“מטח כזה כבד עוד לא היה” • כ-50 שיגורים לקצרין, בתים עולים באש

עשרות שיגורים חצו מלבנון: פגיעות ישירות בקצרין, שרפה פרצה במבנה בעיר • בן 30 נפצע באורח בינוני מרסיסים • ראש המועצה האזורית גולן בזירת נפילה: "ממשלת ישראל חייבת לעצור את הדבר הזה"
חיים טוויל
י"ז אב התשפ"ד / 21.08.2024 09:41

צעיר כבן 30 נפצע הבוקר (רביעי) באורח בינוני ממטח רקטות כבד ששיגר חיזבאללה לעבר הגולן, בתגובה לתקיפות הלילה של צה”ל בעומק לבנון.

אזהרה חריגה: אלה הדברים שאסור לכם להתקרב איתם לכל החופים

דובר צה”ל הודיע כי בהמשך להתרעות על ירי טילים ורקטות שהופעלו במרחב רמת הגולן, זוהו כ-50 שיגורים שחצו מלבנון לעבר ישראל. “חלק יורטו בידי לוחמי ההגנה האווירית, ובנוסף זוהו כמה נפילות במרחב קצרין”.

כוחות ההצלה פינו את הפצוע למרכז הרפואי ‘זיו’ בצפת עם פציעות מרסיסים.

במקום טופלו שני נפגעי חרדה.

מנהל מרחב ירדן במד”א אורן אביטן: “הייתי בנסיעה לאחת מהתחנות שלנו באזור ושמעתי את האזעקות. מיד לאחר קולות הרעש והנפילות, יצאנו בכוחות גדולים לסרוק במספר זירות בהם ראינו עשן והתקבלו קריאות בקו החירום 101. באחת הזירות ראינו עשן סמיך בבית פרטי שעולה באש”.

פראמדיק מד”א מוחמד חוסני הוסיף: “מתוך הבית יצא גבר כבן 30 בהכרה מלאה, הוא הלך על הרגליים כשהוא סובל מפצעי רסיסים, ככל הנראה של זכוכיות ופגיעת הדף. הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו לבית החולים. הוא סיפר שהוא היה לבד בבית ומיד לאחר הפגיעה הוא יצא החוצה”.

אורן אביטן הוסיף: “בזירות הנוספות שסרקנו לא איתרנו פצועים נוספים, טיפלנו במקום במספר נפגעי חרדה. מדובר בנס גדול שארע כאן עם נזק כזה שנוצר, האירוע יכל להסתיים אחרת לגמרי”.

צוותי כיבוי מתחנת גליל-גולן פועלים במספר זירות של פגיעות ישירות במבנים במרחב קצרין.

שי בטלמן, חבר מועצת העיר קצרין, אמר בריאיון לרשת ב’: “מטח כזה כבד עוד לא היה, מה שנקרא ‘מכוון קצרין'”. בריאיון תיאר בטלמן: “הרוב יורטו ויש כמה נפילות בעיר. כרגע קבוצות מד”א והצלה מטפלות באירוע”.

הוא הוסיף כי ילדים רבים, הנמצאים בחופשת הקיץ, היו מבוהלים בתוך בתיהם במהלך ההתקפה.

ראש המועצה האזורית גולן, אורי קלנר, תיעד את עצמו מחוץ לאחד הבתים הבוערים שנפגעו: “זאת המציאות שלנו כאן בקצרין. פשוט לא מקובלת עלינו הסיטואציה הזאת, ממשלת ישראל חייבת לעצור את הדבר הזה”.

לדברי גורמי ביטחון, מטח הרקטות לגולן כוון ישירות לעבר היישוב קצרין, ולא לעבר בסיסים צבאיים באזור, כפי שנהג חיזבאללה לעשות עד כה.

זמן קצר לאחר המטח, חיזבאללה קיבל אחריות על הירי הכבד וטען כי ירה לעבר מחנה צנובר הסמוך לקצרין.

לדברי ארגון הטרור, הירי בוצע בתגובה לתקיפות שביצע צה”ל הלילה בעומק לבנון – זה הלילה השני ברציפות. צה”ל הודיע כי מטרות התקיפות היו מחסני אמל”ח של חיזבאללה. מטוסי הקרב תקפו בנוסף גם יעדים של מערך ההגנה האווירית של ארגון הטרור, “לאחר שהיווה איום על כלי טיס של חיל האוויר”.

גם בגל התקיפות הלילה זוהו פיצוצי משנה ביעדים שהותקפו. בצה”ל אמרו: “ארגון הטרור חיזבאללה מציב את נכסיו בלב אוכלוסיות אזרחיות תוך ניצול ציני של אזרחי לבנון, צה”ל ימשיך לפעול כנגד ארגוני הטרור וימנע הפעלת מתווי טרור כנגד מדינת ישראל וכוחות צה”ל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות