ביבי: לא בטוח שתהיה עסקה, לא נצא מציר פילדלפי ונצרים

בפגישה עם נציגי 'פורום תקווה' ו'פורום הגבורה' אמר נתניהו: "יש לחצים אדירים לצאת מציר פלדלפי ומסדרון נצרים" • התחייב: "הלחץ הצבאי ימשך במלוא העוצמה, זה הדבר היחידי שגורם לחמאס לרדת מהדרישות הבלתי סבירות שלו" • גילה: "עובדים על מבצעים נוספים כל העת, לא יכול לפרט"
אריה ריבקינד
ט"ז אב התשפ"ד / 20.08.2024 15:16

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד היום (שלישי) עם הורים שכולים מ’פורום הגבורה’ ומשפחות החטופים מ’פורום התקווה’ –   והתייחס בפגישה למגעים לעסקה לשחרור חטופים.

הרפורמה שתחסוך אלפי ש”ח בשנה למשפחה: כל מה שרציתם לדעת

המשפחות דרשו מנתניהו להמשיך בלחימה נחושה מול ארגוני הטרור – גם בדרום וגם בצפון. בנוסף המשפחות הביעו בפניו התנגדות נחרצת לעסקת חטופים, אשר כוללת את עצירת הלחימה, שחרור המוני מחבלים ונטישת נכסים אסטרטגים ברצועת עזה.

בפגישה השתתפו יהושע שני אביו של אורי הי”ד, איציק בונצל אביו של עמית הי”ד, איציק פיטוסי אביו של ישי הי”ד, דני שטיינברג אביו של יונתן הי”ד, צוף אשחר אלמנתו של נערן הי”ד, אייל בוצחק, אביו של אושרי הי”ד, גילה ובנימין ויזל, הוריו של אלקנה הי”ד.

בפגישה הציג יהושע שני, יו”ר ‘פורום הגבורה’ ואביו של אורי הי”ד שנפל במוצב כיסופים, בפני נתניהו תמונה שצולמה בשנה בה נחתמה עסקת שליט. בתמונה הזו נראים ילדים בני 10, בניהם בנו אורי ואיתן מור החטוף בעזה. שני הדגיש בפני נתניהו שעליו להבטיח את ביטחונם של ילדי ישראל.

נתניהו השיב לנציגי המשפחות: “ישראל לא תצא, בשום מצב, מציר פילדלפי וממסדרון נצרים למרות הלחצים אדירים לעשות את זה”. הוא הוסיף: “הלחץ הצבאי ימשך במלוא העוצמה, זה הדבר היחידי שגורם לחמאס לרדת מהדרישות הבלתי סבירות שלו”.

נתניהו התייחס למבצע להשבת גופות החטופים הלילה: “המבצע הלילה להשבת גופות החטופים – זהו עוד אחד מהמבצעים שאנחנו עושים, אני לא יכול לפרט הכל – אנו עובדים על מבצעים אלו ונוספים כל העת”.

נתניהו נשאל על ידי יו”ר ‘פורום הגבורה’, יהושע שני, על פגישתו עם מזכיר המדינה האמריקאי בלינקן והלחץ מארה”ב להגיע לעסקה – וענה: “אולי אני שכנעתי את בלינקן? הודעתי לבלינקן – בכל מצב ישראל לא תיסוג מהנכסים האסטרטגים שהשיגה במלחמה”.

נתניהו התייחס למגעים לעסקת חטופים ואמר: “אני לא בטוח שתהיה עסקה, אבל אם תהיה עסקה – העסקה תהיה כזאת ששומרת על האינטרסים שאני חוזר עליהם עוד ועוד, שהם שמירה על הנכסים האסטרטגים של ישראל. הדרישה שכל עוד שיש משא ומתן, גם בעתיד – דרישה שבלתי מקובלת, גם אם תהיה עסקה, מיד אחרי 42 ימים, נחזור ללחימה מיד, עד לחיסול החמאס, גם תוך כדי מו”מ על הפעימות הבאות”.

נציגי המשפחות השכולות והחטופים דרשו מראש הממשלה במהלך הפגישה לפטר את שר הביטחון יואב גלנט שלא מדבר על ניצחון ולא מיישר קו עם הממשלה.

נתניהו השיב: “יש ממשלה ויש קבינט וכל השרים כולל שר הביטחון מחויבים ליישר קו. כל עוד החלטות הקבינט והממשלה מבוצעות זה מה שצריך במדינה דמוקרטית”.

נציגי המשפחות עם נתניהו ויהושע שני, עם התמונה שהגיש. צילום:  מעיין טואף לע”מ ופורום הגבורה

דיצה אור, אימו של אבינתן שחטוף בעזה, אמרה בצאתה מפגישה עם נתניהו: “אני יוצאת מודאגת מאוד מהפגישה עם נתניהו. בתרחיש הכי אופטימי בעיני ראש הממשלה, עכשיו תחתם עסקה שבמסגרתה ישוחררו 30 חטופים שיותר מחצי מהם לא בחיים. אני רואה שרק בעוד שנתיים יקרה משהו טוב לבן שלי. זה בלתי ניתן לעלות על הדעת”.

דני שטיינברג, אביו של מח”ט הנח”ל אלוף משנה יהונתן שטיינברג הי”ד, שנפל בקרב נגד מחבלי חמאס, אמר לפני הפגישה: “באנו לחזק את ראש הממשלה להמשיך לעמוד מול כל הלחצים מבית ומחוץ.

“בפגישות הקודמות עמו, ראש הממשלה היה נחוש, העביר מסרים ברורים על עמידה בהבטחות למוטט את שלטון החמאס ולהשיב את כל החטופים. אנו באים לשמוע את מה באמת קורה. אני קורא לראש הממשלה לעמוד בהבטחות שנתן לנו”.

איציק פיטוסי, שבנו ישי הי”ד נהרג בקרבות על מוצב נחל עוז, אמר בכניסתו לפגישה: “אנחנו באים לוודא שראש הממשלה עדיין איתן בדעתו לשמור על ביטחון מדינת ישראל. היום לפני 19 שנה גורשנו מביתנו בגוש קטיף ואנו רואים למה זה גרם. הלקח חייב להילמד, אסור להגיע לעסקה מופקרת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות