסיס נוסף (א-סהל), נפח, בסיס יואב, בסיס ירדן בגולן, עין זיתים ורמות נפתלי.

חיזבאללה הכריז בהודעה נוספת: “כל הכטב”מים חצו את הגבול לעבר היעד מכמה נתיבים וכך הושלם המבצע הצבאי שלנו להיום. הטענות של האויב על פעולת מנע – ריקות מתוכן וסותרות את העובדות בשטח והן יופרכו בנאום של מזכ”ל חיזבאללה נסראללה בהמשך היום”.

חיזבאללה טען עוד: “תקפנו שני יעדים מרכזיים בצפון תל אביב שנודיע עליהם בהמשך”.

דובר צה”ל תת-אלוף דניאל הגרי מסר הבוקר, כי הצבא פתח במכת מנע נגד יעדים שמהם חיזבאללה תכנן לשגר טילים ורקטות לעבר מדינת ישראל.

לפי הניו יורק טיימס, “במתקפת המנע ישראל פגעה במשגרים שתוכננו לירות לתל אביב ב-5:00 בבוקר – וכל היעדים הושמדו”.

שר הביטחון יואב גלנט הכריז על “מצב מיוחד” ל-48 השעות הקרובות בעורף. הנחיות פיקוד העורף החדשות מטילות הגבלות על התקהלות מגוש דן צפונה. לדבריו, ניתן לצאת לעבודה ולקיים פעילות חינוכית כל עוד הדבר מתבצע במקום ממנו ניתן להגיע למרחב מוגן תקני.

גלנט שוחח עם שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין, ואמר כי השניים דנו בצורך למנוע הסלמה אזורית.

שר הביטחון עדכן את אוסטין: “תקפנו בלבנון באופן ממוקד על מנת להסיר איום מיידי על אזרחי ישראל. אנו עוקבים אחר המתרחש בביירות ונחושים להשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותנו על מנת להגן על אזרחינו”. מלשכת גלנט נמסר, כי “שר הביטחון אמר לעמיתו האמריקני כי מערכת הביטחון נחושה להגן על אזרחי מדינת ישראל ותפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי להסיר את האיומים המיידים”, נמסר.

מהפנטגון נמסר כי אוסטין “אישר מחדש את מחויבותה של ארה”ב להגן על ישראל מפני כל התקיפות של איראן ושלוחיה באזור”.

הגרי מסר בהצהרה הראשונה לפנות בוקר “אזרחים יקרים, לפני זמן קצר זיהינו היערכות של חיזבאללה לשיגור טילים ורקטות לעבר מדינת ישראל. בעקבות כך, אנחנו תוקפים באופן יזום להסרת האיום על אזרחי מדינת ישראל. מטוסי חיל האוויר תוקפים כעת מטרות טרור בלבנון מהן אנחנו מזהים שחיזבאללה נערך לשגר איומים לשטחנו.

“בטווח הזמן הקרוב חיזבאללה ישגר רקטות, וייתכן גם טילים וכלי טיס בלתי מאויישים, לעבר שטח מדינת ישראל. בהתאם לכך, יופצו הנחיות ‘מצילות חיים’ של פיקוד העורף באזורים השונים. פיקוד העורף יעדכן מה הם האזורים בהם יש לשהות בסמוך למרחב המוגן או בתוך המרחב המוגן. תעקבו אחר ההנחיות המעודכנות בפלטפורמות של דובר צה”ל ופיקוד העורף.

“עם קבלת התרעה עליכם להיכנס למרחב המוגן למשך עשר דקות. לא פחות. אנחנו נעדכן במידה ותדרשו להישאר שם משך זמן ארוך יותר. מערך ההתרעה של פיקוד העורף יודע לספק התרעה בזמן אמת באזור בו נשקפת סכנה. ההגנה לא הרמטית, ועל כן יש להקפיד להישמע להנחיות פיקוד העורף. ייתכן ותשמעו פיצוצים, מקורם ביירוטים או בנפילות.

“תמשיכו לנהוג באחריות ובקור רוח, כפי שעשיתם עד כה ותקפידו לפעול על פי הנחיות פיקוד העורף. תתעדכנו בהנחיות בעמודים הרשמיים של דובר צה”ל ופיקוד העורף. בשעה זו כוחות צה”ל מזהים, מיירטים ותוקפים בכל מקום בו נידרש על מנת להסיר איומים ולפגוע בחיזבאללה”.

הגרי פנה לאזרחי לבנון ואמר: “אנחנו מזהירים את האזרחים הלבנוניים הנמצאים בדרום לבנון – אנחנו מזהים שחיזבאללה נערך כעת לירות באופן נרחב לשטח ישראל בסמוך לביתכם. אתם נמצאים בסכנה. אנחנו תוקפים ומסירים איומים של חיזבאללה. כל מי שנמצא בסמוך למרחבים בהם חיזבאללה פועל, נדרש להתרחק מהם מיד, על מנת להגן על עצמו ועל משפחתו.

“צה”ל עושה ויעשה כל מה שנדרש כדי להגן על אזרחי מדינת ישראל. בשעה הקרובה אני אופיע כאן שוב ואעדכן אתכם בכל ההתפתחויות”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות