בן גביר דרש מנתניהו לפטר את ראש השב”כ – ונטש בזעם הדיון בקבינט

השר לביטחון לאומי הטיח בקבינט: "רונן בר אחראי למחדל 7 באוקטובר, הוא נכנע לחמאס בהר הבית" נתניהו השיב: "זו לא העת" • מוקדם יותר פורסם מכתב חריף של ראש השב"כ נגד "הטרור היהודי" וביקורת על התנהלות בן גביר • "איש קונספציה שכשל - בחוצפה הוא מעז להסית נגד שר"
חרדים 10
י"ט אב התשפ"ד / 22.08.2024 22:32

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר דרש הערב (חמישי), בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני לפטר את ראש שב”כ רונן בר.

בן גביר אמר: “הוא נכנע לחמאס בהר הבית הוא מדבר על שופך דמים? הוא האחראי על 7 באוקטובר”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו השיב: “אל תדבר ככה, זו לא העת” –  וביקש מבן גביר לסיים את דבריו. בתגובה בן גביר נטש את הדיון בכעס, תוך שהוא מותח ביקורת על ראש השב”כ, על ניהול הקונספציה והמשך התקפלות וההתרפסות.

לפי דיווח הערב בחדשות 12, ראש השב”כ הזהיר במכתב ששלח לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון יואב גלנט, בשבוע שעבר, מפני הפשיעה הלאומנית מצד יהודים.

“מנהיגי התופעה מבקשים להביא את המערכת לאובדן שליטה. הנזק למדינת ישראל הוא בל יתואר”, הזהיר בר. “אני כותב לכם מכתב זה בכאב, בחשש גדול, כיהודי, כישראלי וכאיש ביטחון, על התופעה המתגברת של הטרור היהודי מ’נוער הגבעות'”.

הוא הוסיף: “תופעת ‘נוער הגבעות’ הפכה מזמן לכר נרחב של פעילות אלימה נגד פלסטינים. מעולם לא התחברתי למושג ‘פשיעה לאומנית’. זו לא פשיעה מכיוון שיש הפעלת אלימות לצורכי הטלת מורא, כלומר טרור. זו לא ‘פשיעה לאומנית’ ובוודאי לא לאומית מכיוון שיש בה קריאת תגר על הלאום”.

לדבריו, “התופעה בחסות האירועים הביטחוניים, אוזלת היד המשטרתית וייתכן אף תחושת גיבוי סמוי, צוברת נפח ומשנה את פניה: מעשייה של בודדים לפעילות של מאות. התרחבות משמעותית של היקף המשתתפים בתופעה. אובדן החשש ממעצר מינהלי נוכח התנאים שלהם זוכים בכלא וכספים שאותם מקבלים לאחר שחרורם מחברי כנסת יחד עם מתן לגיטימציה ודברי הלל, לצד מסע דה-לגיטימציה לגורמי ביטחון”.

הוא כתב עוד: “מנהיגי התופעה מבקשים להביא את המערכת לאובדן שליטה באופן שלא תהיה למערכת הממוסדת יכולת להשתלט על האירועים בשטח”.

בר הזהיר: “אנחנו על סיפו של תהליך משמעותי, משנה מציאות. הנזק למדינת ישראל, בעיקר בעת הזאת, וברובו המכריע של ציבור המתיישבים הוא בל יתואר: דה-לגיטימציה עולמית גם בקרב טובי ידידינו”.

לדברי בר, “המופעים שראינו בהר הבית הם ביטוי מוחשי לכך. התקדמות בכיוון תוביל לשפיכות דמים רבה ותשנה ללא היכר את פניה של מדינת ישראל”.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הגיב לאחר הפרסום: “במקום שרונן בר יסיים תפקידו בבושת פנים נוכח האסון הגדול שהוא אחראי לו, כישלון במודיעין ועצימת עיניים תמידית מטרור ומהאויב שתכנן שנים רצח המוני, שיתוף פעולה עם המחאה שהחלישה את הצבא, איש קונספציה שכשל – בחוצפה הוא מעז להסית נגד שר בישראל, להתערב בפוליטיקה ובסוגיות של מדיניות ולחלק ציונים לפוליטיקאים.

“ראש השב”כ מנסה לייצר ספינים ולתקוף את השר בן גביר, כדי להסיט את הדיון מאחריותו לקונספציה ולכישלון ה-7.10. זה לא יעזור לו. אחרי חליווה, הוא הבא בתור שחייב ללכת. עכשיו!”.

כאמור, בן גביר נטש בזעם את דיון הקבינט בטענה שיש צורך לפטר מיידית את ראש השב”כ.

צילום: ערוץ 14

ח”כ לימור סון הר-מלך הגיבה: “הדברים שלך, ראש השב”כ, הם לא פחות ממכת פטיש לנאמנות של מערכת הביטחון לערכים עליהם נוסדה המדינה. השוואתך בין בני נוער אידיאליסטים המגינים על אדמת ישראל לארגוני טרור רצחניים היא בגידה במורשת שלנו ובמאבק הצודק שלנו על חירות וביטחון.

“השב”כ, שכשל בהגנה על אזרחי ישראל באירועי ה-7 באוקטובר ובפיגועים רבים נוספים מאז, מנסה לטשטש את מחדליו ולהסיט את הדיון באמצעות הכפשתם של טובי בנינו”.

היא הוסיפה: “מרוב הדחקה של רגשות אשם על כישלונם החמור, הם עושים הכל כדי להעביר את העיסוק הציבורי מכך שהם האחראיים הישירים למחדל הנורא של טבח שמחת תורה. אבל היום כולם כבר מבינים. כולם כבר רואים שכל מה שהשב”כ התריע מפניו התברר כלא נכון.

“היום כולם מבינים כמה שקר היה שם. כמה ההתיישבות ביהודה ושומרון היא זו ששומרת על הביטחון. כולם מבינים עד כמה המעצרים המנהליים הם מעצרים פוליטיים שנועדו להשתיק דעות ימין. כולם מבינים עד כמה המחלקה היהודית, שהוקמה בחטא, צריכה להיסגר מיידית.

“מי שמתבלבל בין אויב לאוהב, איבד את דרכו המוסרית ואינו ראוי לעמוד בראש מערכת כה חשובה. מקווה שרונן בר וחבריו יישירו מבט לנתונים הקיימים, ויסיקו את המסקנה המתבקשת ביותר: לכו הביתה. גרמתם מספיק נזק.”

יותם זמרי הגיב בתכנית ‘הפטריוטים’ על מכתב ראש השב”כ: “אתה לא תסיט את האש לנוער הגבעות, תתעסק בטרור שהתעלמת ממנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות