הבוקר (שלישי) נפתחו לתנועה מנהרות ידין לכיוון מעלה אדומים ובחזרה.
אזהרה חריגה: אלה הדברים שאסור לכם להתקרב איתם לכל החופים
המנהרות, משפרות באופן ניכר את התנועה מירושלים לכיוון מעלה אדומים, ים המלח והיישובים באזור בנימין, ומאפשרות נסיעה רצופה, מהירה, נוחה ובטוחה יותר.
פתיחת מנהרות ידין משלימה את פרויקט ההפרדה המפלסית בצומת הגבעה הצרפתית, בהובלת משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ועיריית ירושלים, ובביצוע חברת מוריה.
חלקו הראשון של הפרויקט, שכלל שתי מנהרות לכיוון פסגת זאב, נפתח לתנועה כבר בשנת 2023.
פרויקט ההפרדה המפלסית בגבעה הצרפתית כלל הקמת ארבע מנהרות באורך כולל של 4.4 קילומטרים ובעומק מירבי של כ-40 מטרים: צמד מנהרות שנפתחו לתנועה בשנת 2023 לכיוון פסגת זאב, וצמד מנהרות שנפתחו לתנועה היום, לכיוון מעלה אדומים.
במסגרת המיזם, הורחב ציר יגאל ידין (כביש 1), שודרגו תשתיות עיליות ותת-קרקעיות ובוצע פיתוח נופי מקיף.
שרת התחבורה מירי רגב: “מחויבותנו לפיתוחה ולשגשוגה של ירושלים, עיר הנצח ובירת ישראל, מתבטאת בהשקעות רבות בכל תחומי החבורה, בדגש על מערכות מתקדמות להסעת המונים כמו הרכבת הקלה. משרד התחבורה מקדם את מערך התנועה בירושלים בכל הערוצים, ודואג לצרכי תושבי הבירה וכל הבאים בשעריה לצרכי עבודה, לימודים, בריאות ופנאי, באמצעות פתרונות משולבים לרכב פרטי ולתחבורה ציבורית. השלמת פרויקט המנהרות בגבעה הצרפתית היא צעד חשוב בכיוון זה, שבו שדרגנו את הכניסה לעיר מכיוון צפון מזרח וחיזקנו את החיבור בין ירושלים ובין שכנותיה ממזרח, מעלה אדומים וחבל בנימין, לצד חניון ‘חנה וסע’ הצמוד לתחנת הרכבת הקלה.”
ראש העיר ירושלים, משה ליאון: “נסיעה טובה ובטוחה! הכניסות לירושלים ממשיכות להשתדרג, וכעת גם הכניסה הצפונית. תושבי ירושלים והבאים בשעריה, יוכלו ליהנות מכניסה חדשה, משודרגת ובעיקר נגישה ומהירה יותר. נמשיך לקדם את מיזמי התחבורה בעיר ירושלים, אשר מציעים מגוון אפשרויות נוחות, נגישות ומהירות, ומציבים אותה בשורה אחת עם ערים מובילות בעולם. תתחדשי ירושלים!”
מנכ”ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: “משרדנו שוקד על שדרוג הכניסות לירושלים, בירת הנצח של עם ישראל, במטרה להקל על הציבורים המגוונים אשר מגיעים אליה מדי יום לכל צרכי החיים. כך אנו מחזקים את הקשר בין המרכז לפריפריה, ומעניקים הזדמנויות שוות לתושבים בכל רחבי המטרופולין הרחב והצומח של ירושלים.”