חמאס והג’יהאד נטלו אחריות על פיגוע מטען הנפץ בת”א

המשטרה ושב"כ הודיעו על העלאת רמת הכוננות ברחבי גוש דן • לפי הערכות, המחבל שנשא על גבו את התיק עם מטען החבלה הגיע מאזור שכם • בשב"כ בודקים, בין היתר, מאיפה חדר המחבל • מפקד מחוז איילון: "אנחנו בסוג של נס שהוא לא התפוצץ בבית הכנסת הקרוב או במרכז המסחרי"
חיים טוויל
ט"ו אב התשפ"ד / 19.08.2024 13:33

פיצוץ המטען בתל אביב: הזרוע הצבאית של חמאס קיבלה היום (שני) אחריות על פיצוץ מטען החבלה אמש סמוך למשאית ברחוב לח”י בשכונת התקווה בתל אביב.

ארגון הטרור ציין בהודעתו, כי הוציא את הפיגוע לפועל בשיתוף פעולה עם הג’יהאד האיסלאמי.

לפי הערכות, המחבל, שנשא על גבו את התיק עם מטען החבלה הגיע מאזור שכם, וניסה – לראשונה מזה 18 שנים – לבצע פיגוע באמצעות מטען נפץ בלב תל אביב.

לפי החקירה הראשונית, המטען של המחבל שקל פחות מעשרה קילוגרמים. ככל הנראה ‘תאונת עבודה’ גרמה לפיצוץ מוקדם של המטען.

החשש המרכזי במערכת הביטחון, שמפגעים נוספים ינסו לחקות את הפיגוע ויפוצצו מטענים בשטח מדינת ישראל.

בשב”כ בודקים, בין היתר, מאיפה חדר המחבל.

מוקדם יותר היום, הודיעו המשטרה ושב”כ על העלאת רמת הכוננות ברחבי גוש דן, והגדירו את האירוע שהתרחש אמש כ”פיגוע באמצעות מטען חבלה רב עוצמה”.

בהודעה משותפת לדוברות משטרת ישראל ודוברות השב״כ נאמר: “אמש משעות הערב פועלים שוטרי משטרת מחוז תל אביב, חבלני המשטרה ואנשי הזיהוי הפלילי בשיתוף שירות הביטחון הכללי בזירת האירוע שבו התפוצץ מטען חבלה ברחוב הלח׳י בתל אביב ומבצעים את כל הפעולות והבדיקות הנדרשות בתיאום עם שב״כ.

“כעת אחרי שבוצעו כלל הפעולות ניתן לומר כי מדובר בפיגוע באמצעות פיצוץ מטען חבלה רב עוצמה.

“מייד עם קרות האירוע ביצע ממ״ז תל אביב הערכת מצב מיוחדת בשילוב כלל גורמי החקירה והסיוע בו הנחה על העלאת רמת הכוננות וסריקות נרחבות בכל רחבי גוש דן.

“משטרת ישראל ממשיכה בפעילות מבצעית מוגברת במקומות הומי קהל בשיתוף יחידות מיוחדות ומתנדבי של כיתות הכוננות על מנת לספק לאזרחים ביטחון ותחושת ביטחון”.

תנ”צ חיים בובליל, מפקד מרחב איילון במשטרת מחוז תל אביב, אמר מוקדם יותר הבוקר בראיון לרשת ב’, כי החקירה נמצאת בעיצומה יחד עם שירות הביטחון הכללי וכלל כיווניה נבדקים. עם זאת, אמר כי ב-99% ניתן לומר שמדובר בפיצוץ על רקע פעילות חבלנית עוינת: “אנחנו בהערכה מבוססת יותר לכך שמדובר במפגע. הזירה פה מדברת בעד עצמה, זה מטען רב עוצמה שעלול היה לגרום לנזק משמעותי.

“אנחנו בסוג של נס שהוא לא התפוצץ בבית הכנסת הקרוב או במרכז המסחרי. זה עלול היה להסתיים בעשרות הרוגים”.

תנ”צ בובליל נשאל האם הפיצוץ, שלמרבה המזל לא הוביל לאסון, היה מעין “תאונת עבודה” של המפגע ועל כך השיב שהסיבות לתזמון הפיצוץ נבדקות והדגיש: “יתכן שהמפגע תכנן להגיע לבית הכנסת הסמוך או אולי למרכז המסחרי. אין לנו יכולת להבין למה התפוצץ בנקודת הזמן הזו”.

גם דובר משטרת ישראל, נצ”מ אלי לוי שהתראיין לתוכנית ‘קלמן-ליברמן’, אישר כי בסבירות גבוהה מדובר בפיגוע. “קרה פה נס גדול. זה אירוע קשה מאוד שנחקר על ידי המשטרה ושב”כ. דלינו מידע מהזירה, אנחנו לא יודעים מי זה. היה אירוע קשה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות