בכיר בשב”כ לשעבר: היינו קרובים מאד לסינוואר, יכלו לירות בו ולא ירו

מיכה קובי, בכיר בשב"כ שחקר בעבר את יחיא סינוואר, סיפר ברדיו 'גלי ישראל': "בצה"ל היה קרובים אל סינוואר מאוד ולא ירו, כדי לא לסכן חטופים. אנחנו לא נירה בו כי הוא יפעיל פצצה איתה הוא מסתובב" • דיווח: "סינוואר דורש בעסקה התחייבות שלא יחוסל"
חרדים 10
י"ז אב התשפ"ד / 21.08.2024 20:46

מיכה קובי, בכיר בשב”כ שחקר בעבר את יחיא סינוואר, בעת שזה היה כלוא בישראל, שוחח היום (רביעי) עם אלי ציפורי ועו”ד כנרת בראשי ברדיו ‘גלי ישראל’.

קובי אמר: “סינוואר טוחן איתנו מים. אנחנו משחקים בנדמה לי עם המשא ומתן המצ’וקמק הזה משתי סיבות עיקריות: א’ משום שסינוואר לא מעוניין בהשבת החטופים, הוא מעוניין בשרידות ואם נשארו לו חטופים בחיים הוא ישאיר אותם עד הסוף. ב’ – שתי  המתווכות האלה, קטאר ומצרים, מדברים איתנו בדאבל סטנדרט ואסור להאמין להם כשהחמאס הוא למעשה הפרוקסי שלהם. אם הקטארים והמצרים היו רוצים, בתוך יום כל החטופים היו בבית”.

ציפורי: להערכתך, סינוואר מחזיק את חטופים החיים לידו?

קובי: “אני משער שיש חטופים בחיים, הוא מחזיק בהן כמגן אנושי. לא אפרט אבל יכלו לירות בו, אנחנו לא נירה בו כי הוא יפעיל פצצה איתה הוא מסתובב. אני יכול לומר שבצה”ל היה קרובים אליו מאוד ולא ירו כדי לא לסכן חטופים. הוא לא שווה את זה, הוא צריך לסיים עם כדור בראש”.

הוא  הוסיף על הביקורת שנשמעת כנגד ראשי השב”כ והמוסד, רונן בר ונדב ארגמן, ואי הבנת השפה הערבית: “מבלי לפגוע בהם, ראש שב”כ צריך לדעת ערבית וזה לא בסדר שהם מונו כשהיו מועמדים אחרים, שכן ידעו את השפה. הם אנשים מבריקים שהטעות שלהם הייתה טעות פטאלית והם צריכים ללכת על כך הביתה. הטעות נבעה מיהירות, שחצנות וזלזול באויב”.

בתוך כך, לפי דיווח באתר ynet, בכיר מצרי אומר כי “סינוואר דורש בעסקה התחייבות שלא יחוסל”.

לפי הדיווח, אחד הבכירים במצרים, ששוחח עם אישים אמריקנים, הדגיש כי אם תהיה עסקה, במקביל להחזרת החטופים, “סינוואר מדגיש שיש להבטיח את ביטחון חייו ושלומו”. כלומר, שישראל תתחייב לא תחסל אותו בכלל, מרגע העסקה והלאה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות