סוכל פיגוע ליד כרמיאל: הכינו בקבוקי תבערה להשליך על כלי רכב

שני המחבלים - קטינים ממג'דל כרום - נתפסו לפני כשבועיים סמוך לכרמיאל, דקות לפני שביצעו פיגוע טרור, בכביש 85 סמוך לכרמיאל • בכך נמנע גם תכנון השניים להצית יער • היום יוגש נגדם כתב אישום
חיים טוויל
י"ז אב התשפ"ד / 21.08.2024 09:19

המשטרה ושב”כ הצליחו לסכל חוליית מחבלים, דקות לפני שעמדה לבצע פיגוע טרור, סמוך לכרמיאל.

חברי החולייה, שני נערים ערבים ישראלים ממגד’ל כרום,  תכננו להשליך בקבוקי תבערה לעבר כלי רכב הנוסעים באזור צומת גילון שבכביש 85 ולהצית את היער הסמוך על רקע לאומני. הבוקר (רביעי) יוגש נגד נגדם כתב אישום לבית המשפט המחוזי בחיפה.

האירוע התרחש לפני כשבועיים. שוטרי מחוז צפון הבחינו סמוך לשעה 4:30 לפנות בוקר בשני נערים חשודים, לבושים בגדים שחורים, בתוך חנייה סמוכה לצומת גילון, כשהם אוחזים בחפצים חשודים.

במהלך בדיקת החולייה זיהו השוטרים כי השניים סיימו להכין מספר בקבוקי תבערה מלאים בחומר דליק ובמקום אותרו ממצאים נוספים שהעלו את חשד השוטרים כי השניים תכננו להשליך את בקבוקי התבערה על כביש 85, לעבר כלי רכב הנעים בציר –  כשהרקע הוא לאומני.

שני החשודים, נעצרו והועברו לחקירה משותפת של שירות הביטחון הכללי והיחידה המרכזית של מחוז צפון.

מחומר החקירה בשב”כ ובמשטרה עלה, כי החולייה הגיעה במהלך שעות הלילה לתחנת דלק סמוך לאזור מגוריהם, שם מילאו מיכל דלק, המשיכו באופניים חשמליים לעבר חניון רכבים סמוך לצומת גילון, והחלו בהכנת בקבוקי התבערה, תוך שהם מתעדים את פעולותיהם במכשיר הטלפון שהיה ברשותם.

עוד עלה בחקירה, כי השניים התכוונו להשליך את בקבוקי התבערה לעבר רכבים הנעים באזור צומת גילון, כאשר לדבריהם הרכבים המיועדים שייכים לתושבים יהודים.

בנוסף, הצטיידו הנאשמים במדליק פחמים באמצעותו תכננו להצית את היער הסמוך (גילון) על רקע לאומני.

בתום חקירה משותפת של שירות הביטחון הכללי והיחידה המרכזית של מחוז צפון, תגיש פרקליטות מחוז חיפה, כאמור,  כתב אישום כנגד שני הנאשמים בבית המשפט המחוזי בחיפה באמצעות עו”ד שרון אדרי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות