רגב: מתעלמת מהרעשים, אמשיך להוביל הטקס – שיהיה ללא קהל

השרה האחראית על אירועי ציון יום השנה ל-7 באוקטובר כינסה מסיבת עיתונאים על רקע הביקורת נגדה: "להשוות אותי לחמאס או סינוואר?! אין גבול? מבינה לליבם של מי שכועסים, גם לי יש שאלות קשות ויגיע הזמן גם לזה" • "הטקס יהיה בלי קהל, יועבר כמשדר טלוויזיוני"
חרדים 10
י"ח אב התשפ"ד / 22.08.2024 16:11

השרה מירי רגב כינסה היום (חמישי) מסיבת עיתונאים על רקע ההכנות לטקס הממלכתי לציון טבח ה-7 באוקטובר –  והתייחסה לביקורת על הבחירה בה לתפקיד האחראית לטקס.

המשחק שמטריף את הקיץ: האם תצליחו לענות נכון ומהר על החידות

ברקע המחאה מצד כמה קיבוצים בעוטף עזה שהודיעו כי יחרימו את הטקס – אמרה: “אני אחראית על הטקסים הממלכתיים כבר עשור, ויש תמיד כאלה שלצערי לא מרוצים אבל הם לא רבים. אני מתעלמת מהרעשים ואמשיך להוביל את הטקס ברגישות, כובד ראש וכבוד לאלו שכועסים ומבקרים, כי אני מבינה את הכאב שלהם”.

היא הוסיפה כי היא “לוקחת בחשבון שיהיו טקסים אלטרנטיביים לזיכרון השבעה באוקטובר, כמו שיש מי שעושים טקסים פלסטינים ישראלים ביום הזיכרון” – אמרה על רקע כוונת משפחות חטופים לקיים טקס זיכרון  נפרד.

עוד אמרה: “להשוות אותי לחמאס או סינוואר?! אין גבול לאמירות? אין לי משפחה? הורים? ילדים? עד לאן ההסתה תגיע רק בגלל שנאה פוליטית. אם תבחנו את הטקסים שערכתי לאורך העשור האחרון, כמו טקס המשואות שנערך לפני מספר חודשים, אמירות איומות וקשות הופנו כלפי לפני הטקס ובפועל היה טקס מרגש ומאחד שהיה בפועל. די עם השנאה והשקרים, אני מבינה את הכאב והכעס, אבל יש גבול להסתה ולפילוג”.

רגב הסבירה במסיבת העיתונאים: “הטקס הממלכתי של כולנו מיועד לכולם על אף המחלוקות והכעסים. אני מבינה ללבם של מי שכועסים עלינו על המדינה, הממשלה וכוחות הביטחון. גם לי יש שאלות קשות ויגיע הזמן גם לזה. מיד לאחר סיום המלחמה אני הראשונה שאפעל להקים ועדת חקירה. אבל אי אפשר שלא לציין באורח ממלכתי את השנה ליום הטבח.

“אנחנו עם אחד במדינה אחת. אני מתייחסת לטקס הזה בחרדת קודש. אני כעשור אחראית על הטקסים הממלכתיים. אני רגילה לחטוף, הם לא רבים, אבל הם אף פעם לא מרוצים. הטקסים נוגעים בנימי הנפש של רבים שזקוקים להם. כמו שאנו מתלכדים בימי זכרון כך צריך להתלכד ב-7 באוקטובר.

לדבריה, “נרצחו ונחטפו מכל גווני האוכלוסיה, אזרחים וכוחות ביטחון מכל רחבי הארץ. אין בית במדינה שלא חווה את הטרגדיה והכאב”.

רגב הודיעה כי הטקס יתקיים ללא קהל, לדבריה,  כדי  לכבד את זכר הקורבנות. “אף גורם עדיין לא הוזמן לטקס”, אמרה על רקע ההכרזה של יאיר לפיד, שהוא כי לא יבוא, למרות שבכלל לא הוזמן.

“הטקס יתקיים ללא קהל מתוך רצון לכבד. בשל המלחמה לא ניתן לקיים טקס באצטדיון עם 40 אלף איש, לכן יתקיים ללא קהל כדי לא לפגוע באף אוכלוסיה. הוא לא ישודר בשידור חי. החלטות אלה יאפשרו לנו לקיים טקס כמשדר טלוויזיוני מכבד שיוכל להגיע לכל בית בישראל”.

במאי הטקס רן צחור אמר במסיבת עיתונאים: “אני מתכוון לתת ביטוי אומנותי לזעקה הנוראה לשבר ולכאב של כולם, בלי לעגל פינות ובלי לנרמל. כואב חד ברור. מתכוונים לא לשכוח אף אחד. אני לא איש פוליטי, לא שופר של אף אחד ולא חותמת גומי. אני פונה לכולם – תהיו חלק. הטקס הזה לא עבור ממשלת ישראל הוא עבור עם ישראל, החברה הישראלית שכל כך זקוקה לו”.

קיבוצים ויישובים רבים בעוטף עזה, בהם כפר עזה, נחל עוז, ניר עוז, נירים ויד מרדכי, כבר הודיעו שלא ישתתפו בו.

מנגד, בשדרות ובאופקים הודיעו כי כן יקחו חלק בטקס הממלכתי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות