בלילה: צה”ל ושב”כ חילצו גופות של 6 חטופים ממנהרה בח’אן יונס

גופותיהם של החטופים אלכס דנציג, חיים פרי, יגב בוכשטב, יורם מצגר, נדב פופלוול ואברהם מונדר הי"ד חולצו בצבצע נועז ממנהרה בח'אן יונס • 4 נחטפו מניר עוז, 2 מנירים • הם נחטפו בחיים ב-7 באוקטובר ונרצחו בשבי בעזה • בשבי החמאס נותרו 109 חטופים, מהם 35 שהוכרז על מותם
חרדים 10
ט"ז אב התשפ"ד / 20.08.2024 10:40

גופותיהם של החטופים אלכס דנציג, חיים פרי, יורם מצגר, נדב פופלוול, יגב בוכטשב ואברהם מונדר הי”ד חולצו הלילה (שלישי) במבצע צבאי ממרחב חאן יונס.

אזהרה חריגה: אלה הדברים שאסור לכם להתקרב איתם לכל החופים

מבצע החילוץ בוצע בפיקוד אוגדה 98, על ידי לוחמי חטיבת הצנחנים, יחידת יהל”ם וגדוד 75, יחד עם לוחמי השב”כ.

במתחם שבו הוחזקו הגופות של ששת החטופים לא הייתה התנגדות של מחבלים, אולם כל העת התקיימה לחימה מסביב. על פי הנראה, עם התקדמות צה”ל בחאן יונס – המחבלים נמלטו מהאזור שבו הוחזקו הגופות.

בשבי ארגון הטרור חמאס נותרו 109 חטופים, מהם 35 שהוכרז על מותם.

בצה”ל אומרים כי ההודעות נמסרו למשפחות, לאחר “הליך זיהוי שנעשה במכון הלאומי לרפואה משפטית, יחד עם משטרת ישראל, צוות החטופים באגף כוח האדם, אשר אמון על ליווי משפחות החטופים”.

הבוקר הותר לפרסום כי אבהם מונדר הן ה-79, שנחטף בחיים בשבעה באוקטובר, נרצח בשבי החמאס, וגופתו חולצה הלילה.

מונדר נחטף יחד עם אשתו רותי, בתו קרן ונכדו היחיד אוהד בן ה-9, ששוחררו בעסקה. בנו, רועי הי”ד, נרצח בטבח.

בקיבוץ ניר עוז סיפרו כי מונדר היה איש חם שאהב מאוד לשיר. “נזכור את מונדר תמיד, בקולו הצלול, בחיוכו החם ובאהבתו האינסופית למשפחתו ולקיבוץ”, מסרו.

מונדר גר בניר עוז למעלה מ-50 שנה, לחם ונפצע במלחמת ששת הימים. היה המחסנאי המיתולוגי של מפעל נירלט בקיבוץ, ונחשב כחבר קיבוץ אהוב, חרוץ, נאמן וזמר מוכשר במקהלת אשכול.

בחודש דצמבר פרסם חמאס סרטון עם אות חיים מהחטופים פרי ומצגר וכן תיעוד מהחטוף פופלוול, כשהוא סובל מחבלה בפניו.

יורם מצגר הי”ד, בן ה-80, שעבד במפעל נירלט ובשנים האחרונות במוסך, הוא אב לשלושה בנים וסב לשבעה נכדים. אשתו, תמי מצגר בת ה-78, נחטפה אף היא לעזה ושוחררה במסגרת הפעימה החמישית לשחרור חטופים.

חיים פרי הי”ד בן ה-79 היה יזם ופעיל שלום, אב לחמישה ילדים וסב ל-13 נכדים. אשתו, אסנת, היא יו”ר דירקטוריון הקיבוץ שניצלה מהטבח, לאחר שלדבריה בעלה הציל את חייה בטבח של 7 באוקטובר.

נדב פופלוול הי”ד בן ה-51 נחטף מממ”ד ביתו יחד עם אמו חנה פרי, ששוחררה לאחר 49 ימים בשבי. אחיו הבכור רועי הי”ד, נרצח בשבעה באוקטובר.

יגב בוכשטב הי”ד בן ה-35, נחטף יחד עם אשתו רימון מביתם בנירים. יגב למד תיאטרון רחוב וג’אגלינג, הוא היה אוטודידקט, ידען וחקרן, ניגן ובנה כלי נגינה, והיה שותף בכמה להקות.

רימון שוחררה בעסקת החטופים בנובמבר, ולפני כחודש בישר קיבוץ נירים על הירצחו של יגב בשבי חמאס.

אלכס דנציג הי”ד, בן 76 מקיבוץ ניר עוז, היה היסטוריון, מחנך וחקלאי. בן לניצולי שואה שהיה ממייסדי המשלחות לפולין, עבד כ-30 שנה ב”יד ושם” והכשיר אלפי מדריכים ומדריכות להוראת השואה. חטופות שהיו איתו בשבי העידו שאלכס העביר את הזמן בשבי בהרצאות על היסטוריה לשאר החטופים. אלכס היה חובב קריאה, היסטוריה ואהד תחומי ספורט רבים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו: “הלילה השיבו כוחותינו את גופותיהם של שישה מחטופינו שהוחזקו בידי ארגון הטרור הרצחני חמאס: אברהם מונדר ז”ל, אלכס דנציג ז”ל, חיים פרי ז”ל, יגב בוכשטב ז”ל, יורם מצגר ז”ל ונדב פופלוול ז”ל. לב כולנו דואב על האובדן הנורא. רעייתי שרה ואני מוסרים את תנחומינו מעומק לבנו למשפחות היקרות. אני מבקש להודות ללוחמים ולמפקדים האמיצים של צה”ל והשב”כ על גבורתם ופעולתם הנחושה. מדינת ישראל תמשיך לעשות כל מאמץ כדי להשיב את כל חטופינו – החיים והחללים כאחד”.

שר הביטחון יואב גלנט: “במבצע נועז ומסוכן במנהרות החמאס בחאן יונס הצליחו כוחות צה”ל ושב”כ להביא הלילה לקבר ישראל את גופותיהם של יגב, אלכסנדר, יורם, חיים, נדב ואברהם זכרם לברכה. משתתף באבלן ובצערן הכבד של המשפחות ומאמץ אותן אל ליבי. המבצע לחילוץ החללים הוא ביטוי נוסף לנחישות ולאומץ הלב של הלוחמים לצד חופש הפעולה המבצעי שהשגנו בכל רחבי רצועת עזה – נמשיך להרחיבו ונממש את מטרות המלחמה – פירוק החמאס, ומימוש מחויבותנו להשבת כל החטופים לישראל”.

במטה משפחות החטופים מסרו: “אברהם נחטף בחיים, סבל בשבי יחד עם בני משפחתו וחבריו – והיה צריך לשוב בחיים למדינתו לצד אשתו רציחתו בשבי זועקת את האיחור בביצוע העסקה שיכלה להציל את חייו, וחיי חטופים נוספים. על ממשלת ישראל בסיוע המתווכות לאשר עוד היום את העסקה שנמצאת כיום על שולחן הדיונים – ולאפשר שיקום לחטופים החיים, וקבורה בכבוד לכלל החללים והנרצחים החטופים, ולהשיב את התקווה למדינת ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות