יסתדרו בלעדיו? לפיד: מחרים הטקס לציון ה-7 באוקטובר של מירי רגב

בקיבוץ נירים הודיעו שלא ישתפו פעולה עם הטקס לציון שנה ל-7 באוקטובר, בניהולה של שרת התחבורה • משפחות של קורבנות הודיעו שיפיקו טקס עצמאי • לפיד: "אהיה עם משפחות נרצחי בארי ושדרות וניר עוז. הממשלה הזו אינה לגיטימית ואינה ראויה לזכרם"
אריה ריבקינד
ט"ז אב התשפ"ד / 19.08.2024 22:52

ראש האופוזיציה, ח”כ יאיר לפיד, הצהיר הערב (שני) בחשבון הטוויטר שלו כי לא ישתתף בטקס הממלכתי לציון ה-7 באוקטובר.

לפיד, שמרבה לפרסם הודעות מפלגות, כתב: “לא אשתתף בטקס לציון השבעה באוקטובר של מירי רגב. אהיה עם משפחות נרצחי בארי ושדרות וניר עוז. הממשלה הזו אינה לגיטימית ואינה ראויה לזכרם. הטקס היחיד שממשלת נתניהו והקיצונים יכולה וצריכה לעשות זו התפטרות והודעה על הקמת ועדת חקירה ממלכתית”.

ראש אופוזיציה הוא סמל שלטון שאמור להשתתף באירועים ממלכתיים, אך מאז הקמת הממשלה לפני כמעט שנתיים, לפיד אינו משתתף ברוב הטקסים המשותפים לצד ראש הממשלה כמו ביום הזיכרון, יום השואה, ויום העצמאות. בשנה שעברה הוא החרים את טקס הדלקת המשואות.

איש התקשורת ינון מגל הגיב על הודעת לפיד: “‏שמישהו יעדכן אותו שמדובר בטקס טלוויזיוני ללא קהל”.

גם משפחות שכולות הביעו התנגדות להחלטה לקיים טקס ממלכתי לציון שנה לאירוע 7 באוקטובר, בהובלת שרת התחבורה מירי רגב. בקיבוץ נירים הודיעו למדינה כי הם אינם מוכנים שהטקס יצולם אצלם בקיבוץ ואתמול  אף ביקשו מנציגי הפקה, שהגיעו לבדוק אם ניתן לערוך שם צילומים, לעזוב את המקום.

בעקבות החלטת הממשלה למנות את השרה מירי רגב, מובילי תנועת ‘קומו’, שייסדו תושבי הדרום והצפון יחד עם בני משפחות של קורבנות ונפגעים, הודיעו על כוונתם לארגן באופן עצמאי את אירוע הזיכרון המרכזי ל-7 באוקטובר, באמצעות מימון המונים.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות