דיווחים פלסטיניים: זה המחבל שפוצץ עצמו עם מטען בתל אביב

ג'עפר מונא, תושב שכם - הוא המחבל שהתפוצץ בתל אביב ופצע רוכב קורקינט כבן 33 • אחותו כתבה בפייסבוק: "אהובי, אחי, אנו גאים בך, תודה לאל"
חיים טוויל
י"ח אב התשפ"ד / 22.08.2024 11:48

כלי תקשורת ערבים דיווחו הבוקר (חמישי) כי המחבל שפוצץ את עצמו בתחילת השבוע בפיגוע מטען החבלה בשכונת התקווה בדרום תל אביב – הוא ג’עפר מנא משכם.

אזהרה חריגה: אלה הדברים שאסור לכם להתקרב איתם לכל החופים

לפי הפלסטינים, ישראל הודיעה למשפחתו כי הוא המחבל שהתפוצץ עם מטען – ונהרג.

מנא פוצץ את עצמו ברחוב ריק, דבר שמנע אסון גדול, והוביל לפציעתו באורח בינוני של ישראלי בן 33 שחלף במקום עם קורקינט.

חמאס והגי’אהד האיסלאמי קיבלו אחריות על פיגוע ההתאבדות.

נהלא מונה, אחותו של המחבל, פרסמה פוסט בחשבון הפייסבוק שלה – וכתבה: “אהובי, אחי, אנו גאים בך, תודה לאל. אנו מחשיבים אותך כאחד מהקדושים לפני אלוהים, ואנו משבחים איש לפני האל. אנחנו אומרים רק מה שמוצא חן בעיני אלוהים: לאלוהים אנחנו שייכים ולאלוהים נשוב”.

היא הוסיפה: “ניפגש בגן ​​עדן. הקדמת אותנו לאבא אללה ירחמו, שהאל ירחם עליך, ויקבל אותך והשבח לאל. שהיד, ברוך השם”.

מפקד מחוז תל אביב במשטרה, ניצב פרץ עמר, אמר על הפיגוע: “זה היה פיגוע בהיקף של מטען גדול ומשמעותי, שאם לא היה מתפוצץ בחוץ היה גורם לנזק. אם המחבל היה נכנס לבית כנסת, זו הייתה יכולה להיות טרגדיה אמיתית ואירוע מטורף”.

הוא הוסיף: “הגענו לזהות האיש, שמגיע מיו”ש. אנחנו מבינים שלמחבל לא היה עבר פלילי או פח”עי, הוא לא היה במאגרים שלנו ואין לו עבר ביטחוני. מדובר בבן עוולה שתכנן להרוג אנשים רבים בתוך מדינת ישראל, בתל אביב. המטען כנראה יוצר בשטחים ואינו תקני.

“ההערכה היא שהמחבל היה אמור להגיע למקום מסוים, וכנראה זיהה את בית הכנסת. הוא החליט לעצור לרגע לדרוך את המטען, אבל כנראה לחץ על משהו אחר בטעות ופוצץ אותו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות