הפרקליטות: אין חקירות נגד אייל גולן וקובי פרץ – אבל הוכנו מסמכים

בפרקליטות לא הכחישו כי המליצו לפתוח בחקירה נגד הזמרים, אבל הבהירו כי הוחלט שלא לפתוח בחקירות פליליות • עמית סגל: "מדוע בכלל הוכן המסמך המשונה הזה רק נגד אייל גולן וקובי פרץ ולא נגד שורת בכירים מ'הצד הנכון' שהתבטאו בדיוק באותו אופן? אפליה בוטה"
חיים טוויל ואבי כץ
ט"ו אב התשפ"ד / 19.08.2024 17:17

חקירות הזמרים: פרקליטות המדינה הגיבה בצהריים (שני) על הדיווחים כי פרקליט המדינה עמית איסמן המליץ לחקור את הזמרים אייל גולן וקובי פרץ, בגין קריאות “למחוק את עזה”, לאחר השבעה באוקטובר.

בפרקליטות לא הכחישו כי המליצו לפתוח בחקירה, אך הבהירו כי הוחלט שלא לפתוח בחקירות פליליות בעניין זה. עם זאת,  הודו כי הוכנו מסמכים בנושא לקראת הדיון בבית הדין בהאג.

בהודעה נמסר: “על רקע טענות שהועלו נגד מדינת ישראל בהליך בבית הדין הבין-לאומי לצדק בהאג ובהקשרים נוספים, בהם נטען כי פעולות ישראל אינן עומדות בכללי המשפט הבין-לאומי, וכי יש לעצור את צה”ל מלהילחם, התבקשה פרקליטות המדינה להכין התייחסות משפטית להתבטאויות של גורמים מדיניים וגורמים משפיעים אחרים בישראל, אגב אירועי השבעה באוקטובר.

“מדובר בהתבטאויות שעלו בדיונים בבית הדין בהאג. ההתייחסות המשפטית לדברים הועברה לפני מספר חודשים אל היועצת המשפטית לממשלה לקראת דיון שהתקיים בהאג”.

בפרקליטות הוסיפו: “מטבע הדברים, לא נתייחס למסמכים הפנימיים שהכינה פרקליטות המדינה במסגרת האמורה, או לחוות הדעת שנכתבו אודות התבטאויות של גורמים כאלה או אחרים אשר הוזכרו בהליכים בפני בית הדין בהאג.

“יחד עם זאת, נמסור כי על פי החלטת פרקליט המדינה לא נפתחו חקירות פליליות בעניין זה. החלטה האמורה ניתנה קודם לפרסומים מהימים האחרונים בנושא”.

הפרשן הפוליטי עמית סגל הגיב: “איסמן טוען ש’אין חקירות פליליות נגד איל גולן וקובי פרץ’, אבל בין השורות מודה בקיום מסמכים שכנראה ממליצים לפתוח נגדם בחקירה”.

הוא הוסיף: “עדיין נשאלת השאלה – מדוע בכלל הוכן המסמך המשונה הזה רק נגד אייל גולן וקובי פרץ ולא נגד שורת בכירים מהצד הנכון שהתבטאו בדיוק באותו אופן?

“אין שום דרך להצדיק את הדבר הזה. מדובר בדיוק, אבל בדיוק באותה התבטאות כמו של ירון לונדון ושל עוד לפחות חמישה אישים – בהם מגישה, שני עיתונאים, אם שכולה וקצין”.

סגל הדגיש: “מדובר באפליה בוטה, ברורה, פשוטה ובניגוד לעבר בפרקליטות הפעם האכיפה הבררנית גם התבצעה בחוסר תחכום משווע. זה לא התפירה המעודנת היפה של שי ניצן עם כתבי אישום נגד חוסמי כבישים מצד אחד. כאן מדובר בתפירה גסה וגמלונית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות