בגלל שימוש באלות נגד החרדים: מפקד מחוז ירושלים הוזמן לבירור

מאות מאנשי 'הפלג' ו'העדה' הפגינו סמוך ללשכת הגיוס בירושלים והתעמתו עם שוטרים: 5 מפגינים נעצרו • בגלל סרטונים שתיעדו שוטרים מכים מוחים עם אלות - מ"מ המפכ"ל זימן את מ"מ מפקד המחוז "לבירור ובחינה של מכלול האירועים ואופן הטיפול בהם"
חיים טוויל
י"ז אב התשפ"ד / 21.08.2024 19:01

ממלא מקום מפכ”ל המשטרה, אבשלום פלד, זימן היום (רביעי) לבירור את ממלא מקום מפקד מחוז ירושלים אמיר ארזני, בעקבות שימוש באלות במהלך הפגנה שקיימו מאות קיצונים סמוך ללשכת הגיוס ברחוב רש”י בירושלים.

בהודעת המשטרה נאמר:

“בעקבות אירועי המחאה שמתקיימים בירושלים על רקע הגיוס והפרסומים והסרטונים בהם לכאורה נראים שוטרים משתמשים באלימות כלפי המוחים ומשתמשים באלות, מוקדם יותר הערב, זימן מ״מ מפכ״ל המשטרה ניצב אבשלום פלד את מ״מ מפקד מחוז ירושלים תנ״צ אמיר ארזני לבירור ובחינה של מכלול האירועים ואופן הטיפול בהם”.

מאות אנשי ‘הפלג הירושלמי’ ו’העדה’ הפגינו היום בכמה מוקדים ליד לשכת הגיוס בירושלים והתעמתו עם שוטרים – שהפעילו אלימות קשה, כולל שימוש באלות. המפגינים התעמתו עם כוחות המשטרה ומג”ב תוך גידופים “נאצים” ו”שיקצה”.

במקביל חסמו המגינים גם את תנועת הרכבת הקלה בירושלים, תוך שהם קוראים “נאצים”, “נמות ולא נתגייס”, “לכלא ולא לצבא”.

מכת”זית משטרתית הגיעה בניסיון לשחרר את המפגינים.

המשטרה הודיעה כי עצרה חמישה מפגינים.

בתיעוד של ערוץ 7 נראה צעיר חרדי מותקף באגרופים בידי גבר חילוני בזמן ויכוח על חוק הגיוס. המשטרה פתחה בחקירה.

ההפגנה נועדה לשבש את יום הגיוס בירושלים ולהרתיע צעירים מלהתייצב, לאחר שצה”ל זימן להיום כ-200 בני ישיבות ל’צו ראשון’ בלשכת הגיוס בירושלים.

צילום: יהונתן זינדל, פלאש90
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות