מרהיב: מחסני נשק של חיזבאללה הופצצו בעומק לבנון ורקטות עפו

חיים טוויל
|
ט"ז אב התשפ"ד / 19.08.2024 22:23
צה”ל תקף מחסני אמל”ח של חיזבאללה בעומק לבנון וחיסל מחבל מרכזי ביחידת הרקטות והטילים של ארגון הטרור • לפי דיווח בכלי תקשורת קטרי: מטוסי חיל האוויר תקפו את היעדים באמצעות חמישה טילי • תושבי הגליל המערבי הונחו לשהות בסמוך למרחבים מוגנים

בלבנון דווח הערב (שני) על תקיפה חריגה של חיל האוויר הישראלי בעומק לבנון.

מדובר בסדרת תקיפות במרחק של 70-80 ק”מ מהגבול, ככל הנראה נגד מחסן של אמל”ח.

בחלק מהתיעודים נראות רקטות נורות לכל עבר, ככל הנראה בשל הפיצוץ שהוביל לשיגורם.

טרם ידוע על היקף הפגיעה.

בערוץ אל-ערבי הקטרי דווח כי מטוסי חיל האוויר תקפו את היעדים באמצעות חמישה טילים. לפי ערוץ אל-מנאר, שישה בני אדם נפצעו בתקיפות, כולם במצב קל.

בתוך כך, תושבים בגליל המערבי הונחו לנקוט אמצעי זהירות.

בהודעה שפרסמו הרשויות נאמר כי תושבים ביישובים המפונים וביישובים געיתון, יחיעם, עין יעקב, מנות, עבדון ומצפה הילה מתבקשים לצמצם את תנועתם במרחבי היישובים, להימנע מהתקהלויות, לשלוט בשערי היישובים ולשהות בסמוך למרחבים מוגנים עד להודעה חדשה.

 

דובר צה”ל מסר כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מספר מחסני אמל״ח של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב בקעא שבעומק לבנון.

לאחר התקיפות זוהו פיצוצי משנה המעידים על הימצאות של אמצעי לחימה רבים במחסנים שהותקפו.

בנוסף, כלי טיס של חיל האוויר תקף במרחב דיר קאנון שבדרום לבנון וחיסל את חסין עלי חסין, מחבל מרכזי ביחידת הרקטות והטילים במרחב יארין של  חיזבאללה.

כמו כן, כוח צה״ל מאוגדה 91 זיהה מוקדם יותר היום חוליית מחבלים פועלת במבנה צבאי של חיזבאללה במרחב א-טייבה שבדרום לבנון. בסגירת מעגל מהאוויר, מטוסי קרב תקפו את המבנה בו פעלו המחבלים.

התקיפה הערב בעומק לבנון מגיעה לאחר שהבוקר נפל רנ”ג מחמור עמרייה, גשש  מאבטין, בעקבות פגיעה כטב”ם סמוך ליישוב יערה. בפגיעת הכטב”ם נפצעו ארבעה  בני אדם והם פונו לבית החולים לגליל בנהריה.