התביעה טוענת: הלוחמים היכו, גררו וחישמלו את העציר

מעצר הבית של חמשת הלוחמים החשודים בהתעללות במחבל הוארך בשבועיים, אך השופט ציין כי יתאפשר להגנה לקיים דיון בתחילת שבוע הבא בנושא חלופת מעצר • התובע ציין בדיון כי הלוחמים איימו על העצור שלא יתלונן על מעשיהם • לפי התביעה, החשדות מבוססים על כ-100 עדויות
חרדים 10
י"ח אב התשפ"ד / 22.08.2024 12:00

בית הדין הצבאי האריך היום (חמישי) בשבועיים את מעצר הבית של חמשת  הלוחמים החשודים בהתעללות במחבל בבסיס שדה תימן.

אזהרה חריגה: אלה הדברים שאסור לכם להתקרב איתם לכל החופים

ההחלטה התקבלה לאחר שהשופט עיין בחומר החקירה וקבע כי קיים חשד סביר ועילות מעצר.

לצד זאת, קבע בית הדין הצבאי כי יתאפשר להגנה לקיים דיון במועד מוקדם יותר, בתחילת שבוע הבא, ככל שתבקש להציע חלופת מעצר מפורטת, לרבות מקום עבודה ומפקחים מתאימים.

בדיון הקודם שוחררו החמישה למעצר בית, והיום ביקשה התביעה הצבאית להאריך את מעצר הבית שלהם בשבועיים נוספים –  עד ל-5 בספטמבר, במטרה להשלים מספר פעולות חקירה שנותרו.

לפי דיווח ב’ישראל היום’, התובע ציין בדיון כי נגבו כ-100 עדויות במהלך החקירה, וכי הראיות מבססות את החשדות החמורים לפיהם הלוחמים פגעו פיזית במחבל העצור, גרמו לו נזק גופני חמור, ואף איימו עליו שלא יתלונן.

עוד אמר התובע: “שני חשודים ניגשו למזרן עליו ישן העצור והובילו אותו לאזור החיפוש, ומפקד הכוח ליווה את הצוות. 3 מגינים עמדו בחצי סער ויצרו קיר מגן בגופם ובמגיני הפלסטיק. שני חשודים הצמידו את העצור לקיר, והרימו את ידיו. בשלב זה אחד החשודים עמד בצד. 12 שניות לאחר מכן העצור התפתל ונפל על הקרקע.

“לאחר דקה וחצי אחד החשודים התקרב לעצור. במשך 15 דקות עמדו על גופו, היכו אותו באמצעות אלה, דחפו וגררו אותו על הריצפה והשתמשו נגדו באקדח טייזר.

“בתוך כך, אחד מחברי הצוות דחף חפץ לאחוריו וגרם לחתך ונקב ברקטום. תוך כדי האירוע, כיסוי העיניים של העצור נפל, וכל הזמן העצור צעק. לאחר מכן הובילו את העצור לאחד המזרנים. מעשיהם גרמו לחבלות בגופו, שבר בצלעותיו ונקב ברקטום. הוא נזקק לטיפול רפואי. לאחר מכן איימו עליו שלא יתלונן”.

בחוננו אמרו כי בדיון ביקשה הפרקליטות הצבאית להאריך את מעצר הבית, למרות שחקירת האירוע הסתיימה.

עורכי הדין עדי קידר נתי רום ומשה פולסקי מחוננו, המייצגים חלק מהלוחמים, דרשו בדיון לשחררם לאלתר מהמעצר לאור סיום החקירה.

עו”ד עדי קידר אמר: “מעצר הבית הוא ללא תכלית ונועד לשרת הד תקשורתי ולחפות על הבעיות של הפרקליטות הצבאית המנסה כל דרך “להשאיר בחיים” את התיק. אנחנו מקווים כי בית המשפט יבטל את מעצר הבית או יקל באופן משמעותי את תנאיו ויאפשר למרשינו לחזור לחיק משפחותיהם, לפרנס אותם בכבוד ולחגוג עימם את החגים” .

עו”ד נתי רום מסר: “לצערנו התביעה ביקשה להאריך את מעצר הבית של הלוחמים, דבר המקשה עליהם מאוד את חייהם ופרנסתם, מדובר בלוחמים בעלי משפחות. הדבר הזה בלתי נתפס במיוחד לאור העובדה כי החקירה הסתיימה ולא ברור האם ומתי יוגש כתב האישום. ברור לכל כי מרשיי אינם מסוכנים לאיש ועצוב מאוד שיש מי שמנסה להמשיך את מעצרם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות