חקירה נגד אייל גולן וקובי פרץ: “רק זמרים מזרחיים? זו ממש גזענות!”

אבי כץ
|
ט"ו אב התשפ"ד / 19.08.2024 16:11
המלצת פרקליט המדינה לפתוח בחקירה פלילית נגד הזמרים אייל גולן וקובי פרץ, בחשד להסתה נגד העזתים, מסעירה ח”כים ואת הרשתות החברתיות  • ח”כ קרויזר: “ברשלנותם הפושעת שכחו הצמד גולן ופרץ שהם חוטאים כפליים – בעצם מוצאם הפרימיטיבי, רחמנא ליצלן, ושיוכם לשבט הלא נכון”

הרשתות החברתיות גועשות בעקבות המלצת פרקליט המדינה עמית איסמן לפתוח בחקירה פלילית נגד הזמרים אייל גולן וקובי פרץ, בחשד להסתה נגד תושבי עזה.

בפתח תוכניתו היום (שני) התייחס אראל סג”ל לדיווח: “לסיפור של אייל גולן מצטרף הזמר קובי פרץ – למה אותם? למה לא אחרים? למה לא בן כספית וירון לונדון, גם הם דיברו כך”, טען המגיש.

סג”ל הוסיף:  “לא מבין את ההחלטה של איסמן לפתוח בחקירה שמקוממת את ציבור. העיניים צריכות להיות לכיוון יו”ש, צריך לחשוב על כלים צבאיים וגם משפטיים נגד משפחות המתאבדים, בשביל למנוע את המתאבד הבא, על מערכת המשפטית לחשוב איך למנוע את הבא”.

מגישת הטלוויזיה והרדיו אורטל עמר פרסמה סטורי בחשבון האינסטגרם שלה, בו טענה כי מדובר בגזענות מכיוון שגם העיתונאים בן כספית וירון לונדון פרסמו אמירות קשות נגד תושבי עזה. כהוכחה לכך צירפה עמר גם צילומי מסך עם אותן אמירות וציטוטים של השניים.

עמר כתבה בסטורי: “לא מספיק המצב בינינו קשה קם פרקליט המדינה ומזכיר לנו גזענות מה היא. אני הייתי בטוחה שבדור שלי עניין אשכנזים מזרחיים חלף מן העולם. אז כנראה שלא. נראה שרק זמרים מזרחיים בראש רשימת האשמים.

“אז אדוני הפרקליט – גם ירון לונדון ובן כספית בקשו למחוק את עזה – נגדם לא פתחת חקירה? גבירותי ורבותי זו גזענות ואל תתנו לנו לחזור אחורה בזמן. סבא וסבתא שלי מאוד יכעסו”.

ח”כ אלמוג כהן מעוצמה יהודית הגיב: “פרקליט המדינה הגזען עמית איסמן ושולחיו חסרי הרסן מוכיחים לאזרחי המדינה טוב יותר מכולם, מהי אכיפה בררנית. בזמן שהוא מורה לפתוח בחקירות כנגד אייל גולן וקובי פרץ ממתינים בשדה-תימן מאות מרוצחי הנוח׳בה לכתב אישום בגין מה שעוללו לאזרחי המדינה. טוב יעשה אם יתפטר מתפקידו, ויפה שעה אחת קודם”.

ח”כ יצחק קרויזר מעוצה יהודית הגיב: “אני בעיקר מרחם על  איסמן – על תפקידו הראשי כסנגור השטן של גדולי צוררינו. הפעם איסמן בוחר להקריב על מזבח ההתרפסות לבית המשפט האנטישמי בהאג את צמד הזמרים אייל גולן וקובי פרץ. אמירותיהם של צמד הזמרים המזרחיים אמנם נשמעו פעמים רבות גם על ידי ידוענים כירון לונדון ובן כספית ואף על ידי תושבי הקיבוצים בעוטף, נשיא המדינה הרצוג וחבר הכנסת רם בן ברק.

“אבל ברשלנותם הפושעת שכחו הצמד פרט מהותי וחשוב – כי בניגוד לאלה, הרי שגולן ופרץ חוטאים כפליים בעצם מוצאם הפרימיטיבי, רחמנא ליצלן ושיוכם לשבט הלא נכון. אך אל לנו לטעות! גם איסמן מוכיח שגם במקרה שלו מדובר באחד מגדולי ‘שוטה הכפר’ בארצנו, שאלמלא כן היה מתייעץ קודם עם מורו רבו השופט אהרון ברק שהיה מסביר לו שכל ניסיונותיו הנואשים לרצות את הפריצים בהאג, נידונו לכישלון חרוץ.

“כן, גם אותו ברק שלאורך עשורים רבים סיפר לנו על קשריו הענפים בטרקליני בתי המשפט הבין לאומיים, הבין במהרה שכל אלה לא יעמדו לזכותו כשיעמוד כסנגור העם היהודי אל מול גדולי שונאינו בבית המשפט בהאג.

ח”כ אריאל קלנר מהליכוד פנה ליו”ר ועדת החוקה ח”כ שמחה רוטמן, בדרישה לכינוס דחוף של הוועדה על מנת לדון במדיניות הפרקליטות, לאור פרסום ההחלטה לפתוח בחקירה נגד הזמרים.

לדברי ח”כ קלנר, המקרה של אייל גולן מעורר תהיות קשות בנוגע למדיניות האכיפה של הפרקליטות. “כמו רבים מאזרחי ישראל, לא יכולתי שלא לתמוה על איך אמירה של גולן נענית בפתיחת חקירה בעוד שקריאות פומביות חוזרות ונשנות של ‘בדם ואש נפדה את פלסטין’ הוגדרו על ידי הפרקליטות כחלק מחופש הביטוי”.

קלנר הדגיש במכתבו לרוטמן, כי התנהלות הפרקליטות בנושא זה ואחרים מערערת את אמון הציבור במערכת המשפט ובאכיפת החוק במדינת ישראל. “לצערי, אנחנו שוב עדים לאובדן דרך, לסטנדרטים כפולים המתבטאים באכיפה קפדנית כנגד אח אוהב ולסובלנות כלפי האויב ותומכיו”.

בנוסף תהה מדוע נפתחה חקירה נגד אייל גולן בשעה שדברים דומים נאמרו גם על ידי עיתונאים כגון ירון לונדון ובן כספית, אשר לא נחקרו. “האם היותם שייכים ל’מחנה הנכון’ היא הסיבה ליחס הסלחני כלפיהם?” תהה קלנר, והביע חשש שסטנדרטים כפולים אלו פוגעים באמון הציבור במערכות האכיפה ובפרקליטות.

“עלינו לוודא שהפרקליטות פועלת בהתאם לעקרונות שוויוניים ואובייקטיביים, המבחינים בצורה ברורה בין אויב לאח אוהב”ץ