עמית סגל מועך את חליוה: ‘מארגן לעצמו טקס מפואר ועוד מעז להטיף

הפרשן הפוליטי הבכיר של חדשות 12 מתח ביקורת חריפה על האלוף הפורש אהרון חליוה: "מי שמאמין באמת שאסון המחדל ירדוף אותו, לא מארגן לעצמו טקס מפואר בהשתתפות 1500 איש" • על הרמטכ"ל: "מה זו הטפת המוסר הזו ומאיפה היא מגיעה בעצם?"
חרדים 10
י"ח אב התשפ"ד / 21.08.2024 23:53

עמית סגל, פרשן חדשות 12, מתח הערב (רביעי) ביקורת חריפה על הטקס שנערך לרגל פרישתו של ראש אמ”ן הכושל, אהרון חליווה – וקריאתו, בנאום שנשא, להקים ועדת חקירה ממלכתית לחקר המחדל של ה-7 באוקטובר.

סגל כתב בערוץ שלו: “לעניין טקס הפרישה של ראש אמ״ן אהרון חליווה – מי שמאמין באמת שאסון המחדל ירדוף אותו עד יומו האחרון, לא מארגן לעצמו טקס מפואר בהשתתפות 1500 איש, אלא פשוט מזדכה על המחשב והמשרד בנוכחות השליש הקרוב וזהו. ומי שמארגן לעצמו טקס מפואר ועוד מעז להטיף במוסריות איך צריך לחקור ולמה – הוא פשוט אלי זעירא (-ראש אמ”ן במלחמת יום כיפור) של זמננו”.

סגל המשיך: “אלי זעירא לא הקשיב לאחרים. חליווה התעלה עליו – הוא אפילו לאזהרות של עצמו על הסלמה אזורית לא הקשיב. ועכשיו הוא עוד בונה לנו גאנט לאומי של תחקירים. שנה שניה ברציפות שהוא בקמפיינים של אילן שילוח”.

סגל הוסיף והטיח ביקורת על דבריו של הרמטכ”ל הרצי הלוי בטקס: “שלא לדבר על הטקסט הבלתי נתפס הבא של הרמטכ”ל – ‘בתקופת חליווה הישגים רבים וכישלון אחד צורב וקשה. יש כאלה שלא נכשלו, ומבקרים, כי הם יכולים; הם לא נכשלו כי מעולם לא עמדו במקום בו נושאים באחריות כבדה כל כך’.

“לא הבנתי”, כתב סגל, “לשיטתו של הרמטכ”ל אסור לבקר את ראש אמ”ן שאחראי על המחדל המודיעיני הגדול בהיסטוריה? האם משתמע מדבריו שזה היה הכרחי ללכת לישון ב-6.10 ולהתעורר לטילים למרות אינדיקציות אינספור? מה זו הטפת המוסר הזו ומאיפה היא מגיעה בעצם?”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות