גלנט גיבה את ראש השב”כ, תקף את בן גביר – ו’חטף’

לאחר חשיפת מכתב האזהרה של ראש השב"כ מפני "הטרור היהודי" והמתקפה החריפה נגדו - גלנט גיבה: מול המעשים חסרי האחריות של השר בן גביר, רונן בר ואנשיו מתריעים מפני ההשלכות החמורות שלהם • בן גביר עקץ: "במקום לתקוף אותי בטוויטר, תתחיל לתקוף את חיזבאללה בלבנון"
חרדים 10
י"ט אב התשפ"ד / 23.08.2024 10:08

שר הביטחון יואב גלנט תקף היום (שישי) את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר וגיבה את ראש השב”כ רונן בר, לאחר שדווח כי השר בן גביר דרש לפטר את בר – בשל מכתב האזהרה ששיגר נגד “הטרור היהודי”, בו מתח ביקורת גם על השר.

בחשבון שלו ברשת החברתית טוויטר כתב השר גלנט: “מול המעשים חסרי האחריות של השר בן גביר המסכנים את הביטחון הלאומי של מדינת ישראל ויוצרים פילוג פנימי בעם, ראש שירות הביטחון הכללי ואנשיו מבצעים את תפקידם ומתריעים מפני ההשלכות החמורות של מעשים אלו”.

בן גביר לא נותר חייב וצייץ בחזרה: “הבטחת להחזיר את לבנון לתקופת האבן, בינתיים אתה מחזיר את הצפון לתקופת האבן. במקום לתקוף אותי בטוויטר, תתחיל לתקוף את חיזבאללה בלבנון”.

גורם שנכח בדיון הקבינט המדיני-ביטחוני הלילה טען שהשר לביטחון לאומי נטש את הקבינט על רקע דרישתו להפר את הסטטוס-קוו הקיים בהר הבית. קודם לכן דרש בן גביר לפטר מיידית את ראש השב”כ רונן בר.

בר הזהיר במכתב שפורסם אמש, אותו שלח לראש הממשלה בנימין נתניהו, מפני הפשיעה הלאומנית מצד יהודים.

“מנהיגי התופעה מבקשים להביא את המערכת לאובדן שליטה. הנזק למדינת ישראל הוא בל יתואר”, הזהיר בר במכתב שנחשף בחדשות 12. “אני כותב לכם מכתב זה בכאב, בחשש גדול, כיהודי, כישראלי וכאיש ביטחון, על התופעה המתגברת של הטרור היהודי מ’נוער הגבעות'”.

הוא הוסיף: “תופעת ‘נוער הגבעות’ הפכה מזמן לכר נרחב של פעילות אלימה נגד פלסטינים. מעולם לא התחברתי למושג ‘פשיעה לאומנית’. זו לא פשיעה מכיוון שיש הפעלת אלימות לצורכי הטלת מורא, כלומר טרור. זו לא ‘פשיעה לאומנית’ ובוודאי לא לאומית מכיוון שיש בה קריאת תגר על הלאום”.

הוא הזהיר: “אנחנו על סיפו של תהליך משמעותי, משנה מציאות. הנזק למדינת ישראל, בעיקר בעת הזאת, וברובו המכריע של ציבור המתיישבים הוא בל יתואר: דה-לגיטימציה עולמית גם בקרב טובי ידידינו”.

לדברי בר, “המופעים שראינו בהר הבית הם ביטוי מוחשי לכך. התקדמות בכיוון תוביל לשפיכות דמים רבה ותשנה ללא היכר את פניה של מדינת ישראל”.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, אמר בתגובה על המכתב: “במקום שרונן בר יסיים תפקידו בבושת פנים נוכח האסון הגדול שהוא אחראי לו, כישלון במודיעין ועצימת עיניים תמידית מטרור ומהאויב שתכנן שנים רצח המוני, שיתוף פעולה עם המחאה שהחלישה את הצבא, איש קונספציה שכשל בחוצפה הוא מעז להסית נגד שר בישראל להתערב בפוליטיקה ובסוגיות של מדיניות ולחלק ציונים לפוליטיקאים”.

“ראש השב”כ מנסה לייצר ספינים ולתקוף את השר בן גביר, כדי להסיט את הדיון מאחריותו לקונספציה ולכישלון ה-7.10. זה לא יעזור לו. אחרי חליווה, הוא הבא בתור שחייב ללכת. עכשיו!”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות