כואב בכיס: היחצ”ן רונן צור חויב לשלם הוצאות משפט לערוץ 14

רונן צור הגיש בקשה לתביעה ייצוגית נגד ערוץ 14 • לאחר שמשך את הבקשה בהמלצת בית המשפט - בערוץ התעקשו שישלם להם הוצאות • כעת השופט פסק כי על צור לשלם 20,000 שקל לערוץ
חרדים 10
ט"ו אב התשפ"ד / 19.08.2024 13:09

בית המשפט המחוזי בלוד נעתר לבקשת איש יחסי הציבור רונן צור למחוק תביעה ייצוגית נגד ערוץ 14, אך נענה לדרישת הערוץ שהתעקש לחייב אותו לשלם הוצאות משפט.

היום (שני) התברר שהמאבק של הערוץ השתלם:  השופט קבע כי על צור לשלם לערוץ 14 הוצאות על סך 20,000 שקלים.

השופט רמי חיימוביץ’ כתב: “חופש הביטוי נועד לתת דרור למגוון דעות, לאפשר עיצוב עמדות וערכים, ופועל לכל הכיוונים. יתרה מכך, יש להיזהר מהפיכת בית המשפט לעורך על של כלי התקשורת, ולשקול היטב האם תובענה ייצוגית, שהיא כלי צרכני במהותו, מתאימה לדיון בביטויים הנאמרים או נכתבים בכלי התקשורת.

“מובן שגם לחופש הביטוי קיימים גבולות. התובענה הנוכחית לא התאימה, לא מבחינה עובדתית ולא מבחינה משפטית, לדיון בטענות אלו, וטוב עשה המבקש כשקיבל את המלצת בית המשפט וביקש להסתלק ממנה.

“משהוגש הליך פטור בלא כלום אין, גם אם המבקש מסתלק ממנו לאחר דיון.. בהתחשב במכלול הדברים, כולל ההסתלקות המוקדמת, נפסקות הוצאות בסך 20,000 שקל”.

התביעה שצור משך, הוגשה כביכול בשמם של חיילים שנפגעו מהתבטאויות המגישים בערוץ. בדיון שנערך בחודש שעבר הבהיר השופט לצור כי “אין בסיס משפטי לתביעה. יש חופש ביטוי, מי שצופה בערוץ 14 בחר לעשות זאת ולא ניתן לראות אותו כנפגע”.

צור יזם קמפיין בו ביקש מאזרחים לחתום על הצטרפות לתביעה נגד ערוץ 14 בשל הסתה.

כחודש לאחר מכן עדכן: “בשמם של אלפי אזרחים, חיילי צה”ל ומשפחותיהם שנפגעו מדברי ההסתה בערוץ 14, הגשתי כיו׳ר ‘דגל ישראל’ תביעה ייצוגית כנגד הערוץ בגין הפרת תנאי הרישיון והסתה פרועה כנגד חיילי צה”ל. התביעה מבקשת פיצוי על סך אלף שקלים לכל נפגע, בסכום העשוי להגיע למיליוני שקלים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות