ביקורת באמ”ן על הטקס של חליוה: ‘אירוע מביש, לא היה צריך להתקיים

ביקורת חריפה באגף המודיעין על טקס חילופי המפקדים ונאום הפרישה של ראש אמ"ן היוצא אהרן חליוה • קצין בכיר: "זה היה אירוע מביש שנועד להגיד אנחנו מעל כולם" • שעות לפני הטקס, בכיר בצה"ל שיגר מכתב בו מתח ביקורת על התנהלות המטכ"ל והרמטכ"ל
חרדים 10
י"ט אב התשפ"ד / 23.08.2024 01:31

קצין בכיר באמ”ן יצא היום (חמישי) בביקורת חריפה נגד קיום טקס חילופי המפקדים באמ”ן ונאום הפרישה של ראש אמ”ן היוצא אהרן חליוה – שספג מתקפה מצד אנשי תקשורת, אנשי צבא במיל’ והורים שכולים.

“אירוע מביש, הטקס הזה לא היה צריך להתקיים”, אמר הקצין הבכיר.

לפי דיווח של נועם אמיר בערוץ 14, הביקורת הזו מגיעה על רקע טקס הפרישה הרהבתני, בהשתתפות מאות חיילים ואורחים, שנערך אמש עם פרישתו של ראש אמ”ן אהרן חליוה ומינוי מחליפו, אלוף שלומי בינדר.

כבר קודם הטקס נמתחה ביקורת על ההחלטה לקיים אותו בנוכחות הרמטכ״ל ובכירי אגף המודיעין שלקו בעיוורון המודיעיני.

״זה היה אירוע מביש שנועד להגיד אנחנו מעל כולם”, אמר קצין בכיר באמ”ן. “הטקס הזה לא היה צריך להתקיים ואירוע החילופין היה אמור להתקיים בצניעות. אנחנו חייבים להפוך צנועים יותר אחרי הכשלון הגדול”.

גם הרמטכ״ל הרצי הלוי השתמש בטקס לסגור חשבונות עם סגנו האלוף עמיר ברעם, בעקבות הביקורת של ברעם על התנהלותו של הלוי.

כמה שעות קודם לכן כתב לא אחר מאשר קצין חינוך ראשי בצה”ל, תא״ל אופיר לויוס, איגרת חריפה המכוונת בדיוק לביקורת סביב התנהלות המטה הכללי והעומד בראשו.

‏”בשנים האחרונות התפתחו בצה”ל מספר תופעות הדורשות שינוי תרבותי ומאבק אקטיבי לריפוי”, כתב תא”ל לויוס. “ריכוזיות יתר, עיסוק בנראות ולא במהות, פחד לפעול ולהביע דעה נועזת, שיח ציני והיעדר עומק אינטלקטואלי והגותי פגעו ופוגעים במנהיגות הצה”לית”.

עוד כותב קצין חינוך ראשי: “תפיסות ניהול לא מותאמות לצבא לוחם העצימו תופעות אלו ופגעו בתפקודים השונים. ה-7 באוקטובר הוא הכישלון הגדול ביותר שצה”ל חווה מיום הקמתו… בכל מבט במראה יהיה שם הכתם שלא ניתן למחות אותו”.

בטקס נאם גם מי שנכנס לתפקיד ראש אמ”ן, האלוף שלומי בינדר. הרמטכ”ל קבע כי בינדר חף מכשלון של השבעה באוקטובר, אף שיש רבים שסבורים שמדובר במינוי לא ראוי – ואף הוגשה עתירה לבג”ץ נגד המינוי.

ובכל זאת, כותב פרשן לענייני צבא וביטחון של ערוץ 14,  החל מהיום המשימה של בינדר תהיה לנקות את אמ”ן מקצינים שכשלו ולהקים מחדש את חטיבת המחקר המפורקת, את יחידת 8200 שצפויה לעבור טלטלה גדולה בצניעות רבה, ובעיקר תחת עננה כבדה של המחדל העצום.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות