השמאל נרעש: אם החטוף הציעה לסינוואר את הבן של הרצי הלוי

דיצה אור, אימו של אבינתן אור שנחטף, הפנתה אצבע מאשימה חריפה כלפי הדרג הצבאי • בראיון ב'אברי ושרקי' הציעה לסינוואר להחליף את החטופים בבנים של הרצי הלוי, ב גלנט, הפרקליטה הצבאית, ראש השב"כ והממונה על תחום החטופים • שרקי: "לא חלק מהשיח שמבקשים לאפשר"
אבי כץ
י"ז אב התשפ"ד / 21.08.2024 01:52

דיצה אור, אמו של אבינתן, בן זוגה של נועה ארגמני ששוחררה מהשבי, הופיעה הערב (שלישי) בתכנית ‘אברי ושרקי’ בחדשות 12, לאחר שנפגשה היום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, יחד עם נציגי ‘פורום הגבורה’ ו’פורום תקווה’.

לדברי אור, נתניהו אמר לה כי הוא מחויב לעסקת החטופים ולא יסכים לוותר על ציר פילדלפי.

אור פנתה בשידור-חי למנהיג חמאס: “יש לי הצעה לעסקת חטופים ואני פונה ישירות לסינוואר – אני מציעה לך להחזיר 109 חטופים ובתמורה להם לקבל 5 חטופים בלבד. תחליף את חמשת ילדיהם של גלנט, הרמטכ”ל, ראש השב”כ, הפצ”רית וניצן אלון, תמורת כל החטופים.

“הראשון זה הבן של אדון הרצי הלוי – רמטכ״ל שלא יודע איך לנצח, השני הוא הבן של גלנט – שר ביטחון שהודיע ש’אנחנו לא יכולים לנצח’. השלישי הוא הבן של הגברת יפעת הפצ”רית, הרביעי הוא הבן של ראש השב”כ שידע כבר ב-4 בבוקר שמתחילה מתקפה ועדיין נתן לפסטיבל הנובה להמשיך ולהתקיים כרגיל, אפילו שהיה אפשר להציל את כל המאות שנרצחו ונחטפו שם. החמישי הוא הבן של ניצן אלון”.

בתגובה, המגיש אברי גלעד הזהיר אותה: “תחטפי על זה קשות”.

תא”ל במיל’ דדי שמחי, שבנו גיא הי”ד נפל בשבעה באוקטובר, אמר לה: “פחות מתאים לומר את הדברים האלה, בטוח לא ביום כזה”.

אור סירבה לחזור מדבריה.

היא הוסיפה וטענה שהדרג הצבאי הוא שאחראי למצב הנוכחי: “היו להם עשרה חודשים לסיים את המלחמה הזו. במקום זה, אנחנו מדשדשים ומשלמים מחירים גבוהים מאוד. אני שומעת מראש הממשלה רצון להכריע, בעוד הרמטכ”ל, שר הביטחון ועוד דרגים אומרים שאי אפשר. הבן שלי כבר קרוב ל-11 חודשים במנהרה. אני רוצה שמישהו ייקח אחריות ולא יגיד שאי אפשר לנצח”.

 

בתום השידור, שעורר מיד סערה, המגיש יאיר שרקי פרסם הבהרה בחשבון הטוויטר שלו והסביר: “בנוגע לדברים שאמרה הערב דיצה אור בשידור אצלנו: הדברים שנאמרו הם לא חלק מגבולות השיח שאנחנו מבקשים לאפשר. לא ידענו שהיא תגיד את הדברים. הופתענו בשידור חי.

“כיוון שמדובר באמא של חטוף נתנו לה להשלים משפט לפני שעצרנו והסתייגנו מהדברים בתוקף. על אף שאנחנו לא מסוגלים לשפוט את כאבה של דיצה, בדיעבד, ראוי היה לעצור את השיח הזה מוקדם יותר. מתפללים לשובם של כל החטופים במהרה”.

אברי גלעד כתב: “אירחנו הערב, שרקי ואני, את דיצה אור, אמו של החטוף אבינתן אור. היא באה אלינו אחרי שיחה ארוכה עם ראש הממשלה. רצינו לדעת מה שמעה, מה נאמר, מה הובטח. דיצה כבר הייתה אורחת שלנו בעבר ואצלנו היא נחשבת למרואיינת נעימה, בהירה, מנומקת.

“לפני התוכנית דיצה אמרה לי שהיא מבקשת שתי דקות כדי לדבר אל סינואר. יש לה הצעה בשבילו.. והנה בשידור אני מאפשר לה לפנות לסינואר ואז היא מציעה הצעה נוראית לא היינו מוכנים לתפנית כזאת בראיון. התקשתי להאמין שזה מה שאני שומע.

“האינסטינקט הראשון שלי כמארח היה לעצור את הדיבור הזה. אבל אז קפץ גם האינסטינקט השני העכשווי שלא עוצרים ולא מתערבים בדבריהם של הורים שכולים והורי חטופים. יש להם אוטונומיה לומר כמעט כל מה שעולה על דעתם. מיד כשסיימה את הרעיון הבלתי מוצלח הזה, הסתייגנו גם שרקי וגם אני פעמים אחדות מהדברים הקשים, הצענו לה לחזור בה, הבענו את מורת רוחנו והצטערנו שדברים כאלה נשמעו על הבמה שלנו”.

 

איש התקשורת ינון מגל הגיב: “היכולת של כת ה’רק לא ביבי’ להזדעזע (עמוקות) מדברים של אמא של חטוף, ולנהל בעקבותיהם דיון מרגש על גבולות השיח, כששעתיים קודם הם אמרו את אותם דברים בדיוק מעוררת הערכה. כבוד.

“יש עכשיו רק שתי אפשרויות: או שהם באמת חבורה של דפקטים או שאני לא מבין פה משהו בסיסי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות