מנכ”ל מעונות היום הביע כאב, מיקי רוזנטל תקף, שרי רוט עלתה להגנה

ליאור גבאי, מנכ"ל רשת המעונות 'נאות מרגלית', הגיע לדיון על 'גזירת המעונות' באולפן 'אזור מלחמה': "החלטה שערורייתית, תחזיר את תעסוקת הנשים 20 שנה אחורה" • חבר הפאנל מיקי רוזנטל, פחות התחבר: "אתם לא רוצים להתגייס, אתם רק רוצים כסף ושאנחנו נמשיך לממן את זה"
חרדים 10
ט"ז אב התשפ"ד / 20.08.2024 00:54

‘גזירת המעונות’: אל אולפן ‘אזור מלחמה’ בערוץ 13 הגיע ליאור גבאי, מנכ”ל רשת המעונות ‘נאות מרגלית’, וגם יו”ר פורום ראשי הארגונים החברתיים המפעילים את מעונות היום, כולל ויצ”ו, נעמת ועוד.

“באתי לפה כדי להביע את הכאב על ההחלטה השערורייתית של היועצת המשפטית”, פתח.

תחילה נגע בטיעון המשפטי. “מדובר במועמדים לשירות בטחון וירטואליים”, כלומר חלקם אנשים שלא קיבלו אפילו ‘צו ראשון’. “אילו היה מדובר במי שקיבל ‘צו ראשון’ ולא הגיע”, הוא היה מדבר על טיעונים אחרים. אבל, תחילה הוא מדבר על הטיעון לפיו מדובר באדם שהוא “רק מועמד לגיוס”. הצבא טרם שלח לו צו גיוס, טרם החליט אם רוצה לשלוח צו.

ברוך קרא: כלומר, הטיעון שלך מתאיין ברגע שיישלח לו הצו?

לא, כי יש לו עוד טיעונים. אבל אפילו קרא, משפטן בהשכלתו, בסיום הדיון, הודה שבמדובר בטיעון מעניין, שטכנית יש בו משהו. “אני מניח שהמדינה תפתור את זה די מהר כשתשלח צווים לכולם”.

ויש לו, כמובן, עוד טיעון. הוא עוסק בקידום תעסוקת נשים למעלה מ-20 שנים. ו”איכשהו הגענו למצב שבו תקרת הזכוכית נפרצה”, ואכן יש תעסוקת נשים באחוזים מרשימים. החלטת היועצת, תחזיר את הכל “עשרים שנה אחורה”.

“הנה החרדיות רוצות לעבוד, יוצאות לעבוד, ואז באים ואומרים ‘בגלל שהבעל אמור להיות מועמד לשירות בטחון לכן נשלול מכן את היכולת לצאת לעבוד?’.

קרא: “מנגד, אתה משלם לכל אלו שלא עומדים בדרישת בג”ץ לגיוס ומנציח את המצב”.

שרי רוט: “אני רק אומרת לך, הרב גבאי, שלמיקי רוזנטל ולרזי ברקאי ממש קשה לשמוע את הדברים”. הוא מחייך.

גבאי: “זה לא שמדובר פה באיזה סבסוד ללומדי תורה, זה לא הסיפור. מעונות היום לא נמצאים במשרד החינוך… מדובר על קידום תעסוקת נשים”.

מתן חודורוב: “אני חושב שכאן אתה טועה. כי גם שר האוצר ליברמן בא לתקן את החוק, כך שאם אין שני מפרנסים במשפחה אין בעצם צידוק כלכלי לסבסד את מעונות היום, כי אחד ההורים שאינו עובד יכול לשמור על הילדים בזמן שההורה השני יוצא לעבודה”.

שרי: “לא, ההורה השני לא נשאר בבית!”

גבאי: “גם סטודנט, אגב, שלומד לימודי איסלאם למשל, זכאי אם אשתו עובדת!”

מיקי רוזנטל: “אתה יודע, זה כאילו הדיון של העצים במקום לראות את היער. החרדים יושבים בקואליציה כבר 20 שנה, היא מבטיחה חינוך חינם מגיל 0 וסבסוד מעונות היום לכלל הציבור, והם לא עושים את זה ומסבסדים רק את המגזר שלהם, והיא הנותנת. מגיע לילדים שלו ולילדים שלי ולילדים שלך ולילדים של מתן. הוא אזרח המדינה, הוא אזרח המדינה והוא אזרח המדינה. ואתם עובדים רק בסקטור. זאת הבעיה! אתם לא רוצים להתגייס, אתם רוצים כסף רק למגזר שלכם ואתם רוצים שאנחנו נמשיך לממן את זה. לא יקרה יותר! לא יהיה! נגמר!”

גבאי: “אז קודם כל לא נדבר בכלליות כי אני כן מתגייס… אז ההכללות האלו…”

שרי: “זה ‘אתם’, ‘אתם’, ‘השחורים האלה’…”

מיקי: “אז תקרא לאנשים להתגייס ובוא נפתור את הבעיה…”

גבאי: “אדרבה, זה הדבר המתבקש שהמדינה תשים את היד בכיס ותיתן לכולם…”

מיקי: “לא הפלתם ממשלה על זה. על אוכל כשר בבית חולים הפלתם ממשלה”.

שרי רוט: “אני, כפרשנית פוליטית, מה שאני רואה בזה שאתה מיקי אומר את מה שאתה אומר – זה שלעולם החרדים לא יוכלו להיות חלק ממחנה השמאל. אסביר לך למה”.

מיקי: “אני לא שייך לשמאל וימין, שוויון”.

שרי: “כשאני דיברתי עם ניר ברקת לפני כמה ימים, והוא סמן מאד ליברלי והוא לא לגמרי עם חוק הגיוס וכו’. והוא אמר לי ‘מי שלומד תורה הוא קודש’. האמירה הזו! הייתי רוצה לשמוע אותה, אולי אפילו רזי היה אומר אותה. לפני שאתה מדבר תגיד, לימודי תורה במדינת היהודים זה קודש!”

צפו בדיון המלא.  

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות