אלימלך שטרן שוחרר למעצר בית • השופט: מקוטג’ יכול לעשות מחשב

בית המשפט העליון הורה לשחרר את האברך אלימלך שטרן, חסיד ויז'ניץ בן 22 מבית שמש, המואשם ב"קשר עם סוכן חוץ" - למעצר בית בבית הוריו בבני ברק, למשך שישה חודשים • השופט יצחק עמית העיר בדיון: כתב האישום יכול היה להיות חריף יותר, עם אישומים קשים
יוני גרין
י"ט אב התשפ"ד / 23.08.2024 13:03

שופט בית משפט העליון יצחק עמית הורה אתמול (חמישי) לשחרר למעצר בית את האברך אלימלך שטרן, חסיד ויז’ניץ בן 22 מבית שמש, המואשם ב”קשר עם סוכן חוץ”.

בית משפט העליון דחה את ערער הפרקליטות שביקשה מעצר עד תום ההליכים – והותיר על כנה את החלטת בית המשפט המחוזי להורות על שחרורו למעצר בית, בבית הוריו בבני ברק.

בדיון שנערך יום קודם בבית המשפט המחוזי, הודיעה הפרקליטות כי היא מתנגדת לשחרורו על אף המלצת שירות המבחן לשחררו למעצר בית בבית הוריו, תחת פיקוחם ובתנאי הרחקה מאמצעים טכנולוגיים וגישה לאינטרנט.

בדיון שנערך במחוזי בירושלים, אמר אביו במענה לבית המשפט כי לא ידע שבנו משתמש בטלפון חכם או באינטרנט – וכי הוא יוכל להגביל אותו משימוש, משום שהוא  ואשתו יהיו איתו 24 שעות. “אין לנו מחשב בבית”, אמר האב – והבטיח: “אנחנו נבדוק הכל. אני מבין את חומרת המעשים ומתכוון לעמוד בכל מה שצריך”.

שופטת בית המשפט המחוזי קבעה כי היא מורה על שחרורו למעצר בית. לתורך הבטחת תנאי השחרור נקבע כי יפקיד 25 אלף שקלים שיוחלטו באם יפר את תנאי השחרור. כמו כן נקבע כי יחתום על התחייבות עצמית של 50 אלף שקל, וערבות של כל אחד מהמפקחים בסך 50 אלף שקלים.

לפי דיווח באתר ‘לדעת’, צו הפיקוח נקבע לשישה חודשים, בהם יהיה רשאי לצאת למפגשים עם שירות המבחן בדרך קצרה ובליווי אחד ממפקחיו, ואולם לא יתאפשר לו לצאת לבית הכנסת כפי שביקש עורך דינו.

לאחר החלטת המחוזי, ביקשה הפרקליטות עיכוב ביצוע בכדי לערער על ההחלטה לעליון.

בדיון שהתקיים בפני השופט יצחק עמית בעליון אמרה נציגת הפרקליטות כי הנאשם החזיק טלפון חכם שאותו הסתיר ממשפחתו, ביצע פעולות נגד ישראל בזמן מלחמה, וכי הוא מתנהל על פי קודים מוסריים משלו, מה שמלמד על טשטוש גבולות באופן שמקשה לסמוך עליו.

השופט עמית תהה כיצד ניתן לסמוך על ההורים שאינם יודעים את ההבדל בין טלפון חכם ללא חכם.

סנגור הנאשם השיב, כי אביו של הנאשם הוא חבר ועדת התקשורת של חסידות ויז’ניץ, ולכן יש להם את המיומנות לדעת מה מכשיר כשר ומה לא.

הוא גם סיפר בדיון כי סבו של החשוד שנפטר לפני 17 שנה כתב בצוואתו כי הוא מבקש שכל ילדיו לא יכנסו מחשב לביתם, ולכן צריך לתת בהוריו של הנאשם אמון מוחלט.

בשלב זה העיר השופט עמית: “הבעיה היא שאלימלך כל כך מוכשר, והוא מקוטג’ יכול לעשות מחשב”.

שופט העליון גם העיר כי כתב האישום יכול היה להיות חריף יותר, עם אישומים קשים, לו התביעה הייתה מחליטה לעשות כך.

השופט עמית  לאלימלך ואמר: “אומרים שאי אפשר לסמוך עליך אחרי מה שעשית. אתה רוצה להגיד משהו?”

אלימלך השיב כי הוא מתחייב לעמוד בכל התנאים באופן מלא.

השופט תהה:  איך נדע שאם מחר נופל לידיך סלולר אתה לא תיצור קשר פעם נוספת?

הוא השיב: “אין לי איך לעשות את זה. הבית סגור ושום דבר לא נכנס לבית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות