צה”ל מאשר: חיסלנו בצידון מחבל ב’כוח קודס’ שהפעיל טרור ביו”ש

צה"ל חיסל בלבנון את המחבל ח'ליל אל מקדאח, מבכירי הפת"ח וגדודי 'חללי אל-אקצא' בלבנון, שהיה מעורב עם אחיו בהכוונת פיגועים והעברת כספים ואמל"ח לתשתיות טרור ביו"ש • האח מוניר, הפועל לקידום טרור ביו"ש אמר ל'אל-מיאדין': "החיסולים מחזקים אותנו"
חיים טוויל
י"ז אב התשפ"ד / 21.08.2024 15:07

צה”ל ושב”כ חיסלו היום (רביעי) בצידון שבדרום לבנון, באמצעות כלי טיס של חיל האוויר,  את המחבל ח’ליל חסין חליל אל מקדאח, פעיל בכוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים ומבכירי הפת”ח וגדודי “חללי אל-אקצא” בלבנון.

ח’ליל הוא אחיו של מוניר אל מקדאח, תושב לבנון שפועל עבור חיזבאללה ומשמרות המהפכה האיראנים לקידום פיגועים.

מוניר אל־מקדח סיפר לרשת ‘אל-מיאדין’ הלבנונית כי אחיו שחוסל, היה בעל דרגה מקבילה לתא”ל בגדודי חללי אל-אקצא. “החיסולים מחזקים אותנו ומות הקדושים הזה הוא אות כבוד. ההתנגדות תישאר איתנה בשטח”.

לפי הודעה משותפת של צה”ל ושב”כ, השניים פעלו במשותף בשירות משמרות המהפכה האיראנים, והיו מעורבים בהכוונת פיגועים והעברת כספים ואמל”ח לתשתיות טרור ביהודה ושומרון.

בצה”ל הדגישו כי לשניים קשר להברחת נשקים ליהודה ושומרון.

במרץ 2024 נחשף אמל”ח אשר הוברח לשטחי יהודה ושומרון, והועבר לחוליות שגוייסו והכוונו על ידי תשתית הטרור של ח׳ליל ומוניר אל מקדאח בלבנון.

בנוסף, צה”ל חשף כי הגורמים המכווינים והאחראיים על ההוצאה לפועל של העברות האמל”ח לישראל והכוונת הפיגועים הינם גורמים איראנים, ובראשם ג’ואד ע’פארי, ראש אגף 4000, אגף המבצעים המיוחדים של ארגון המודיעין של משמרות המהפכה, ואצע’ר באקרי, מפקד יחידה 840 – יחידת המבצעים המיוחדים בכוח קדס.

“צה”ל ושב”כ פועלים לאיתור וסיכול האמל”ח האיראני שמוברח לתוך שטחי יהודה ושומרון ולסיכול חוליות הטרור המגוייסות על ידי גורמים איראנים ושלוחיהם”, נמסר.

עוד נאמר בהודעה: “צה”ל ושב”כ יוסיפו לבצע כל העת מהלכים אקטיביים לניטור וסיכול כל פעילות המסכנת את ביטחון מדינת ישראל ואזרחיה, על מנת להביא לחשיפה ופגיעה במאמצי האיראנים לממש פעילות טרור כנגד מדינת ישראל”.

ראש מועצת בית אל, שי אלון, בתגובה לחיסולו של המחבל אל מקדאח בלבנון: “המציאות הנוכחית מכריחה לצאת למבצע רחב היקף. אחרת, האסון בת”א עוד ישוב להכות בנו וליצור טלטלה לאומית טראגית.

“החיסול בלבנון הוא משמעותי ביותר כאשר ארגוני הטרור מכל הכיוונים, בחסות ובהכוונת איראן, מפנים מאמצים רבים להלהיט את זירת יו”ש, לחמש אותה היטב ולהביא לטבח נוסף בתוככי מדינת ישראל. חייבים להבין: יש לערביי יו”ש רצון, כוונה ויכולת עם מטענים עוצמתיים ונשק רב. על כוחות הביטחון במרחב להגביר הילוך בפעילות העצימה נגד ארגוני הטרור שהולכים ומתבססים ביו”ש כזירה עיקרית, לכתר את מרכזי הערים, לעשות מבצעי “ביעור חמץ” – קרי להיכנס בכל הכוח, לעבור בית בית, לנקות הכול מאמל”ח ולא לאפשר למחבלים ביו”ש להרגיש בטוחים בקסבה שלהם.

“המציאות הנוכחית מכריחה לצאת למבצע רחב היקף, דבר שקראנו לו עוד בטרם החלה המלחמה והדבר נכון והכרחי גם עתה. אחרת, האסון בת”א עוד ישוב להכות בנו וליצור טלטלה לאומית טראגית, חלילה. כדי שזה לא יבוא עלינו, צריך בראש ובראשונה להבין כמה נפיץ המצב הנוכחי ושנית, לפעול ביתר שאת נגד ההברחות בגבול הירדני ולאיסוף האמל”ח ביו”ש.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות