אירוע הוקרה לאזרחים ותיקים שפונו מבתיהם: השקת תערוכה ‘חדר 710’

אירוע הוקרה ייחודי ומרגש לאזרחים ותיקים שפונו מבתיהם בהשקת התערוכה - 'חדר 710: רחוקים מהבית קרובים אל הלב', בתיאטרון ירושלים - במעמד שר הרווחה יעקב מרגי • השר: "מרגש לבא ולראות את התמונות והסיפורים, את היוזמה ואת המאור פנים שלכם, למרות הקושי"
אבי כץ
י"ח אב התשפ"ד / 22.08.2024 00:33

אירוע השקת התערוכה שיזמה עמותת ‘שפר’, בשיתוף מינהל אזרחים ותיקים במשרד הרווחה ועיריית ירושלים, נערך ב’תיאטרון ירושלים’, בהשתתפות כ-300 אזרחים ותיקים מהדרום והצפון.

בתערוכה הוצגו תמונותיהם וסיפוריהם של 22 אזרחים ותיקים השוהים במלונות באזור ירושלים, מאז שפונו מבתיהם בעקבות המלחמה. התמונות צולמו בחדרי המפונים, והן מציגות את סיפוריהם ונקודת מבטם הפרטית, מתוך התמודדותם עם היותם מפונים במלונות שהפכו לבית זמני עבורם.

התערוכה הופקה על ידי עמותת ‘שפר’ העוסקת בהפגת בדידות בקרב אזרחים ותיקים, ומה-7 באוקטובר מפעילה בתמיכה ובשיתוף פעולה עם משרד הרווחה ועיריית ירושלים פעילויות פנאי לאזרחים ותיקים במלונות המפונים שבירושלים והסביבה, במטרה להעניק להם סיוע ותמיכה בהתמודדות המורכבת שנכפתה עליהם ולהפיג את בדידותם.

שר הרווחה יעקב מרגי אמר באירוע ההוקרה: “מרגש לבוא ולראות את התמונות והסיפורים שלכם, את היוזמה, את המאור פנים והחיוך שלכם, למרות הקושי. זה לא מובן מאליו אחרי חודשים רבים שאתם מחוץ לבית. אני מברך ומודה לעמותת ‘שפר’ ולעיריית ירושלים על היוזמה המבורכת ועל שיתוף הפעולה הפורה עם משרד הרווחה מפרוץ המלחמה.

“אנו במשרד הרווחה נמשיך לעשות הכל ולהשקיע משאבים כדי להעניק לכם את החוויה והמעטפת הטובה ביותר במלונות, בתקווה שתחזרו כמה שיותר מהר לביתכם, כי אין כמו בבית”.

איילה וול, מנכ״לית עמותת שפר: “בשיתוף משרד הרווחה והביטחון החברתי ועיריית ירושלים, אנו מעניקים תמיכה וסיוע לאזרחים הוותיקים, דרך מגוון פעילויות ומענים עבורם, מאז אותה שבת, וכעת בחרנו להעניק להם בהשקת התערוכה, אירוע הוקרה והערכה רבה להתמודדות הייחודית שלהם במלחמת חרבות ברזל”.

באירוע השתתפו אנשי ציבור ואנשי מקצוע השותפים לעשייה. נשאו ברכות: שר הרווחה והביטחון החברתי, יעקב מרגי. יריב מן, סמנכ”ל וראש מינהל אזרחים ותיקים במשרד הרווחה. הממונה על המחלקה לאזרחים ותיקים בעיריית ירושלים, ורד יוליוסבורגר. יו״ר עמותת שפר, שי משה ומנכ”לית עמותת שפר איילה וול.

בתוכנית האומנותית: מקהלת מלון ליידי שטרן ותיאטרון פלייבק אור חוזר, וכן סיפורים וחוויות מחיי הוותיקים המפונים במלונות.\

צילום: ריקי רחמן
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות