סמוטריץ’ רותח על הבכיר באוצר: ‘מוזמן להניח המפתחות ולהתפטר’

לאחר שיוגב גרדוס הפציר בשר שלא לפתוח את התקציב כדי לממן המשך פינוי תושבי הצפון - השר השיב לו במכתב חריף: "לא הצלחת למצוא מקור למימון, למעט הצעות לא רלוונטיות לביטול תקציבים שאתה לא אוהב" • "מעת החלה המלחמה, הפכת לעומתי לי, יחסי העבודה שלך עכורים"
חרדים 10
י"ז אב התשפ"ד / 20.08.2024 23:56

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ פנה היום (שלישי) במכתב חריף ליוגב גרדוס, הממונה על התקציבים במשרד האוצר – והציע לו “להניח את המפתחות”.

אזהרה חריגה: אלה הדברים שאסור לכם להתקרב איתם לכל החופים

במכתב נזיפה קשה כתב סמוטריץ: “ככל שאינך מזדהה עם מדיניותי הכלכלית והינך סבור שאתה מתקשה לבצעה, אתה מוזמן להניח את המפתחות ולהתפטר. כל עוד אתה ממשיך בתפקידך, אתה כפוף לי ותבצע את מדיניותי והנחיותיי”.

שר האוצר הוסיף: “ככל שאתה מחליט להישאר בתפקידך אני מפציר בכך לחדול מלפגוע במשרד, בקולגות שלך ובתהליכי העבודה הסדורים, לטפל בתרבות הארגונית הקלוקלת באגף שלך, הכוללת הדלפות ותדרוכים שיטתיים נגדי ונגד יתר ראשי האגפים ופוגעים קשות בכלכלה”.

את הדברים כתב סמוטריץ’ בתגובה למכתב שבו הפציר בו הממונה על התקציבים שלא לפתוח את תקציב השנה הנוכחית, כדי לממן את המשך פינוי תושבי הצפון, אלא לבצע קיצוצים אחרים לטובת העניין.

שר האוצר כתב עוד: “מעת החלה המלחמה, הפכת לעומתי לי, למדיניותי ולגורמים רבים במשרד ובאגפיו השונים. יחסי העבודה שלך עכורים והאווירה באגף התקציבים שתחת אחריותך אינה טובה”.

לדבריו, “אין יד מנהלת, אין ראייה רחבה של האתגרים והמענה הנדרש ואין הובלה של תהליכים במנהיגות כנדרש לעת מלחמה. אתה עסוק בעיקר בלקטר על מדיניותי ולתדרך בכל עת נגדה בתוך ומחוץ למשרד. עם קומץ נוסף של עובדים ממורמרים במשרד, אתם פועלים לסכל את מדיניותי לרבות באמצעות תדרוכים והדלפות שקריות ומגמתיות ואף תוך פגיעה בכלכלה ובאמון הציבור והמשק. אני סבור שאתה ואנשיך רחוקים מלהבין את אתגרי המלחמה והכלכלה בתקופה הזו, כפי שלא הבנתם זאת במהלך הקורונה והתנגדתם למהלכיה של הממשלה”.

שר האוצר המשיך ותקף: “צר לי שאני נדרש לעשות זאת במכתב, ואולם התנהלותך התקשורתית הפומבית לא מותירה בידי ברירה. אבקשך להיערך באופן מידי לחקיקת הקופסה התקציבית ולעמוד במועדים שקבעתי. השיטה הזו שבה אתם מנסים למסמס את מדיניותי והנחיותיי באמצעות משיכת זמן בעוד ועוד דיונים ותכתובות עד שכבר לא ניתן לעמוד בלוחות הזמנים, לא מקובלת עליי”.

הוא הוסיף: “בעקבות שורת התייעצויות דחופות שקיימתי עם שרי אוצר קודמים ועם בכירים במשרד בעבר, החלטתי על הרחבת התקציב לצורכי המלחמה. משכתם זמן והתשתם את כולנו בעוד ועוד דיונים כדי לנסות להימנע מלממש את מדיניותי. כבר כעת הצבת אותנו בבעיה לאתר שוב מקור זמני למימון הארכת הפינוי לספטמבר. לא עוד. הינך נדרש לפעול באופן מיידי בהתאם לאמור. בעת הכנת התקציב ביקשנו לנהוג באחריות והרחבנו את מסגרת התקציב במינימום הנדרש, בהתאם לתרחיש בסיס שמרני תוך הצבת מספר סיכונים ובהם התמשכות המלחמה”.

השר מאשים את יוגב גרדוס בכך שהוא כושל במילוי תפקידו ובאיתור מקורות למימון הפינוי. “למרבה הצער, כראש אגף התקציבים לא הצלחת במהלך החודש האחרון למצוא לכך מקור אמיתי מתוך המסגרת הקיימת, למעט כמה הצעות לא רלוונטיות לביטול תקציבים שמאז ומעולם לא אהבת – ואתה רואה בכך הזדמנות לבטלם”.

“משום כך”, המשיך השר, “אין מנוס מהגדלה תחומה ומוגדרת של מסגרת התקציב. אני מוכרח לומר שזה מעורר מחשבה כשמנהל כספים לא מסוגל למצוא מקור של 0.5% מתקציב החברה הכולל לפתרון צורך שנוצר באמצע השנה, אבל זו כבר סוגיה אחרת הנוגעת לאופן ניהול התקציב והחשיפות. בעזרת השם נעסוק בכך ונסדיר זאת בצורה יסודית במהלך הכנת התקציב לשנת 2025”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות