עמי איילון: תחת משמרתי נהרגו ישראלים בגלל יד רכה של השב”כ

ראש השב"כ לשעבר התראיין לעיתונאי הפרו-פלסטיני מהדי חסן וטען כי נתניהו מסוכן לישראל יותר מחמאס וחיזבאללה • הודה שתחת משמרתו נהרגו ישראלים כתוצאה מיד רכה של השב"כ בטיפול בעצירים פלסטינים • הוסיף שהיה מצטרף למאבק הפלסטיני נגד ישראל, אך לא לחמאס
חרדים 10
י"ז אב התשפ"ד / 20.08.2024 21:19

ראש השב”כ לשעבר עמי איילון, שעמדותיו הביקורתיות כלפי הממשלה והעומד בראשה הפכו אותו למרואיין מאוד פופולארי בכל רחבי העולם – מרבה להתראיין לכלי תקשורת זרים.

אזהרה חריגה: אלה הדברים שאסור לכם להתקרב איתם לכל החופים

לפי דיווח של ישי פרידמן בערוץ 14, איילון העניק השבוע ריאיון לעיתונאי הפרו-פלסטיני מהדי חסן, שם הוא נשאל האם לאור תפיסותיו – לו הוא היה פלסטיני האם היה מצטרף לחמאס? הוא נשאל גם מי לדעתו מסכן יותר את מדינת ישראל – ראש הממשלה נתניהו או ארגוני הטרור חמאס וחיזבאללה.

בתשובותיו ענה איילון כי הוא היה מצטרף ל”מאבק נגד הכיבוש”, אמנם לא לארגון חמאס אבל ככל הנראה לארגוני טרור אחרים. איילון אמר שהוא מפרש את המאבק הפלסטיני כמאבק לחירות ולהקמת מדינה עצמאית.

בהמשך הריאיון קבע איילון שמדינת ישראל מקיימת משטר אפרטהייד מול הפלסטינים.

לאור עמדה זו, נשאל איילון האם הוא תומך בצווי מעצר נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ומנהיגים ישראלים אחרים. על שאלה זו השיב איילון בשלילה.

איילון נדרש גם לשאלה על עינויים שחוו עצירים פלסטינים בבתי הכלא בישראל לאור הפרשייה בשדה תימן.

חסן שאל את איילון האם הוא מצטער על פעולות מסוימות שעשה נגד עצירים פלסטינים כאשר שימש כראש שב”כ. איילון ענה שתחת משמרתו מעולם לא נהרג פלסטיני שנחקר על ידי השב”כ או נשלח לבית חולים.

עם זאת, הודה איילון, שתחת משמרתו, נהרגו ישראלים כתוצאה מאי שימוש באלימות נגד מחבלים פלסטינים ועל כך, השיב אין ערב שהוא אינו מצטער על כך.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות