איזנקוט: להדיח את ברנע מראש צוות המו”מ, הוא לא מבין ערבית

הח"כ מהמחנה הממלכתי קורא לנתניהו להחליף את ראש צוות המו"מ לשחרור חטופים: "בראש צריך לעמוד ערביסט שמבין את המנטליות של הצד השני, ראש המוסד לא סיפק את הסחורה" • "על כל המפקדים בצה"ל שהיו אחראים למחדל 7 באוקטובר - להתפטר ברגע שתהיה הפוגה בלחימה"
חרדים 10
י"ח אב התשפ"ד / 22.08.2024 12:33

חבר הכנסת גדי איזנקוט מהמחנה הממלכתי קרא  היום (חמישי), בריאיון ליוסי יהושוע ב’ידיעות אחרונות’ ואתר Ynet, לראש הממשלה בנימין נתניהו להחליף את ראש המוסד דדי ברנע, שעומד בראש צוות המו”מ לעסקת חטופים – ולמנות במקומו “ערביסט שמבין את השפה והמנטליות של הצד השני”.

אזהרה חריגה: אלה הדברים שאסור לכם להתקרב איתם לכל החופים

לדברי איזנקוט, ישראל כבר אחרי יותר מעשרה חודשי משא ומתן, וברנע “לא סיפק את הסחורה עד כה”. טיעון נוסף, לדברי איזנקוט, הוא שברנע, כראש המוסד, אמור לעסוק 24/7 בנושא איראן.

הח”כ ציין כי הוא ויו”ר מפלגתו בני גנץ ביקשו את החלפתו עוד כשהיו בממשלה “יותר מפעם אחת”. לדבריו,  “דדי הוא איש מעולה, אבל הוא לא מבין ערבית – הוא צריך לטפל באיראנים”. הוא הדגיש כי לא ייתכן שראש המוסד, שאמור לעסוק באיראן, עוסק רוב הזמן במו”מ.

“גם הוא וגם ראש השב”כ רונן בר צריכים להתעסק באתגרים שלהם – והם מספיק גדולים. אמרתי לנתניהו אז ואני אומר היום: אם אתה סומך על דדי ברנע – אז תן להם מנדט וחבל למו”מ. אם לא – תחליף אותם”.

אחד השמות שהציע איזנקוט הוא אלוף במיל’ יואב (פולי) מרדכי, שהיה מתאם פעולות הממשלה בשטחים, נחשב לערביסט, ניהל שנים ארוכות מו”מ מול חמאס באופן עקיף דרך מצרים – ובעל קשרים בעולם הערבי. פולי הביע התנגדות לרעיון עד היום, אך ייתכן שלחץ כבד שיופעל עליו בשל גודל השעה יגרום לו לחזור בו.

עם זאת, הדבר תלוי גם ברמת האמון בינו לבין נתניהו, וספק אם הוא קיים, ואם פולי שפרש יסכים לחזור. שם של ערביסט נוסף שעלה הוא מתאם הפעולות בשטחים אלוף רסאן עליאן, שמכיר היטב את הנושאים והנותנים ודובר השפה.

מוקדם יותר היום אמר איזנקוט, אחד מראשי הקונספציה, בריאיון לגלי צה”ל: “על כל המפקדים בצה”ל שהיו אחראים למחדל 7 באוקטובר – להתפטר ברגע שתהיה הפוגה בלחימה, מבלי לחכות להתפטרותו של נתניהו.

“מדובר באנשים מעולים שמחויבים למדינת ישראל, אבל הם אחראים לכישלון הגדול ביותר של המדינה מאז הקמתה. לכן, כל מי שנמצא מרמת מפקד האוגדה ועד לראש הממשלה – צריך לסיים את תפקידו”.

הוא הוסיף: “זה צריך להיות כבר בתקופה הקרובה. אני לא יכול להגיד את זה כשיש אפשרות למלחמה אזורית או למלחמה בלבנון בזמן הקרוב, אבל מיד כשתתבהר התמונה ותושג התייצבות אסטרטגית – כל מי שהיה משובץ ביום הזה צריך לקחת אחריות.

“נתניהו נבחר על ידי הציבור, כל השאר מונו, והממשלה יכולה להחליט על הדחתם. אני לא מציע שזה יקרה מאחר ומדובר באנשים מעולים, אבל הם צריכים להניח את המפתחות”.

איש התקשורת ינון מגל הגיב: “‏הסיבה היחידה שאייזנקוט – שרוצה כבר חודשים להיכנע ולהפסיק את המלחמה – קורא להחליף את דדי ברנע היא כי ברנע הוא היחיד שלא מיישר קו עם החונטה הבטחונית נגד נתניהו.

“ואגב גדי, ברנע יודע ערבית על בוריה. לפחות תדע על מה אתה מדבר לפני שאתה מכפיש”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות