סביבת נתניהו: ‘מישהו מצוות המו”מ לא מרוצה? הוא מוזמן לקום וללכת’

חרדים 10
|
ט"ז אב התשפ"ד / 20.08.2024 20:42
גורמים בצוות המו”מ מתחו ביקורת חריפה על דברי ראש הממשלה ל’פורום תקווה’, לפיהם ישראל לא תיסוג מצירי פילדלפי ונצרים: “נתניהו מנסה לפוצץ את המגעים, אין אפשרות אחרת” • מפקד מינהלת השבויים והנעדרים סירב להצטרף למשלחת לקהיר: “בלי התגמשות – אין טעם לנסוע” 

גורמים בצוות המשא ומתן לעסקה לשחרור חטופים מתחו ביקורת על דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם נציגי משפחות חטופים מ’פורום תקווה’ ומשפחות שכולות מ’פורום הגבורה’.

אזהרה חריגה: אלה הדברים שאסור לכם להתקרב איתם לכל החופים

לפי דיווח הערב (שלישי) ב’כאן חדשות’, אותם גורמים אמרו: “האמירה של נתניהו נועדה לפוצץ את המגעים. אין אפשרות אחרת”. לדבריהם, “ראש הממשלה יודע שאנחנו בתקופה קריטית שבה אנחנו עובדים על פתרונות לציר פילדלפי ונצרים לפני הפסגה הבאה. הוא יודע שיש התקדמות – ואז הוא משגר אמירות הפוכות ממה שסוכם עם המתווכות”.

בשיחה עם נציגי המשפחות אמר ראש הממשלה: “ישראל לא תצא בשום מצב מציר פילדלפי וממסדרון נצרים – למרות לחצים אדירים לעשות את זה”.

בסביבת ראש הממשלה דחו את הביקורת ואמרו: “אם מישהו מצוות המשא ומתן לא מרוצה מהדרך שבה ראש הממשלה מנהל את המגעים – הוא מוזמן לקום וללכת”.

בדיווח נאמר, כי למרות המתיחות הגדולה בין הצדדים, גורמים בצוות המשא ומתן אומרים שאין היתכנות לעזיבתם את התפקיד בשלב הזה של המגעים, שכן לדבריהם המשא ומתן נמצא בנקודה קריטית.

בחדשות 13 דווח הערב, כי מפקד מינהלת השבויים והנעדרים, אלוף במיל’ ניצן אלון, סירב להצטרף למשלחת המשא ומתן לקהיר – במחאה על עמדת נתניהו בנוגע לציר פילדלפי ומסדרון נצרים.

“בלי התגמשות בנוגע לציר פילדלפי ונצרים – אין טעם לנסוע לקהיר”, אמר אלון לנתניהו.

בכיר במשלחת שרוצה כי ישראל תיכנע לדרישות חמאס, הפנה אצבע מאשימה כלפי ראש הממשלה – ואמר כי הוא “פועל אך ורק משיקולים פוליטיים”.

בדובר צה”ל אמרו לחדשות 13: “אלוף ניצן אלון ממוקד בהשבת החטופים, לא מתייחסים להדלפות מגמתיות”.