הרמטכ”ל בשיחות סגורות: אנצל הפוגה ארוכה בעסקה – להתפטר

חרדים 10
|
ט"ז אב התשפ"ד / 19.08.2024 23:13
הרצי הלוי אומר בשיחות סגורות כי אם ישראל תחתום על ‘עסקת חטופים’ שתוביל להפסקת אש ארוכה –  הוא ינצל את חלון ההזדמנויות הזה כדי להכריז על פרישה • בכירים נוספים בצה”ל צפויים לפרוש יחד איתו • גורמים שמכירים את עמדת הרמטכ”ל אומרים: זו החלטה שהוא כבר קיבל

הרמטכ”ל הרצי הלוי אומר בשיחות סגורות כי אם ישראל תחתום על עסקת חטופים שתוביל להפסקת המלחמה לכמה שבועות – הוא יודיע על סיום תפקידו ויתפטר.

לפי דיווח הערב (שני) של נועם אמיר, הפרשן לענייני צבא וביטחון של ערוץ 14, גורמים שמכירים את העמדה הזו של הרמטכ”ל אומרים כי זו החלטה שהוא כבר קיבל.

הרמטכ”ל, הם מספרים, אומר כי יעדי המלחמה ברצועת עזה שטרם הושגו, הם החזרת החטופים וחיסולו של יחיא סינוואר. את סינוואר, מעריך הרמטכ”ל כי ניתן לחסל במועד מאוחר יותר.

לדבריו, מערכת הביטחון הישראלית תדע לסגור איתו חשבון.

באשר להחזרת החטופים, הרמטכ”ל הכושל לא מסתיר שהיעד הזה הפך בחודשים האחרונים לראשון בסדר העדיפויות שלו – וזו עמדה שהוא שיקף גם בישיבות בקבינט.

לגבי סוגיית ‘היום שאחרי’ – הלוי אומר בשיחות הסגורות כי הוא נכשל ביכולת להשפיע בנושא וכי ההחלטה היא מדינית, ותתקבל כנראה שלא בתקופתו.

הרמטכ”ל  הבהיר כי בכוונתו לסכם את התחקירים שנותרו ולהציגם לציבור, וכי ואם אכן תצא עסקה אל הפועל בסבב השיחות הנוכחי, וההסלמה בזירות הצפון והזירה האיראנית תסתיים עם תגובה שישראל תוכל להכיל או ללא תגובה בכלל, הדבר יאפשר, לדבריו, לבצע שורה של חילופים במטה הכללי, שיבואו במקומו ובמקום כמה בכירים בצה”ל שיפרשו יחד איתו.

מדובר צה״ל נמסר בתגובה: “הרמטכ״ל ממוקד כעת כולו בהשגת מטרות המלחמה ובפיקוד על צה״ל במלחמה נגד אויבנו, ולא עוסק בנושאים אחרים”.