ברח לאמא שילדיה עלו לאוטובוס, סרב לעצור – ותקף נוסעים 

לפני שבוע המתינה אישה חרדית עם ילדיה לאוטובוס מירושלים לבית שמש • כשאוטובוס של 'תנופה' הגיע, עלו עליו שניים מילדיה - ואז הנהג הערבי פתח בנסיעה, תוך שהוא מותיר את האם בתחנה • הנהג סרב לדרישה של הנוסעים לעצור ולהזדהות - ובסיום הנסיעה נמלט מהמקום
חיים טוויל
י"ז אב התשפ"ד / 21.08.2024 14:03

לפני שבוע המתינה אישה חרדית עם שלושת ילדיה לאוטובוס מירושלים לבית שמש. לתחנה הגיע קו 618 של חברת ‘תנופה’. ילדיה של האישה עלו לאוטובוס והיא פנתה לתא המטען להניח את חפציה.

לאחר מכן המתינה לעלות לאוטובוס, אך הנהג הערבי סגר את דלת האוטובוס ונסע מהמקום לקול מחאות הנוסעים.

גם לאחר בקשות רבות מהנהג לעצור ולאפשר לאימם של הילדים להצטרף אליהם, סרב הנהג והמשיך בנסיעה עד לבית שמש.

בסיום הנסיעה סרב הנהג להזדהות ואף תקף נוסעים שדרשו ממנו זאת – ונמלט מהמקום.

עו”ד חיים בלייכר מחוננו, המייצג את האם, פנה למשטרה בדרישה לעצור את הנהג ולהעמידו לדין.

במכתבו מתאר בלייכר את האירוע: “בתאריך 15.08.24 בתחנת אוטובוס ירמיהו שמגר בירושלים, המתינה מרשתי עם שלושת ילדיה לקו 618 לכיוון בית שמש. היה עומס בתחנה, ואוטובוס של חברת תנופה קו 618 עם נהג בן מיעוטים, עצר קצת לפני על הכביש. אנשים החלו לעלות לאוטובוס וכך גם שני ילדיה של מרשתי, בעוד מרשתי מעמיסה בתא המטען את עגלת התינוק עם שאר חפציה.

“בשלב זה נגשה מרשתי לפתח האוטובוס כשתינוק בן 3 חודשים על זרועותיה והמתינה לעלות. או-אז ביקש הנהג להתקדם מעט לכיוון התחנה בטרם ימשיכו לעלות וסגר את הדלתות על יד האישה, שילדיה בני 10 ו-8 עלו לאוטובוס לפניה.

“בעלה של האישה סייע לה לחלץ את ידיה ידנית מהדלת ולפתע האוטובוס החל בנסיעה מהתחנה בעוד ילדיה של מרשתי בני 10 ו-8 לבדם באוטובוס ללא השגחה.

“אנשים החלו גם מבחוץ וגם מבפנים לצעוק לנהג שיעצור וכי יש באוטובוס ילדים ללא הוריהם, אך הנהג בחר להתעלם ולהמשיך בנסיעה בעל כורחם של הילדים הכלואים באוטובוס. מרשתי נותרה המומה בתחנה כשתינוקה על זרועותיה ללא עגלה, ללא מוצץ ואף ללא פלאפון שנותר באוטובוס.

“מרשתי התקשרה מיד למשטרה בעזרת אנשים אחרים שהיו במקום ובקשה סיוע. לפי הידוע לנו אנשים באוטובוס דרשו מהנהג לעצור ולהשיב את הילדים לאימם, אך הנהג בשלו סרב והמשיך בנסיעה.

“כאן המקום לציין שעל האוטובוס היה גם פקח בן מיעוטים מטעם חברת ‘תנופה’, שאפשר למופע אימים הזה להימשך. מרשתי בתושייתה עלתה על אוטובוס שהגיע כמה דקות אחר כך לתחנה והגיעה לפני האוטובוס עם הילדים הלכודים. מרשתי המתינה בתחנת בית שמש לאוטובוס.

“האוטובוס הגיע וילדיה של מרשתי ירדו בוכים ומפוחדים. מרשתי נגשה לנהג ודרשה שימתין במקום עד להגעת משטרה, הנהג סירב להמתין ואף סירב למסור את פרטי זהותו למרשתי. קרוב משפחתה של מרשתי שנקלע לאירוע נעמד באוטובוס ודרש ממנו לעצור עד הגעת המשטרה.

“הנהג קם והחל לדחוף באלימות את אותו קרוב ונמלט עם האוטובוס מהמקום”.

בלייכר דורש במכתבו מהמשטרה לעצור את נהג האוטובוס ולהעמידו לדין על מעשיו: “מדובר באירוע חמור ופלילי כאשר הנהג החשוד מודע לכך שעל האוטובוס כלואים ילדים ללא אימם והוא ממשיך בנסיעה ולא שועה לקול בכי הילדים וקריאת האנשים לעצור. אבקש לעצור את הנהג ולחוקרו בגין עבירות של כליאת קטינים חסרי ישע בניגוד לרצונם ועבירות נוספות הקשורות בהתנהלותו האלימה ובניגוד לכללים החלים על נהג תחבורה ציבורית.

“כמו כן אבקש לדרוש מידית את מצלמות האבטחה של האוטובוס מידי החברה כדי לאמת את התעלמות הנהג מפניות הנוסעים לעצור ולהשיב את הילדים לאימם”.

עו”ד בלייכר אומר לחרדים 10: “לצערנו אנו מקבלים כל העת פניות מהציבור על התעללות מכוונת בנוסעים בתחבורה הציבורית על ידי חלק מהנהגים בני המיעוטים. לעיתים זה מגיע למעשים שמסכנים ממש את נוסעי האוטובוס, לעיתים תמיכה בטרור והפעלת איומי טרור כלפי הנוסעים ועוד שלל התנהגויות אלימות ופליליות כלפי הציבור.

“חייבים ליצור מנגנון פיקוח על נהגי האוטובוס בטרם נדרדר לאסון ענק, הכתובת על הקיר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות