למה הם דורשים שניסוג מפילדלפי? ‘בסיני מחכים אלפי נוח’בות ורקטות’

אמיר אביבי חשף ב'פטריוטים' סיבה חדשה להתעקשות של מצרים וחמאס על יציאת צה"ל מציר פילדלפי - כחלק מעסקה • סיבה נוספת: ברגע שצה"ל יצא מהציר, לחמאס תהיה יכולת להעביר את החטופים שנותרו מעזה לאיראן
חרדים 10
כ"א אב התשפ"ד / 25.08.2024 00:03

תא”ל במיל’ אמיר אביבי,  מייסד תנועת ‘הביטחוניסטים’, חשף הערב (מוצאי שבת) בתכנית ‘הפטריוטים בהגשת ינון מגל, שלוש סיבות – ביניהן סיבה די מטרידה, מדוע  מצרים וארגון הטרור חמאס מתעקשים שצה”ל ייצא מציר פילדלפי כחלק מעסקת חטופים.

ציר פילדלפי ממוקם על הגבול בין רצועת עזה למצרים, ועליו נמצא גם מעבר רפיח. הציר נחשב ל’צינור החמצן’, דרכו מוברחים אמצעי לחימה ורקטות, המשמשים אותו בלחימה נגד מדינת ישראל.

אביבי הציג שלוש סיבות להתעקשותם של חמאס והמתווכת מצרים ליציאת צה”ל מהצירי כתנאי לעסקה:

הסיבה הראשונה, לפי דבריו, כי מעבר לגבול ישנם אלפי מחבלים וטילים שמחכים להזדמנות לפגוע בישראל: “בזמן שאנחנו מדברים יש עכשיו בסיני אלפי נוח’בות ועשרות אלפי רקטות שמחכות להיכנס לרצועה ולשנות את כל המאזן”.

סיבה שניה להתעקשות היא, שברגע שצה”ל יצא מהציר, לחמאס תהיה יכולת לממש את כוונתו להעביר את החטופים מרצועת עזה לאיראן: “לא משנה מה, ישראל לא צריכה לצאת מפילדלפי. הם רוצים שנצא כדי שיוכלו להעביר את שארית החטופים מעזה לאיראן”.

הסיבה השלישית היא, מזכיר אביבי, כי מספר החטופים שישוחררו בעסקה הנוכחית אם תצא לפועל, הוא “מקסימום 30”. ברגע שמדינת ישראל תוותר על ציר פילדלפי, לא יישאר לה על מה להתמקח בעסקאות הבאות שיכולות להביא לשחרור שאר החטופים: “אנחנו לא יכולים לוותר על העוגנים שלנו נצרים ופילדלפי, בשביל שנוכל לנהל משא ומתן על שאר החטופים. אנשים שוכחים שבמקסימום כל הדיון הוא על 30 חטופים מתוך 109”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות