“עשיתי מה שעשיתי מאהבה גדולה למדינה המוזרה שלנו…” • המכתב של אורי הי”ד

מאות בני משפחה וחברים ליוו למנוחות בבית העלמין הצבאי באשקלון את סמל אורי אשכנזי נחמיה הי"ד שנפל בקרב ברפיח הוא הותיר למשפחתו מכתב פרידה - שנחשף בהלוויה: "הצלחתי ונכשלתי במשימתי בו זמנית" • "אל תשכחו שאני מסתכל עליכם מלמעלה"
חרדים 10
י"ט אב התשפ"ד / 23.08.2024 13:23

מאות בני משפחה וחברים ליוו היום (שישי) למנוחות בבית העלמין הצבאי באשקלון את סמל אורי אשכנזי נחמיה הי”ד שנפל בקרב ברפיח, מטיל נ”ט שמחבלים ירו אל הכוח שלו.

לפני כניסתו הראשונה לרפיח, אורי הי”ד סיפר לאחיו, שלו, כי כתב למשפחתו מכתב למקרה שיפול במלחמה.

האח, שלו, הקריא בהלוויה את המכתב שהשאיר אורי.

וכך כתב: “משפחה יקרה, אם אתם קוראים את זה, סביר להניח שהדברים לא קרו כפי שתוכנן ונכשלתי. אני לא יודע איך לכתוב את המכתב הזה ולמה אני עושה את זה, אבל למקרה ו… רציתי שיהיה משהו שתוכלו למצוא ושאשאיר בשבילכם. חייתי חיים נפלאים, ללא חרטות. עם המשפחה ובת הזוג הכי מדהימים שיש. אני אוהב אתכם המון ומצטער אם גרמתי לכם לכאב. עשיתי את מה שעשיתי ואת השירות הזה מתוך אהבה גדולה למדינה המוזרה שלנו, ואם הצלחתי וקידשתי חיי אדם בלכתי – אני לא מצטער על כלום, הצלחתי ונכשלתי במשימתי בו זמנית”.

אורי הוסיף וכתב: “אמא ואבא, אני מודה לכם על כל מה שעשיתם בשבילי ולמעני לאורך כל חיי. הערכתי את זה תמיד, גם אם לא הראיתי זאת. אני רוצה לראות אתכם שמחים ומאושרים ושיהיה לכם סיפוק נצחי. שלו וטוהר, תמשיכו ותצליחו בחיים שלכם, אתם כל כך מיוחדים וחכמים, אין לי שמץ של ספק שתגיעו רחוק. אל תשכחו שאני מסתכל עליכם מלמעלה.

“המשפחה המורחבת, תודה לכם על השבתות והזיכרונות שלא אשכח, על צחוק וחיוך שלא יורד מהפנים. תודה מיוחדת לסבא וסבתא שגידלו אותי ועשו מעל ומעבר בשבילי”.

בהמשך המכתב פנה אורי לבת הזוג שלו: “שיר דובי שלי, הדבר הראשון שאני רוצה לומר לך הוא תודה רבה שלימדת אותי מה זה אהבה ראשונה ועל תקופה שאנצור לעד. על הרבה רגעים וזיכרונות מיוחדים. אוהב אותך לנצח.

“עכשיו, כשסיימנו עם החלק הקיטשי והגענו ללוויה, אמא אני מבקש בלי נאומים סוחטי דמעות ומרגשים – בלי להביך. אין לי הרבה בקשות, מלבד זה שתשאירו את החדר שלי כמו שהוא כדי שלא יהפוך לחדר מוזיקה. אוהב אתכם לנצח ואשמור עליכם לנצח, אורי. והחלק הכי חשוב שכמעט שכחתי – אשמח שתמשיכו אותי הלאה”.

אורי הי”ד, לוחם שיריון בגדוד 46, עוצבת ‘עקבות הברזל’ (401), נהרג מפגיעת טיל נ”ט ברפיח. הוא בוגר בית הספר מקיף ה׳ באשקלון, הותיר אחריו הורים, אחות ואח.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות