סימני ירי נמצאו על 6 גופות החטופים ולא על המחבלים

לפי דו"ח המכון לרפואה משפטית על גופות החטופים נמצאו סימנים המעידים על ירי נבדקו ארבע גופות של מחבלים שנמצאו לצד גופות החטופים, אשר לא נצפו בהן סימני ירי • "מדובר בממצאים ראשוניים בלבד, ועל כן בשלב זה לא ניתן לקבוע את נסיבות מותם של החטופים. התחקיר נמשך"
חיים טוויל
י"ח אב התשפ"ד / 22.08.2024 16:58

צה”ל מאשר אחר הצהריים (חמישי) כי על שש גופות החטופים שחולצו ביום שני השבוע מתוך מנהרה בח’אן יונס אותרו סימני ירי – בניגוד לגופות המחבלים שנמצאו במקום.

המשחק שמטריף את הקיץ: האם תצליחו לענות נכון ומהר על החידות

בהודעת צה”ל נאמר, כי “הבוקר התקבלו ממצאים ראשוניים מתוך בדיקת המכון לרפואה משפטית, אשר בחנה את גופותיהם של ששת החללים החטופים שחולצו במבצע מוקדם יותר השבוע.

“נציגי צה”ל מסרו את הממצאים למשפחותיהם של יגב בוכשטב, חיים פרי, נדב פופוול, אברהם מונדר, אלכס דנציג ויורם מצגר זכרונם לברכה.

“על פי הדו״ח, על גופותיהם של ששת החטופים נמצאו סימנים המעידים על ירי. בנוסף, נבדקו ארבע גופות שנמצאו לצד גופות החטופים, תחת זהות משוערת של מחבלים, אשר לא נצפו בהן סימני ירי”.

בצה”ל מדגישים, כי “מדובר בממצאים ראשוניים בלבד, ועל כן בשלב זה לא ניתן לקבוע את נסיבות מותם של החטופים. תחקיר נסיבות מותם נמשך, ועם השלמתו הוא יוצג למשפחות ולאחר מכן לציבור”.

אסתר בוכשטב, אמו של החטוף יגב בוכשטב הי”ד שגופתו חולצה מהמנהרה, אמרה היום בתוכנית ‘בחצי היום’ עם אסתי פרז בן עמי ברשת ב, כי בגופו של בנה נמצאו קליעים.

שלשום פורסם ב’כאן חדשות’, כי משפחתו של החטוף יורם מצגר הי”ד קיבלה מידע שממנו עלה כי הוא נרצח בשבי. המידע שהיה  עד אז לא היה חד-משמעי, ועם חילוץ הגופה, נשללה האפשרות שהוא נהרג בשוגג מפעילות צה”ל.

השבוע התראיין ברדיו 103FM רן מצגר, בנו של יורם מצגר הי”ד,  שגופתו חולצה מעזה במבצע. הוא סיפר כי אביו לא נפגע בפעולה של צה”ל. “אבא נורה, הוא לא נפגע בפעולה של צה”ל. אבא נרצח. מי שרצח את אבא שלי זה חמאס, לא הייתה לנו שום האשמה על צה”ל, לא בנושא הזה”, אמר.

שלשום חולצו במהלך מבצע צבאי בח’אן יונס גופותיהם של החטופים אלכס דנציג, חיים פרי, יגב בוכשטב, יורם מצגר, נדב פופלוול ואברהם מונדר הי”ד.

כוחות צה”ל שפעלו באזור ח’אן יונס במשך יותר משבוע בעקבות מידע מודיעיני מדויק, הגיעו לארבע מנהרות, ובאחת מהן מצאו את גופות החטופים.

בשבי נותרו 109 חטופים, מהם 35 שהוכרז על מותם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות