אב התצפיתנית שנרצחה: ‘אני בקבר של הבת שלי והם חוגגים’

דרור אשרם, אביה של התצפיתנית סמל שי הי"ד: "טקס ביזיון, הם עושים חגיגות ואנחנו אזכרות?! חליוה צריך ללכת לכלא כשאדון בינדר לידו בתא" • אל"מ במיל': "אין לי מילים לתאר את האירוע הזה" • ברדוגו: "תגידו, השתגעתם? למה צריך טקס מפואר בהשתתפות כל בכירי מערכת הביטחון?"
חרדים 10
י"ח אב התשפ"ד / 21.08.2024 21:36

דרור אשרם, אביה של סמל שי הי”ד, תצפיתנית שנפלה בשבעה באוקטובר, שוחח הערב (רביעי) יעקב ברדוגו ודורון כהן ברדיו ‘גלי ישראל’ – ותקף בחריפות את הטקס החגיגי של חילופי ראש אמ”ן.

“טקס החלפת ראש אמ”ן הוא טקס ביזיון”, אמר דרור. “הם עושים חגיגות ואנחנו עושים אזכרות, אנחנו מתכננים את האזכרות של הבנות שלנו בעוד כחודש והם עושים חגיגות על חשבון הבנות שלנו. אדון חליוה צריך לקבל טקס הורדת דרגה לטוראי וללכת לכלא כשאדון בינדר צריך להיות לידו. אלו שני אנשים שאחראים על המחדל הנורא הזה ואני לא מבין איזה טקס הולכים לעשות להם.

“במקום להעמיד אותם למשפט, נותנים להם אות כבוד. על חשבון מי יחגוג ממחר אדון חליוה? נכון מאוד, על חשבוני”.

ברדוגו: הרמטכ”ל הרצי הלוי בחן את מינויו של שלמה בינדר וקבע כי המינוי תקין…

דרור: “בוודאי הוא בחן, כי האיש הזה אשם לא פחות ממנו. הרמטכ”ל המהולל שלנו צריך להיות לידם, יש שם שבע תאים בכלא ושם הם צריכים להיות, לא בטקסים וחגיגות”.

דורון כהן: אתה נמצא בהפגנה נגד המינוי?

דרור: “הייתי בבוקר, ואתה יודע איפה אני עכשיו? אני יושב מול הקבר של הבת שלי. כל יום בשעה 4 אני בקבר של הבת שלי והם עושים חגיגות”.

אל”מ במיל’ פרופ’ גבי סיבוני אמר בשיחה עם יעקב ברדוגו ודורון כהן: “אין לי מילים לתאר את האירוע הזה. הרי בשביל לאפשר לברק חירם להיכנס לתפקיד אליו מונה כבר קודם כמפקד אוגדת עזה – עשו תחקיר וסרקו אותו במסרקות של ברזל כדי למנות אותו. אבל לגבי בינדר, שברור שיש לו איזו אחריות למה שקרה כאן בשבעה באוקטובר, ממנים לראש אמ”ן ללא בדיקה.

“זה קורה כי אין מי שאומר להם ‘לא’, זה סחר מכר בין שר הביטחון לרמטכ”ל ואין לראש הממשלה או לקבינט שום מעמד בעניין מינוי שכזה”.

קןדם לכן אמר המגיש יעקב ברדוגו בפתח התכנית: “תגידו, אתם השתגעתם? נניח והרצי הלוי, שצריך בעצמו ללכת הביתה, החליט למנות את שלומי בינדר לראש אמ”ן, שיתיישב מחר בבוקר ליד השולחן ויתחיל לעבוד. למה צריך טקס מפואר בהשתתפות כל בכירי מערכת הביטחון כדי להחליף את חליוה?

“הרצי, במקום להתבייש במינוי הזה אתה עושה טקס? בנאדם שבשבעה לאוקטובר היה צריך להפעיל את חטיבת המבצעים של צה”ל – ולא הפעיל”.

דורון כהן: “שוב לקחו אדם שאין לו רקע במודיעין. כמו במלחמת יום כיפור לפני 50 שנה, כמו עם חליוה וכמו עם אחרים – שום הפקת לקחים. עוד ראש אמ”ן שלא יודע את השפה הערבית למרות שאחד מלקחי מלחמת יום כיפור היה שראשי אמ”ן צריכים לדעת את שפת האויב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות