דובר צה”ל לשעבר רותח על הרצי הלוי: ‘אתם אחראים? תתפטרו!’

חרדים 10
|
ט"ו אב התשפ"ד / 19.08.2024 16:39
רונן מנליס מותח ביקורת חריפה על הרמטכ”ל: “הרצי הלוי לקח את המושג אחריות לתהום” • “אתם לא יכולים להיות אחראים ולהישאר בתפקיד שלכם. הצבא שחונכנו עליו זה צבא שבו קצינים לא לוקחים אחריות במכתבים, הם הולכים הביתה”

דובר צה”ל לשעבר רונן מנליס מותח ביקורת חריפה על הדרג הצבאי, ובעיקר על הרמטכ”ל הרצי הלוי –  שעדיין נמצאים בתפקידם, למרות חלקם במחדל שהוביל לטבח השבעה באוקטובר.

בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו התייחס תחילה לתחקיר שפורסם במוצאי שבת בחדשות 12, על קצין באמ”ן שהתריע על סימנים מחשידים שעלו מרצועת עזה. “יש הרבה דברים שאני לא מבין בכתבה המרתקת של ‎עומרי מניב, הראשון שבהם זה איזה חוסר בושה יש לאל”מ א׳ או למי מטעמו לספר כמה זיהה את האסון לפני שקרה. לקמ”ן פיקוד יש כלי – נקרא התרעה פיקודית. אם כל כך דאג היה מעלה אותה, שאר המערכת היתה מתיישרת מיד”, כתב.

מנליס הוסיף: “לא העלית – גם התרשלת וגם אתה עוד מעז לספר לנו כמה היית מודאג. בושה. חייבים לתחקר לעומק ולנקוט עמדה פיקודית מול כל בעלי התפקידים”.

בראיון לחדשות 12 לאחר התחקיר – אמר: “תפסתי את הראש ואני לא מצליח להירגע מאז. קודם כל, מעוצמת הכישלון של אמ”ן. כל אבן שהופכים, אמ”ן וצה”ל”.

“הבעיה שלי היא הרבה יותר גדולה”, המשיך והסביר: “יש פה תופעה חמורה מאוד, שנובעת מזה שהצבא לא מתחקר את מה שהוביל לשבעה באוקטובר. אנחנו רואים מצב שבו ראש אמ”ן מסיים תפקיד ביום רביעי בלי שהוא נתן לציבור תשובה מה קרה בין חומות יריחו לבין השבעה באוקטובר”.

הוא ומתח ביקורת על התנהלות הדרג הצבאי: “אף קצין לא הודח. אנחנו השתגענו. אף קצין באחד עשר חודשים לא הודח מתפקידו. כאלה שהאחריות שלהם על האירוע הזה היא ברורה, אין לגביהם דיון בכלל”.

מנליס לא חסך בביקורת על הרצי הלוי: “הרמטכ”ל הרצי הלוי לקח את המושג אחריות לתהום בשם זה שהם כולם אומרים ‘אנחנו אחראים’. אתם אחראים? תתפטרו, תשלמו מחיר. אתם לא יכולים להיות האחראים ולהישאר בתפקיד שלכם. אתם לא יכולים להיות האחראים ולא לנקוט נגדכם עמדה פיקודית”.

לדבריו,  מדובר ב”מצב חמור מאוד ואני גם לא מקבל את הטענה קודם ראש הממשלה. זה לא הצבא שחונכנו עליו. הצבא שחונכנו עליו זה צבא שבו קצינים, מדרגת סגן אלוף ועד הרמטכ”ל, לא לוקחים אחריות במכתבים, הם הולכים הביתה”.

צפו בראיון המלא: