התשובה תכניס אתכם להלם: למה צה”ל לא מצליח ליירט כטב”מים?

יוסי חזן , ראש המחלקה להנדסת מכונות מכנטרוניקה וכטב"מ במכללה הטכנולוגית להנדסאים באריאל, שוחח עם ליאת רון ברדיו צפון 104.5fm על איום הכטב"מים - שלצה"ל אין עדיין מענה מספק מולו • "מדובר בכלי טיס מאוד קטנים עם טכנולוגיות מיושנות. יותר קשה לזהות את רגע השיגור"
חרדים 10
ט"ז אב התשפ"ד / 20.08.2024 12:38

יוסי חזן, ראש המחלקה להנדסת מכונות מכנטרוניקה וכטב”מ במכללה הטכנולוגית להנדסאים באריאל, שוחח היום (שלישי) עם ליאת רון בתוכניתה ברדיו צפון 104.5fm על איום הכטב”מים – שלצה”ל אין עדיין מענה מספק מולו.

אזהרה חריגה: אלה הדברים שאסור לכם להתקרב איתם לכל החופים

חזן הסביר: “מדובר בעצם ברחפן שכל אחד יכול לרכוש, שחוצה את הגבול מלבנון וברוב המקרים אין יכולת לגלות או ליירט אותם. פעם הכטב”מים היו שייכים לתעשיות הביטחוניות, היום אלו צעצועים קטנים שאפשר לקנות בכל חנות, וזה דורש מאיתנו דרכים אחרות להתמודד עם זיהוי ויירוט של הטילים הללו.

“אנחנו ערים לכך שמתחילת המלחמה ישנם שיבושים בתוכנות הניווט שמתבססות על לווייני GPS, על פי הערכות מערכת הביטחון הישראלית היא שמפעילה מיסוך אלקטרוני להתמודד עם הכטב”ם. זו אחת הדרים להתמודד”, הדגיש.

הוא הוסיף: “אני יודע שקיימים פיתוחים בתחום הזה ואנחנו בדרך לפתרונות. צריך להבין שמדובר בכלי טיס מאוד קטנים עם טכנולוגיות מיושנות ועם מרכיבים מפלסטיק שלמערכות הישראליות יותר קשה להן לזהות את רגע השיגור מלבנון, אלא יותר כאשר מתקרבים אלינו ואז יש לנו יכולת לגלות, אבל לא מרגע השיגור. יש מחקרים לגלות מרגע השיגור ולא לאחר חציית גבול לבנון”.

חזן נשאל אם יש כלי נשק שיצא משימוש ורוצים להשמיש אותו שוב כדי ליירט את הכטב”מים האלה – והשיב: “יש כמה מערכות, צריך להבין שבפן אחד צריך לגלות את הרחפן ובפן השני ליירט אותו. ליירט עם כיפת ברזל זה מאתגר, זה כמו להרוג נמלה עם טיל – יותר קשה, יותר מורכב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות