“אלפי חפרפרות”: כך ישראל מגייסת משת”פים מתחת לאף של החמאס

המודיעים מאתרים מטרות כמו בכירי חמאס, מנהרות ייצור אמצעי לחימה ומחבלים שנטמעים בלבוש אזרחי • לפי דיווח ב'ג'ואיש כרוניקל', משתפי הפעולה מעבירים מידע למפעילים הישראלים בפגישות חשאיות ביישובי העוטף • במקרים דחופים - ההתקשרות היא למספר של אזרח ערבי-ישראלי
חרדים 10
י"ח אב התשפ"ד / 22.08.2024 13:58

העיתון הבריטי ‘ג’ואיש כרוניקל’ חשף השבוע, בדיווח מקיף על שיטות גיוס המודיעים של ישראל ברצועת עזה, כיצד נמסר לישראל מיקומו של מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד דף.

אזהרה חריגה: אלה הדברים שאסור לכם להתקרב איתם לכל החופים

ב’ג’ואיש כרוניקל’ נטען, כי ללא עבודת משתפי הפעולה, אף אחת מהפעולות לחיסול בכירי חמאס או חילוץ החטופים לא הייתה מצליחה.

לפי הדיווח, חמאס מוטרד מהעובדה ש”אלפי חפרפרות” פועלות למען ישראל, כאשר אלפי עזתים מסכנים את חייהם ומספקים מידע  על פעילות ארגון הטרור.

על פי הדיווח – שפורסם ב’ישראל היום’, המשת”פים מאתרים מטרות כמו בכירי חמאס, מנהרות נשק ומחבלים הלבושים כאזרחים.

הגיוס נעשה על בסיס צרכים אישיים: כסף, טיפול רפואי או היתרי כניסה לישראל. המגייסים מחפשים גם צעירים הסובלים מתחושות נחיתות או דחייה חברתית, ומציעים להם תפקיד “הרואי”.

העברת המידע, לפי הדיווח, מתבצעת בפגישות חשאיות בקיבוצי הדרום בסמוך לגבול עם עזה, תוך הימנעות משימוש בטלפונים למעט במקרים דחופים. במקרים נדירים – בעיקר במקרים בהם יש למשתפי הפעולה “מידע חם”, כמו  על מיקום זמני של בכיר – משתמשים במספר של ערבי-ישראלי ובשפה מוצפנת.

אחד מהמשת”פים היה הצעיר בן 19, שהיה מעורב בחיסולו של מוחמד דף, אחרי שמונה ניסיונות כושלים לאורך השנים. הוא שימש כ”שליח” של החמאס, ותפקידו היה להעביר הודעות כתובות על פתקים בין פעילי הארגון המפוזרים במחתרת ברחבי רצועת עזה.

הדיווח מציין כי החמאס מעדיף –  מחשש למעקב ישראלי, לתקשר בכתב, תוך שימוש בקודים ונייר צבעוני. תפקידו של הצעיר אפשר לו גישה למידע רגיש על תנועותיו של דף.

במקרים אחרים עזרו משת”פים להגיע לחטופים.

על פי הדיווח, 12 עזתים, כולל שתי משפחות שלמות, סייעו בחילוץ של ארבעה חטופים. כתוצאה מכך, הם הועברו לישראל, קיבלו אזרחות ותמיכה כלכלית.

במקרה אחר, מחבל חמאס שנלכד במהלך המלחמה הנוכחית גויס על ידי המודיעין הישראלי וצויד בנעליים עם שבבים אלקטרוניים לסריקת המנהרות – והמידע הועבר ישירות למטה השב”כ באשקלון.

לפי הפרסום, ישראל משלמת סכומי כסף גדולים במזומן למשת”פים. מודיעים שנחשפים מקבלים אזרחות ישראלית ותמיכה כלכלית עד להשתלבותם בשוק העבודה.

במקרה של חיסול מוחמד דף, נטען כי הצעיר בן ה-19 הוברח לארה”ב וקיבל שם מקלט מדיני.

תגובת החמאס לתופעה, כך על פי הדיווח, כוללת הגברת האמצעים לחשיפת “בוגדים”, כולל מעצרים וחקירות של אזרחים. כמו כן הוטל איסור על מפקדים בכירים להשתמש בטלפונים ניידים או להיפגש עם בני משפחה.

בנוסף נטען כי חמאס משתמש בערוץ אל-ג’זירה להפצת איומים נגד משתפי פעולה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות