אויב מבפנים: חולדות נשכו עד זוב דם חיילים שישנו באוהל בצפון

שני חיילים התעוררו בבהלה במאהל בבסיס עמיעד שבגליל העליון, לאחר שחולדות נשכו אותם באף ובאוזן - עד זוב דם • רק כעבור שמונה שעות הם פונו לקבלת טיפול בבית החולים זיו - שם חוסנו מפני כלבת
חרדים 10
ט"ז אב התשפ"ד / 20.08.2024 01:25

חולדות נשכו הלילה (שני’) שני חיילים עד זוב דם במאהל בבסיס עמיעד שבגליל העליון.

לפי דיווח של יאיר קראוס ב-ynet,  רק כעבור כשמונה שעות פונו החיילים בידי הצבא לקבל טיפול רפואי במרכז הרפואי בצפת, שם חוסנו נגד כלבת.

האירוע החריג התרחש לפנות בוקר, כאשר קבוצת חיילים לנה באוהל בבסיס הצבאי. שניים מהחיילים התעוררו בבהלה כשפניהם שטופות דם.

הם סיפרו לחבריהם שחולדות “ניסו לאכול אותם”.

חייל אחד נפצע באוזנו וחייל אחר ננשך באפו.

ד”ר לילך ורסנו, מתאמת הטראומה במרכז הרפואי זיו בצפת:  “הצעירים הגיעו אלינו הבוקר במצב קל ולאחר חיטוי יסודי נתנו להם על פי הנחיות משרד הבריאות חיסון פעיל וחיסון סביל להגנה מפני כלבת”.

היא הסבירה, כי לצד המשך טיפול אנטיביוטי יידרשו החיילים להגיע בעוד שלושה ימים ללשכת משרד הבריאות ולקבל זריקות חיסון נוספות למניעת מחלת הכלבת חשוכת המרפא.

“מאז 7 באוקטובר אנחנו רואים לא אחת פגיעות אצל חיילים מעכברים וחולדות ובעלי חיים שבאים איתם במגע”, ציינה ד”ר ורסנו. חולדות, כמו מכרסמים אחרים, עלולות לסכן משום שהן נשאיות פוטנציאליות של מחלות זיהומיות, בהן כלבת.

הורה של אחד החיילים מהיחידה הצבאית אמר ל-ynet: “החיילים ממש נאכלו על ידי חולדות. זה מזעזע ומביש”.

הוא תיאר כי בנו לא רצה לשתף ולהרחיב על פרטי האירוע, אך כהורה לחייל צעיר הוא מצפה שמקרים כאלו לא יתרחשו. “התמונות שראיתי הבוקר של חיילים עם פנים מדממות גורמות לי להתבייש בחוסר היכולת של הצבא לשמור על היקר לנו מכל”.

לדבריו, “כהורים לחייל שנמצא בשטח, הדאגה הכמעט יחידה שלנו היא מפעילות עוינת של אויבינו. לא העליתי על דעתי לרגע שהבן שלי יכול להיפגע או להיות בסכנה מכך שהצבא לא מעניק לו תנאי היגיינה בסיסים”.

מדובר צה”ל נמסר כי לאחר קבלת טיפול רפואי שוחררו החיילים מבית החולים. בצה”ל מציינים כי “בוצעה הדברה בחודש האחרון במרחב המגורים, והיא תחודש במהלך השבוע הקרוב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות