‘התחייבות שלא יחוסל’: הדרישה ההזויה של סינוואר במשא ומתן

אחד הבכירים במצרים אמר כי אם תהיה עסקה, "סינוואר מדגיש שיש להבטיח את ביטחון חייו ושלומו" גורם ישראלי: סינוואר הציב תנאי לקבל ערבויות אמריקניות שימנעו מישראל לרדוף אחריו לאחר מימוש עסקת החטופים
חרדים 10
י"ח אב התשפ"ד / 21.08.2024 22:17
המגעים לעסקת החטופים שוב על סף קריסה? נשיא ארצות הברית ג’ו ביידן שוחח הערב (רביעי) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בניסיון להציל את המשא ומתן לעסקה לשחרור חטופים.לפני השיחה דווח כי בשיחה ביידן צפוי ללחוץ על ראש הממשלה להיכנע בסוגיית ציר פילדלפי. בארה”ב דווח כי לשיחה הצטרפה גם קמלה האריס.

לפי דיווח הערב ב’כאן חדשות’, גורמים ישראלים עומדים על כך שישנם פערים בין האופטימיות שפיזרו בכירים אמריקנים לבין המתרחש בחדרים הסגורים.

בישראל אמנם נערכים לקיום הפסגה המצרית, למרות חוסר הסכמות מוחלט בנוגע לסוגיית ציר פילדלפי בין ישראל למצרים. לדברי גורמים המעורים בנושא, כל עוד  ישראל עומדת על כך שיש לפרוס כוחות לכל אורך הציר – לא תהיה עסקה.

הגורמים טוענים: “לצערנו הגענו לשלב הבליים-גיים (משחק האשמות). כל אחד מהצדדים מתנהג כאילו מטרתו להציג את הצד השני כאשם במצב”.

עוד פורסם הערב ב’כאן חדשות’, כי  ההצעה האמריקנית שלה הסכים נתניהו על ציר פילדלפי כוללת נסיגה מהציר בשלב ב’ של העסקה. ההצעה נחשבת לפשרה מבחינת דרישות ישראל. מנגד, חמאס ומצרים סירבו להצעה ודרשו במהלך השיחות בקהיר נסיגה מציר פילדלפי עוד בתחילת העסקה – בשלב א’.

לשכת ראש הממשלה הגיבה לפרסום ומסרה כי “הדיווח שלפיו ראש הממשלה נתניהו הסכים שישראל תיסוג מציר פילדלפי אינו נכון”. לדברי הלשכה, “ישראל תעמוד על קיום כל השגת יעדי המלחמה, כפי שהוגדרו על ידי הקבינט – כולל היעד שעזה לא תהווה יותר איום ביטחוני על ישראל – והדבר הזה מחייב את סגירת הגבול הדרומי”.

לפי דיווח ב’מעריב’, גורם רשמי בישראל אמר היום, כי “מתחת לפני השטח יש שיח מול האמריקנים, לגבי הדרישה של סינוואר לקבל ערבויות אמריקניות והתחייבות כי לא יהפוך ליעד לחיסול אם תושג העסקה”.

גורם בכיר במצרים ששוחח עם גורמים אמריקנים סיפר להם על דרישה חדשה שהציב מנהיג החמאס. “סינוואר מדגיש שיש להבטיח את ביטחון חייו ושלומו”, אמר הגורם כשהכוונה היא שישראל תתחייב שלא לחסל אותו מרגע החתימה על העסקה והלאה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות