מח”ש פתחה בבדיקה: שוטרים היכו מפגינים חרדים באגרופים ובאלות

במהלך הפגנת 'הפלג' אתמול בסמוך ללשכת הגיוס בירושלים, הפעילו שוטרים אלימות קשה במיוחד כלפי מפגינים שחסמו את הרכבת הקלה • מח"ש, שפתחה בבדיקה יזומה, הודיעה כי תנסה לגבות עדות מהמפגינים
חיים טוויל
י"ח אב התשפ"ד / 22.08.2024 16:41

המחלקה לחקירות שוטרים פתחה היום (חמישי)  בבדיקה יזומה של הטענות לאלימות משטרתית חמורה במיוחד, שכללה אגרופים והכאה עם אלות, אתמול בהפגנת ‘הפלג הירושלמי’ ליד לשכת הגיוס ברחוב רש”י בירושלים.

המשחק שמטריף את הקיץ: האם תצליחו לענות נכון ומהר על החידות

ההפגנה נועדה לשבש את יום הגיוס בירושלים ולהרתיע צעירים מלהתייצב, לאחר שצה”ל זימן כ-200 בני ישיבות להתייצב ל’צו ראשון’ בלשכת הגיוס בירושלים. ההפגנה נחלה הצלחה, משום שרק שבעה צעירים חרדים התייצבו.

במהלך ההפגנות הסוערות התעמתו מאות מאנשי ‘הפלג’ ו’העדה’ עם כוחות המשטרה, חסמו את מסלול הרכבת הקלה, ולטענת המשטרה אף השליכו בקבוקי מים וידו אבנים על שוטרים.

לפחות חמישה מפגינים נעצרו אמש לחקירה במשטרה.

תיעוד מקומם מאד שהופץ ברשתות החברתיות, הציג אלימות קשה מצד שוטרים, במהלך ניסיון הפינוי של המפגינים מתוואי הרכבת, כשהם מתנפלים באלימות על המפגינים ששוכבים על הקרקע, מכים אותם באגרופים שוב ושוב, מכים אותם גם באלות, מנסים להפריד ביניהם בכוח רב וגוררים אותם על הרצפה אל מחוץ לפסי הרכבת.

צפו באלימות הקשה:

 

התיעוד הקשה הסעיר את הרשתות החברתיות ורבים זעמו על האלימות הקשה של השוטרים.

לפי דיווח בערוץ 14, המחלקה לחקירת שוטרים תנסה “לגבות עדות” מאחד המפגינים שהוכה בצורה קשה בידי השוטרים.

אתמול זימן ממלא מקום מפכ”ל המשטרה, אבשלום פלד, לבירור את ממלא מקום מפקד מחוז ירושלים אמיר ארזני, בעקבות השימוש באלות במהלך ההפגנה.

בהודעת המשטרה נאמר: “בעקבות אירועי המחאה שמתקיימים בירושלים על רקע הגיוס והפרסומים והסרטונים בהם לכאורה נראים שוטרים משתמשים באלימות כלפי המוחים ומשתמשים באלות, מוקדם יותר הערב, זימן מ״מ מפכ״ל המשטרה ניצב אבשלום פלד את מ״מ מפקד מחוז ירושלים תנ״צ אמיר ארזני לבירור ובחינה של מכלול האירועים ואופן הטיפול בהם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות